ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ
Початок ХХст. був відмічений поворотними соціально-політичними подіями, що змінили культурно-освітній фон України на користь української мови та української школи.
XX століття – є складним і суперечливим етапом в історії розвитку освіти взагалі, й вищої школи зокрема. Цей період позначений бурхливими подіями, що сталися в країні: Перша російська революція (1905-1907 рр.), Перша світова війна (1914-1918 рр.), Жовтнева революція (1917-1920 рр.), Громадянська війна (1918-1920рр.), Велика Вітчизняна війна (1941-1945 рр.) – що в свою чергу мало вирішальний вплив на урядові дії, тенденції у суспільно-політичній та соціально-економічній сферах життя.
На початку XX ст. в Росії і на територіях підросійської України склалася досить строката і заплутана система народної освіти: існувало понад 20 типів різних шкіл (державні і приватні, платні і безплатні, конфесійні і світські, чоловічі і жіночі). Ця система характеризувалася неузгодженістю навчальних планів початкових і середніх шкіл, наявністю шкіл-тупиків.
Починаючи з 1905р., на території України з'являється мережа "Просвіт".Перше громадське культурно-освітнє товариство такого типу з'явилося у Львові ще у 1898р. Вже за кілька років "Просвіти" заснувалися у Києві, Одесі, Катеринославі, Житомирі, Миколаєві та інших містах.
Переглядів: 576
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: