Корисність. Корисність інформації оцінюється за тими задачами, які можна розв’язати з її використанням. Відомості, корисні для однієї людини, виявляються непотрібними для іншої, якщо вона не може їх використати.
Актуальність. Інформація актуальна (своєчасна), якщо вона важлива в певний момент часу. Наприклад, програма телепередач актуальна тільки на визначений день.
Достовірність. Інформація вважається достовірною, якщо вона не суперечить реальній дійсності, правильно її пояснює і підтверджується нею. Наприклад, трамвай їздить по рейках.
Об’єктивність. Інформація може бути об’єктивною або суб’єктивною (залежати чи не залежати від судження окремої людини). Наприклад, повідомлення «вода холодна» є суб’єктивним, водночас повідомлення «температура води +10° С» дає об’єктивну інформацію.
Повнота. Інформація повна, якщо її достатньо для правильних висновків і прийняття правильних рішень. Якщо людині на основі якої-небудь інформації доводиться щось вирішувати, то вона спочатку оцінює, чи досить цієї інформації для ухвалення правильного рішення.
Зрозумілість. Інформація зрозуміла, якщо під час її сприймання немає потреби в додаткових повідомленнях (не виникає запитань). Наприклад, складні математичні формули незрозумілі учням початкових класів.
Поняття шуму
Якщо повідомлення не несе корисної інформації, то воно несе шум. Інформація може перетворюватися на шум, і навпаки, шум може перетворюватись на інформацію (залежно від ситуації).
Переглядів: 170
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: