МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||
SUMMARYThis unit focused on verbal messages, and specifically on the nature of language and the ways language works; the concept of disconfirmation and how it relates to sexism, heterosexism, and racist language; and the ways in which language can be used more effectively. 1. Meanings are in people, not in things. 2. Meanings are context based; the same message in a different context will likely mean something different. 3. Meanings are culturally influenced; each culture has its own rules identifying the ways in which language should be used. 4. Language is both denotative (objective and generally easily agreed upon) and connotative (subjective and generally highly individual in meaning). 5. Language varies in directness; through language you can state exactly what you mean or you can hedge and state your meaning very indirectly. 6. Disconfirmation is the process of ignoring the presence and the communications of others. Confirmation is accepting, supporting, and acknowledging the importance of the other person. 7. Sexist, heterosexist, racist, and ageist language puts down and negatively evaluates various cultural groups. 8. Using language effectively involves eliminating conceptual distortions and substituting more accurate assumptions about language, the most important of which are: • Language symbolizes reality; it's not the reality itself. • Language can express both facts and inferences, and distinctions need to be made between them. • Language is relatively static; because reality changes so rapidly, you need to constantly revise the way you talk about people and things. • Language can obscure distinctions in its use of general terms and in its emphasis on extreme rather than middle terms. KEY TERMS
Переглядів: 139 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|