Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Більшість даних уявлень про простір і час можна звести до двох основних концепцій. Субстанційної і реляційної концепції.

У науковій моделі світу, розпочинаючи від Ньютона і Галілея, час і простір розглядалися як особливого роду сутності, як якісь нетілесні субстанції, які існують самі по собі, незалежно від інших матеріальних об’єктів, але завдають на них суттєвого впливу. Вони становлять собою ніби вмістилище тих матеріальних об’єктів, процесів і подій, які відбуваються у світі. При цьому час розглядається як абсолютна тривалість, а простір як абсолютна протяжність. На дану трактовку простору і часу посилався Ньютон при створенні своєї механіки. Дана концепція домінує у фізиці аж до створення спеціальної теорії відносносі.

У реляційній концепції простір і час розглядаються як особливого роду відношення між об’єктами і процесами. У новій фізичній теорії простір і час трактуються з позиції реляційної моделі, як більш адекватної сучасним фізичним уявленням. Ми звертаємо увагу саме на момент вибору моделі для інтерпретації, так як у сучасній фізиці існують і уявлення, що базуються на модернізованому розумінні субстанційної концепції. Отже, з реляційних позицій час – це форма буття матерії, що виражає тривалість існування і послідовність зміни станів різних систем. А простір – форма буття матерії, що виражає структурність і протяжність різних систем. Простір і час мають цілий ряд атрибутивних, тобто невід’ємних властивостей.

Атрибутивні властивості простору:

- протяжність, тобто рядопокладеність і співіснування різних елементів. Це означає, що до кожного елементу можна додати або відняти другий елемент простору. Протяжність породжує структурність об’єктів, що проявляється в системі внутрішніх зв’язків елементів, які збирають у єдине ціле;

- неперервність, що проявляється у характері переміщення тіл від точки до точки і розповсюдженні впливів з допомогою полів як процес передачі матерії, енергії, інформації;

- відносна дискретність (перевність), яка забезпечує відносно відокремлене існування тіл у природі;

- трьохвимірність, яка ность всезагальний характер. Усі створювані в науці n-мірні простори є лише абстракції, зручні для описування. Реальний простір тривимірний, і всі явища можна відобразити в трьох просторових координатах.

Отже простір – це форма координації співіснуючих матеріальних об’єктів, їх




Переглядів: 292

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.