МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Key VocabularyArchery (noun): the sport of shooting arrows with a bow Beat (noun): very tired Chore (noun): a small job Crash (verb): to go sleep Inspect (verb): to check Settle (verb): accept something less than you wanted Swat (verb): to hit an insect with the purpose of killing it Tidy up (verb): clean up or organize № 13. Describe the procedure for teaching reading. Give examples of activities for each stage. PRE-READING STRATEGIES Vocabulary introduction, prediction, knowledge inventory, and content prompting are major components of laying a foundation for comprehension. Following are some ideas for building reading comprehension through pre-reading activities: READING STRATEGIES Organization of content, summarization, rereading, and supporting prior predictions are important for the absorption of content material. Following are some ideas for helping students make sense of their reading: POST-READING STRATEGIES Skills often used to review reading include validating/refuting predictions, reflecting, comparing/contrasting, inferring, and summarizing. Following are activities to help students reflect on their reading: What are the stages in a reading skills lesson? There is no one way of doing a reading skills lesson - it depends on such factors as the aim, the text type, the level of the students, etc. The following are guidelines 1 Arouse interest and help prediction Encourage the students to think about and discuss what they are going to read. Or create a 'need to know' by telling them how the reading fits in with a later activity they are going to do. Don't worry about grammar 'mistakes' during these lead-in activities - the aim here is not to focus on grammatical accuracy but rather to interest and motivate the students to read. Use such prompts as realia, visuals, references to your or the students' experiences, and questions to arouse the students' interest, to activate any knowledge they have about the topic and to help them predict what they are going to read. Use any clues afforded by the text layout and format. Is it a magazine article, a letter, a theatre programme, etc? Are there any photographs or pictures accompanying the text that can help the students predict what the text is about? Strategic Reading Before Reading 1. Preview a. Brainstorm: What do we already know about the topic? R E A D (the first passage or section) Переглядів: 139 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|