МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Основні принципи корпоративного управлінняПринципи корпоративного управління засновані на досвіді держав, які ініціювали подібні заходи в національних масштабах і на результатах роботи, що проводилася в ОЕСР (Організацією економічного співробітництва і розвитку) раніше, включаючи роботу Консультативної групи ОЕСР по корпоративному управлінню в бізнес секторі. У підготовці Принципів беруть участь кілька комітетів ОЕСР: Комітет з фінансових ринків, Комітет з міжнародних інвестицій і транснаціональних підприємств, Комітет із промисловості, а також Комітет з питань політики в галузі охорони навколишнього середовища. Значний внесок у їхню розробку також внесли держави, що не є членами ОЕСР, Світовий банк, Міжнародний валютний фонд, ділові кола, інвестори, профспілки й інші зацікавлені особи. Принципи корпоративного управління були підписані на засіданні Ради ОЕСР на рівні міністрів 26-27 травня 1999 р. [23]. Фінансова криза, яка розпочалася у багатьох країнах світу в 2008 р., в першу чергу в США і країнах Європи продемонструвала державам усього світу, чому питання прозорості і підзвітності в корпоративному управлінні так важливі для забезпечення впевненості власників, інвесторів та кредиторів і загальної ефективності національної економіки. Корпоративне управління відноситься до внутрішніх механізмів забезпечення діяльності і контролю за корпораціями. У той час як уряди та міждержавні установи відіграють головну роль у створенні правового і регуляторного поля, у якому розвиваються ті або інші системи корпоративного управління, основна відповідальність за розвиток корпоративного управління знаходиться у приватного сектора. Належний режим корпоративного управління допомагає забезпечити ефективне використання компаніями їхнього капіталу. Корпоративне управління допомагає також забезпечити облік корпорацією інтересів широкого кола зацікавлених осіб і сприяє підзвітності органів її управління. Це, у свою чергу, дає можливість домогтися того, щоб корпорації діяли в інтересах широкого кола суспільних груп, підтримувати довіру інвесторів – як іноземних, так і вітчизняних – і залучати довгостроковий капітал [4, с. 114]. У 2004 р. Базельський комітет з банківського нагляду опублікував спеціальний документ “Удосконалення корпоративного управління в кредитних організаціях”, що конкретизував принципи корпоративного управління, які були розроблені Організацією економічного співробітництва і розвитку [1]. Зокрема, в даному документі визначено, що корпоративне управління в банках — це керівництво їх діяльністю, яке здійснюється радами директорів і менеджерами вищої ланки та визначає методи, за допомогою яких банки встановлюють цілі свого бізнесу, до яких належить і створення вартості для власників банків; здійснюють щоденні фінансові операції; враховують у своїй роботі позиції зацікавлених сторін (співробітників, клієнтів, громадськості, регулювальних органів і держави); здійснюють корпоративні дії відповідно до правил забезпечення надійності банківського бізнесу і вимог нормативно-правових актів; захищають інтереси вкладників. Створюючи ефективну систему корпоративного управління, банки зіштовхуються з необхідністю вирішувати безліч специфічних питань на додаток до тих, з якими мають справу акціонерні товариства. - відносини між власниками і менеджерами у банківському бізнесі набагато складніші, ніж у промисловості або торгівлі. Це пояснюється серйозністю інформаційної асиметрії, тобто нерівномірністю розподілу інформації між різними учасниками ринкових відносин унаслідок жорсткого регулювання з боку наглядових органів, великої питомої ваги державного капіталу в банківських системах багатьох країн, інституту банківської таємниці. - для виконання функції фінансового посередництва банкам досить відносно низької, у порівнянні з нефінансовими компаніями, частки власного капіталу у структурі пасивів [19, с. 260]. Основними напрямами корпоративного управління у банку є: - розподіл повноважень, питань компетенції та підпорядкованості між органами управління, організація ефективної діяльності Правління та Наглядової ради; - встановлення та затвердження стратегії розвитку банку та контроль за її реалізацією (включаючи формування ефективних систем планування, управління банківськими ризиками та внутрішнього контролю); - попередження конфліктів інтересів, які можуть виникнути між акціонерами, членами Наглядової ради, членами Правління, службовцями, кредиторами, вкладниками, іншими клієнтами та контрагентами; - визначення правил та процедур, що забезпечують дотримання принципів професійної етики; - визначення порядку та контролю за розкриттям інформації про банк. Відповідно до документів Базельського комітету, ефективна система корпоративного управління в сучасному конкурентноздатному банку базується на основі [1]: - цінностей корпоративної культури, зафіксованих у кодексі корпоративної поведінки й інших стандартів ділової етики, а також системи, що забезпечує прихильність цим цінностям на практиці; - ясно сформульованої стратегії розвитку, відповідно до якої оцінюються результати роботи усього банку й окремих осіб; - чіткого розподілу прав, у тому числі визначеної ієрархії прав у сфері прийняття рішень і обов’язків; - ефективного механізму взаємодії і співробітництва між радою директорів, топ-менеджментом і аудиторами; - надійної системи внутрішнього контролю; - постійного моніторингу ризиків у визначених напрямках банківського бізнесу, що характеризуються високою ймовірністю виникнення конфліктів інтересів; - сукупності фінансових і кар’єрних стимулів, що створюють умови для належної роботи менеджерів і інших співробітників; - системи інформаційних потоків, що забезпечує внутрішні потреби організації і необхідний для зовнішніх контрагентів рівень прозорості банку. Для банківського бізнесу надзвичайно важливо, щоб структури корпоративного управління функціонували на основі принципу “стримань і противаг” [12, с. 216]. Система взаємних обмежень містить у собі контроль на чотирьох рівнях: а) рада директорів; б) спеціально уповноважені особи, які не мають відношення до керівництва щоденними операціями; в) підрозділи, що несуть пряму відповідальність за різні сфери діяльності банку; г) служби управління ризиками і внутрішнім аудитом, що функціонують незалежно від бізнес-напрямків і бізнес-одиниць банку. Корпоративне управління у банку базується на наступних принципах: Ø принцип справедливості; Ø принцип відповідальності; Ø принцип прозорості; Ø принцип підзвітності. Принцип справедливості полягає у дотриманні прав акціонерів й однаковому ставленні до всіх власників акцій, включаючи дрібних та іноземних акціонерів. Принцип соціальної відповідальності стосується участі в управлінні фінансовою установою зацікавлених осіб із метою збільшення суспільного багатства, створення робочих місць і забезпечення фінансової стійкості банківського сектору. Принцип прозорості ґрунтується на вимозі надавати достовірну інформацію про всі істотні аспекти діяльності банку, включаючи відомості про фінансовий стан, склад власників і структуру управління. Принцип підзвітності наголошує на обов'язку ради директорів забезпечувати стратегічне управління бізнесом, контролювати роботу менеджерів і звітувати перед акціонерами. В Україні основні напрями та принципи корпоративного управління в банках сформовано Національним банком України у 2007 р. в «Методичних рекомендаціях щодо вдосконалення корпоративного управління в банках України», в яких враховано міжнародний досвід та загальне національне законодавство. Ці методичні рекомендації висвітлюють такі питання корпоративного управління у банках: — роль акціонерів у захисті вкладників та інших зацікавлених осіб; — професійна поведінка і чесність працівників банку; — розподіл повноважень, компетенції та відповідальності між акціонерами, спостережною радою і правлінням; — стратегія розвитку банку і контроль за її реалізацією (включаючи розвиток системи ефективного планування, ризик-менеджменту та систем внутрішнього контролю); — розкриття інформації та прозорість [17]. Наприклад Корпоративне управління у ПАБ «Райффайзен Банк Аваль» базується на наступних принципах: Забезпечення акціонерам реальної можливості здійснювати свої права, пов’язані з участю у Банку. Однакове ставлення до акціонерів, незалежно від кількості належних їм акцій. Здійснення Наглядовою радою стратегічного управління діяльністю Банку, забезпечення ефективності контролю з її боку за діяльністю Правління, а також підзвітність членів Наглядової ради акціонерам Банку. Здійснення Правлінням виваженого, сумлінного та ефективного керівництва поточною діяльністю, підпорядкованість Правління Наглядовій раді та акціонерам. Своєчасне розкриття повної та достовірної інформації про Банк, в тому числі про його фінансовий стан, економічні показники, значні події, структуру власності та управління з метою забезпечення можливості прийняття зважених рішень акціонерами та клієнтами Банку. Ефективний контроль за фінансово-господарською діяльністю Банку з метою захисту прав та законних інтересів акціонерів та клієнтів Банку. Органи управління Банку: Загальні збори учасників (акціонерів), Наглядова рада та Правління Банку. У вітчизняних банках рівень розвитку корпоративного управління є недостатнім, тому банкам слід спрямовувати більше зусиль на зростання якості системи корпоративного управління. Підвищення рівня корпоративного управління дозволить банкам вирішити проблему проблемних кредитів і зміцнити довіру потенційних контрагентів, наприклад вкладників, позичальників, клієнтів. У результаті розподіл кредитних ресурсів між нефінансовими компаніями стане більш раціональним, що дасть можливість економіці країни стимул до стійкого зростання. Від створення належної системи корпоративного управління в банківському секторі виграють усі зацікавлені сторони: - банки підвищать ефективність своєї діяльності; - банківська система в цілому залучить нових вкладників, позичальників, інвесторів і інших контрагентів; - акціонери банків отримують впевненість у забезпеченні захисту і підвищенні прибутковості своїх інвестицій; - держава зможе розраховувати на підтримку банківського сектора у своїх зусиллях по зміцненню конкурентноздатності національної економіки і боротьбі із шахрайством і корупцією.
Переглядів: 886 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|