МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Phonetic features-casual and often careless pronunciation, use of deviant forms, e.g. gonna instead of going to, dunno instead of don't know. -use of reduced and contracted forms, e.g. you're, they've, I'd. omission of unaccented elements due to quick tempo, e.g. you hear me? -emphasis of intonationas a powerful semantic and stylistic instrument capable to render subtle nuances of thought and feeling. -use of onomatopoeic words, e.g. whoosh, hush, yum, yak. Morphological features -use of evaluative suffixes, nonce words formed on morphological and phonetic analogy with other nominal words: e.g. baldish, mawkish, moody, hanky- panky, helter- skelter. -extensive use of collocations and phrasal verbs instead of neutral and literary equivalents: e.g. to turn in instead of to go to bed. Syntactical features -use of simple short sentences. -dialogues are usually of the question- answer type. -use of echo questions, parallelstructures,repetitions of various kinds. -in complex sentences asyndetic coordination is the norm. -coordination is used more often than subordination, repeated use of conjunction andis a sign of spontaneity rather than an expressive device. -extensive use of ellipsis, including the subject of the sentence e.g. Can't say anything. -extensive use of syntactic tautology, e.g. That girl, she was something else! -abundance of gap-fillers and parenthetical elements such as sure, indeed, to be more exact, okay, well. Lexical features Combination of neutral, familiar and low colloquial vocabulary, including slang, vulgar and taboo words. -extensive use of words of general meaning, specified in meaning by the situation guy, job, get, do, fix, affair. -limited vocabulary resources, use of the same word in different meanings it may not possess, e.g. ''some'' meaning good: some guy! some game! ''nice'' meaning impressive, fascinating, high quality: nice music. Abundance of specific colloquial interjections: boy, wow, hey, there, ahoy. Use of hyperbole, epithets, evaluative vocabulary, trite metaphors and simile, e.g. if you say it once more I' ll kill you, as old as the hills, horrid, awesome, etc. -tautological substitution of personal pronouns and names by other nouns, e.g. you-baby, Johnny- boy. Mixture of curse words and euphemisms, e.g. damn, dash, darned, shoot. Compositional features -use of deviant language on all levels. -strong emotional colouring. -loose syntactical organisation of an utterance. -frequently little coherence or adherence to the topic. -no special compositional patterns. III Publicist (media) style Переглядів: 206 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|