МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Принципи роботи соціального педагога з дітьми групи ризику.У соціально-педагогічній практиці таких дітей часто називають важкими. З позиції педагогів важка дитина — це та, з якою важко взаємодіяти на уроках, тому що вона постійно самостверджується, сперечається, веде боротьбу з педагогом, бунтує, наполягає на своїй правоті, але при цьому не усвідомлює своєї відповідальності ні за слова, ні за вчинки й дії. Виходить, що «важкими» діти стають у ситуації, коли дорослі не можуть знайти до них підхід. В очах педагогів ці діти, як правило, є некерованими, агресивними, не розуміють учителів та однолітків. На них необхідно витрачати набагато більше часу, ніж на інших дітей, а ще більше уваги доводиться приділяти, аби подолати негативні наслідки впливу родини. Дітям інколи важко пояснити, чому погано вживати наркотики, пити, у них немає довіри до дорослих, вони відкидають будь-яке втручання, живуть у своєму власному світі. За даними соціологічних і психологічних досліджень у дітей групи ризику спостерігаються такі особливості(І. Д. Звєрєва): 1. Відсутність цінностей, прийнятих у суспільстві, (творчість, жага пізнання, активна діяльність). Вони переконані у своїй непотрібності в суспільстві, неможливості досягти в житті чогось самотужки, своїм розумом і талантом, посісти гідне місце серед однолітків, добитися матеріального благополуччя. 2. Серед цінностей у дітей групи ризику на першому місці — щасливе сімейне життя, на другому — матеріальне благополуччя, на третьому — здоров'я. 3. У той же час ці цінності вважаються дітьми недоступними в житті. Висока мета у поєднанні з недосяжністю породжує внутрішній конфлікт, що стає одним з джерел стресу. 4. Як підкріплення втрати цінності освіти вони наводять приклад життя тих, хто погано навчався або не навчався взагалі, а в житті досяг успіхів (має торговельний намет, гараж, машину й т.п.). 5. Підвищений рівень тривожності та агресивності. 6. Націленість на легке життя, прагнення одержувати від нього лише задоволення. 7. Зміна спрямованості інтересів дітей — проводження вільного часу в під'їзді, на вулиці, подалі від будинку тощо, відчуття повної свободи (втеча з дому, подорожі, ситуації переживання ризику й т.п.). 8. У взаєминах з дорослими для них характерні відхилення в спілкуванні, що призводять до переживання своєї непотрібності, втрати своєї цінності. Проте досить точно встановлено, що дітям групи ризику властива одна загальна закономірність – порушення соціалізації в широкому розумінні слова: нездатність адаптуватися до незнайомого середовища, до нових обставин, порушення статевої орієнтації, гіперсексуальність, злодійство, облудність, утрата цінності людського життя, жорстокість, агресивність, утрата інтересу до праці, лінощі, відсутність ціннісних орієнтацій, норм моралі й моральності, бездуховність, втрата інтересу до знань, дурні звички (уживання алкоголю, наркотиків, паління, токсикоманія, нецензурна лайка і т. ін.). Аналіз умов життя таких дітей і підлітків показує, що неможливо виявити одну головну причину, яка послужила фактором ризику. Фахівці найчастіше фіксують поєднання багатьох несприятливих умов, що унеможливлюють подальше проживання дітей у родинах, де створюється пряма загроза здоров'ю дитини та її життю. Основними такими причинами є наступні обставини життя цих дітей: § пияцтво одного чи обох батьків; § асоціальна поведінка (дармоїдство, жебрацтво, злодійство, проституція та ін.); § влаштування на квартирі батьками осередків для кримінальних та асоціальних елементів; § сексуальне розбещення батьками власних дітей, торгівля ними; § убивство одного з батьків на очах дітей; § відбування одним із батьків строку тюремного ув'язнення; § лікування одного з батьків від алкоголізму, психічного захворювання; § жорстоке поводження з дітьми (побиття з нанесенням тяжких тілесних ушкоджень, голод і т.п.); § залишення малолітніх дітей одних без їжі й води; § відсутність даху над головою, блукання разом із батьками без засобів до існування и відсутність постійного місця проживання; § втечі з дому, конфлікти з однолітками тощо. У загальних рисах принципи роботи соціального педагога з дітьми групи ризику можна сформулювати в такий спосіб (І. Д. Звєрєва): 1) створення атмосфери довіри у взаєминах соціальний педагог — дитина; 2) залучення до процесу реабілітації дитини всіх суб'єктів державної системи соціальної підтримки й захисту дитинства (органи соціального захисту населення, освіти, охорони громадського порядку, охорони здоров'я); 3) тісна взаємодія з родиною дитини; 4) постійний зв'язок із консультантом, соціальним педагогом.
Переглядів: 1379 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|