Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи роботи соціального педагога з дітьми групи ризику.

У соціально-педагогічній практиці таких дітей часто називають важкими. З позиції педагогів важка дитина — це та, з якою важко взаємодіяти на уроках, тому що вона постійно самостверджується, сперечається, веде боротьбу з педагогом, бунтує, наполягає на своїй правоті, але при цьому не усвідомлює своєї відповідальності ні за слова, ні за вчинки й дії. Виходить, що «важкими» діти стають у ситуації, коли дорослі не можуть знайти до них підхід.

В очах педагогів ці діти, як правило, є некерованими, агресивними, не розуміють учителів та однолітків. На них необхідно витрачати набагато більше часу, ніж на інших дітей, а ще більше уваги доводиться приділяти, аби подолати негативні наслідки впливу родини. Дітям інколи важко пояснити, чому погано вживати наркотики, пити, у них немає довіри до дорослих, вони відкидають будь-яке втручання, живуть у своєму власному світі.

За даними соціологічних і психологічних досліджень у дітей групи ризику спостерігаються такі особливості(І. Д. Звєрєва):

1. Відсутність цінностей, прийнятих у суспільстві, (творчість, жага пізнання, активна діяльність). Вони переконані у своїй непотрібності в суспільстві, неможливості досягти в житті чогось самотужки, своїм розумом і талантом, посісти гідне місце серед однолітків, добитися матеріального благополуччя.

2. Серед цінностей у дітей групи ризику на першому місці — щасливе сімейне життя, на другому — матеріальне благополуччя, на третьому — здоров'я.

3. У той же час ці цінності вважаються дітьми недоступними в житті. Висока мета у поєднанні з недосяжністю породжує внутрішній конфлікт, що стає одним з джерел стресу.

4. Як підкріплення втрати цінності освіти вони наводять приклад життя тих, хто погано навчався або не навчався взагалі, а в житті досяг успіхів (має торговельний намет, гараж, машину й т.п.).

5. Підвищений рівень тривожності та агресивності.

6. Націленість на легке життя, прагнення одержувати від нього лише задоволення.

7. Зміна спрямованості інтересів дітей — проводження вільного часу в під'їзді, на вулиці, подалі від будинку тощо, відчуття повної свободи (втеча з дому, подорожі, ситуації переживання ризику й т.п.).

8. У взаєминах з дорослими для них характерні відхилення в спілкуванні, що призводять до переживання своєї непотрібності, втрати своєї цінності.

Проте досить точно встановлено, що дітям групи ризику властива одна загальна закономірність – порушення соціалізації в широкому розумінні слова: нездатність адаптуватися до незнайомого середовища, до нових обставин, порушення статевої орієнтації, гіперсексуальність, злодійство, облудність, утрата цінності людського життя, жорстокість, агресивність, утрата інтересу до праці, лінощі, відсутність ціннісних орієнтацій, норм моралі й моральності, бездуховність, втрата інтересу до знань, дурні звички (уживання алкоголю, наркотиків, паління, токсикоманія, нецензурна лайка і т. ін.).

Аналіз умов життя таких дітей і підлітків показує, що неможливо виявити одну головну причину, яка послужила фактором ризику. Фахівці найчастіше фіксують поєднання багатьох несприятливих умов, що унеможливлюють подальше проживання дітей у родинах, де створюється пряма загроза здоров'ю дитини та її життю.

Основними такими причинами є наступні обставини життя цих дітей:

§ пияцтво одного чи обох батьків;

§ асоціальна поведінка (дармоїдство, жебрацтво, злодійство, проституція та ін.);

§ влаштування на квартирі батьками осередків для кримінальних та асоціальних елементів;

§ сексуальне розбещення батьками власних дітей, торгівля ними;

§ убивство одного з батьків на очах дітей;

§ відбування одним із батьків строку тюремного ув'язнення;

§ лікування одного з батьків від алкоголізму, психічного захворювання;

§ жорстоке поводження з дітьми (побиття з нанесенням тяжких тілесних ушкоджень, голод і т.п.);

§ залишення малолітніх дітей одних без їжі й води;

§ відсутність даху над головою, блукання разом із батьками без засобів до існування и відсутність постійного місця проживання;

§ втечі з дому, конфлікти з однолітками тощо.

У загальних рисах принципи роботи соціального педагога з дітьми групи ризику можна сформулювати в такий спосіб (І. Д. Звєрєва):

1) створення атмосфери довіри у взаєминах соціальний педагог — дитина;

2) залучення до процесу реабілітації дитини всіх суб'єктів державної системи соціальної підтримки й захисту дитинства (органи соціального захисту населення, освіти, охорони громадського порядку, охорони здоров'я);

3) тісна взаємодія з родиною дитини;

4) постійний зв'язок із консультантом, соціальним педагогом.

 




Переглядів: 1379

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.