Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






During Reading

2. Click and Clunk

a. Were there any parts that were hard to understand (clunks)?
b. How can we fix the clunks? Use fix-up strategies.

(1) Reread the sentence and look for key ideas to help you understand the word.
(2) Reread the sentence with the clunk and the sentences before or after the clunk looking for clues
(3) Look for a prefix or suffix in the word.
(4) Break the word apart and look for smaller words.

3. Get the Gist

a. What is the most important person, place, or thing?
b. What is the most important idea about the person, place or thing?

R E A D (Do Steps 2 and 3 again, with all the paragraphs or sections in the passage.)

After Reading

4. Wrap Up

a. Ask Questions: What questions would show we understand the most important information? What are the answers to those questions?

b. Review: What did we learn?

Example Reading Strategies:

 

Pre-Reading Strategies Accessing prior knowledge Writing your way into reading (Writing about your experiences related to the topic) Asking questions based on the title Making predictions based on previewing Identifying text structure Skimming for the general idea Reading the introduction and conclusion first During Reading Strategies Skipping unknown words; guessing from context Predicting the main idea of each paragraph Drawing pictures to show what you see in your mind’s eye After Reading Strategies Revising prereading expectations Making an outline, chart, map, or diagram of the organization of the text Retelling what you think the author is saying Relating the text to your own experience  

 

№14. Speak on the ways of using computer in FLTL. Describe some activities: state their goal and objectives, give the procedure, suggest feedback and evaluation tools.

Computers should be used as a language learning tool - just as any other piece of equipment (i.e., tape recorder, VCR, blackboard, etc.). It is important the computer NOT become the center of attention of the lesson. There are situations when activities at the computer can become the center of attention, however these situations should be avoided and left to students to decide when, and if, they want to utilize such activities (in self-access).




Переглядів: 226

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.