Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Phonetic features

-casual and often careless pronunciation, use of deviant forms, e.g. gonna instead of going to, dunno instead of don't know.

-use of reduced and contracted forms, e.g. you're, they've, I'd.

omission of unaccented elements due to quick tempo, e.g. you hear me?

-emphasis of intonationas a powerful semantic and stylistic instrument capable to render subtle nuances of thought and feeling.

-use of onomatopoeic words, e.g. whoosh, hush, yum, yak.

Morphological features

-use of evaluative suffixes, nonce words formed on morphological and phonetic analogy with other nominal words: e.g. baldish, mawkish, moody, hanky- panky, helter- skelter.

-extensive use of collocations and phrasal verbs instead of neutral and literary equivalents: e.g. to turn in instead of to go to bed.

Syntactical features

-use of simple short sentences.

-dialogues are usually of the question- answer type.

-use of echo questions, parallelstructures,repetitions of various kinds.

-in complex sentences asyndetic coordination is the norm.

-coordination is used more often than subordination, repeated use of conjunction andis a sign of spontaneity rather than an expressive device.

-extensive use of ellipsis, including the subject of the sentence e.g. Can't say anything.

-extensive use of syntactic tautology, e.g. That girl, she was something else!

-abundance of gap-fillers and parenthetical elements such as sure, indeed, to be more exact, okay, well.

Lexical features

Combination of neutral, familiar and low colloquial vocabulary, including slang, vulgar and taboo words.

-extensive use of words of general meaning, specified in meaning by the situation guy, job, get, do, fix, affair.

-limited vocabulary resources, use of the same word in different meanings it may not possess, e.g. ''some'' meaning good: some guy! some game! ''nice'' meaning impressive, fascinating, high quality: nice music.

Abundance of specific colloquial interjections: boy, wow, hey, there, ahoy.

Use of hyperbole, epithets, evaluative vocabulary, trite metaphors and simile, e.g. if you say it once more I' ll kill you, as old as the hills, horrid, awesome, etc.

-tautological substitution of personal pronouns and names by other nouns, e.g. you-baby, Johnny- boy.

Mixture of curse words and euphemisms, e.g. damn, dash, darned, shoot.

Compositional features

-use of deviant language on all levels.

-strong emotional colouring.

-loose syntactical organisation of an utterance.

-frequently little coherence or adherence to the topic.

-no special compositional patterns.

III Publicist (media) style




Переглядів: 206

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.