Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Передмова

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

з нормативного навчального курсу “Філософія

 

Для студентів

Всіх спеціальностей факультету автоматизації і

Електрифікації та факультету нафтогазопроводів

Розглянуто на засіданні

Кафедри філософії

(протокол №…від ..травня 2000р.)

Всі цитати, цифровий

І фактичний матеріал

Перевірені.Зауваження

Рецензента враховані

…………… Криштопа В.І.

…. травня 2000р.

Івано-Франківськ

Конспект лекцій тематично і змістовно наближений до Державного стандарту викладання філософії , розроблено Міністерством освіти України

 

Автор –укладач В.І.Криштопа

доцент

Рецензенти

кандидат філософських наук, доцент І.М.Стойко

кандидат філософських наук ,доцент Й.С.Цимбрикевич

Відповідальний за випуск

Кандидат філософських наук, доцент Д.М.Скальська

Директор

Інституту гуманітарної підготовки Б.П.П’ятничко

Погоджено з навчально-методичним

об’єднанням спеціальностей

Завідувачами кафедр:

Автоматизованого управління Л.М.Заміховський

Автоматизованих технологічних

процесів і моніторингу в екології Г.Н.Семенцов

Інформаційно вимірювальної

техніки І.С.Бродин

Електропостачання і електро-

обладнання промислових підприємств М..І.Михайлів

Нафтогазового технологічного

транспорту і теплотехніки Ф.В.Козак

 

Транспорту та зберігання

нафти і газу М.Д.Середюк

Нормоконтролер О.Г.Гургула

Коректор

Будуйкевич

Висновки члена експертно-ре-

цензійної комісії університету:

 

Конспект лекцій рекомендується до друку

 

Прямо щас!!! П.О.Мезіт

 

Main Editor -= Mezit Pasha =-

MPStudio™

© All rights reserved ©

ЗМІСT

Стр.

 

Передмова ………………………………………………………………………4

 

Лекція 1.Філософія як специфічний тип знання………………………………4

 

Лекція 2.Зародження основних парадигм філософствування………………..9

 

Лекція 3.Філософія Середньовіччя та доби Ренесансу………………………13

 

Лекція 4.Захiдноєвропейська фiлософiя Нового часу……………………….16

 

Лекція 5.Виникненя і розвиток сучасної філософії………………………….22

 

Лекція 6.Гуманістичні тенденції розвитку сучасної філософії……………..26

 

Лекція 7.Плюралізм течій сучасної філософії………………………………..29

 

Лукція 8.Смисл і призначення філософії……………………………………..33

 

Лекція 9.Людське усвідомлення об’єктивної реальності……………………35

 

Лекція 10.Граничні засади буття людини у світі…………………………….38

 

Лекція 11.Людське усвідомлення суб’єктивної реальності…………………45

 

Лекція 12.Пізнання і творчість………………………………………………..50

 

MPStudio™

Передмова

 

Сьогодні, в умовах соціального оновлення ,утвердження нового мислення , здатного цілісно охопити глобальні і загальнолюдські проблеми , забезпечити їх гуманістичне вирішення , невимірно підвищує роль філософського пізнання як способу всебічного охоплення дійсності , проникнення в її глибинний сенс і суть.

Стверджуючи себе в світі , людина здійснює пошук можливостей щодо свого вкорінення в ньому .Універсум відкриває перед нею безмежні горизонти , але їх треба осягнути, освоїти , привласнити.Це й визначає постійну.Духовну розвідку , виміри безмежжя, поліфомічне озвучення світової тиші засобами філософії.Все це здійснюється людиною, що володіє певним досвідом його осягнення , що й узагальнюється у філософських вченнях .Філософія не дає жити сьогоднішнім днем , вона перетворює , за виразом Г.Сковороди синів дня в синів віку.

Отже, можемо зробити висновок , що філософія неминуча для любої людини і кожна людина філософствує , навіть та, яка заперечує її необхідність і обгрунтованість , невільно залишаючись на позиціях лише нерозвинутої форми філософствування.

Виходячи з цього , даний конспект лекцій побудований за принципом вдаємної доповненості історичного і теоретичного підходів , які в філософії розділити дуже складно .Читачам пропонується загальна модель філософії , яка дозволить з’ясувати специфіку філософського осягнення світу , особливість місця філософії в культурі .У середині даної моделі будуть виявлені різні предметні, реалізуючі у філософії рівні граничного взаємовідношення між Світом і Людиною.

Розібратися в цьому багатстві парадигм, а, отже, і досягнути сучасного людського буття і світобудови, є справою далеко не простою і вимагає від стедента чималих зусиль.Запропонований конспект лекцій має за мету допомогти тим, хто вивчає філософію зорієнтоватися у сучасній її проблематиці , окреслити напрямки розуміння основних питань , сприяти у підборі літератури до кожної з тем курсу.

Конспект лекцій наближений до програми з нормативного курсу “Філософія” для вищих навчальних закладів. При підготовці конспекту автор послугувався посібниками і підручниками , навчально-методичними виданнями , підготовленими науковцями вузів України, монографічною і періодичною філософською літературою.

 

Мета і завдання курсу “Філософія”

Головна мета курсу – підготувати спеціаліста , здатного бути на рівні сучасної світової культури і цивілізації, і тим самим стати активним учасником своєї епохи , гідним громадянином і палким патріотом України , душею яких виступає філософія.

Завдання курсу:

Ознайомити студентів

-з основними парадигмами філосовствування та галузями філософського знання (онтологією, гносеологією, логікою, філософською антропологією, основами соціальної філософії, тощо);

-функціонуванням знання в сучасному інформаційному суспільстві та особливостями взаємозв’язку науки і техніки із сучасними соціальними і етичними прблемами;

-з умовами формування особистості , її свободи , відповідальністю за збереження життя ,природи , культури;

 

виробити вміння

-застосувати одержані знання при вирішенні професійних завдань;

-проникати у сутність явища та процесів реального світу і свідомо застосовувати наукову методологію у пізнавальній, практичній, виробничій та організаційно-виховній діяльності;

-аналізувати соціальнозначущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя ;

-досягати консенсусу шляхом діалогу як засобу вирішення соціальних і етичних проблем.

 

ЛЕКЦІЯ 1. Філософія як специфічний тип знання

1.Специфіка філософського знання.




Переглядів: 162

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.