Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






CATEGORIES AND SUBCATEGORIES OF WORDS

Verb be, drive, grow, sing, think
Noun brother, car, David, house, London
Determiner a, an, my, some, the
Adjective big, foolish, happy, talented, tidy
Adverb happily, recently, soon, then, there
Preposition at, in, of, over, with
Conjunction and, because, but, if, or

The different types of words are variously called parts of speech, word classes, or lexical categories.

Some of them recognize 7 word classes (see the table). You may find that other grammars recognise different word classes from the ones listed here. The Cambridge Encyclopedia of Language, for wxample, gives this list of 8 for English: Noun, Pronoun, Verb, Adjective, Adverb, Conjunction, Preposition, Interjection.. They may also define the boundaries between the classes in different ways. In some grammars, for instance, pronouns are treated as a separate word class. A difference like this should not cause confusion. Instead, it highlights an important principle in grammar, known as GRADIENCE. This refers to the fact that the boundaries between the word classes are not absolutely fixed. Many word classes share characteristics with others, and there is considerable overlap between some of the classes. In other words, the boundaries are "fuzzy", so different grammars draw them in different places. Speakers recognize word classes through three different, but complementary, processes - the use of word endings, function words, and word order. For example, consider the two quotes below. Can you tell which words are adjectives or adverbs, words that modify or describe?

'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gymble in the wabe

- Lewis Carroll, "The Jabberwocky" in Through the Looking Glass

The gloopy malchicks scattered razdrazily to the mesto.

- Anthony Burgess, A Clockwork Orange

Many people have the sense that the words brillig, slithy, gloopy, and razdrazily are the words that modify. That sense is a combination of factors, including the suffixes -y (also spelt -i- when a second ending is used on the same word, as in razdrazily) and -ly - two suffixes that mark adjectives and adverbs. But word endings are not the only clues to help us find the modifiers. Each sentence also gives us clues from function words and word order. In English, it is common to find noun phrases with a predictable structure of Determiner + Adjective + Noun (the clever children), so the combination of both determiners (the) marking the beginning of noun phrases and word order in the sentences above help us interpret slithy and gloopy as adjectives. It is also common in English to find adjectives after forms of the verb be when the verb functions as the 'copula' verb, the linking verb, as in Elizabeth is clever. So in the first sentence, the verb was (part of the poetic fusion of it was into 'twas) helps us to interpret brillig as an adjective. Finally, it is also common to find adverbs after verbs in English, as in Emily learns quickly. That fact helps us to interpret razdrazily as an adverb in the last example sentence.

 




Переглядів: 177

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.