Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Sources of values

§ our homes § school § society § friends § TV § church § music § books § families § culture § employers § time-period in which you were raised; - 70’s anti-establishment, peace, individuality; - 80’s money, prestige, don’t get caught, etc.; - 90’s earth, green peace, health and fitness, etc.  

Your age will greatly influence your values. Different people and things influence you at different ages:

§ Ages 1-7 ‒ parents

§ Ages 8-13 ‒ teachers, heroes (sports, rocks, TV)

§ Ages 14-20 ‒ peers (values because of peers or peers because of values?)

§ Ages 21+ ‒ your values are established, but you may test your values from time to time.

Values versus Facts:

  VALUES are things we feel “should”, “ought”, or “are supposed to” influence our lives. VALUE: All people should be active in a specific religion.   VALUE: The best time to buy clothing is when the price is discounted.   A value is a statement of one’s personal beliefs.   FACTS simply state what actually are. It is easy to confuse values with facts.   FACT: Many people are active in a specific religion.   FACT: The most economical time to buy clothing is when the seasons change and the price is reduced. A fact is established by observation and measurement.

Values and Behaviors:

 

Happiness comes from letting values decide your behavior and goals.

 

Values can change over a life-time as your experiences change your view.

Step 7.Learn the types of values. Say what really matters to you.

Types of Values

  Moral/ Material Social / Family   Universal/ Group specific values Intellectual /Career  

Step 8.Spend time really thinkingabout the values and what they mean to you.Don’t just pick words quickly. It is not an intellectual exercise; it is connected with your feelings.Listen and ask questions when talking to your family. The intention is to explore and learn about another’s values, not to impose your values on others. At the end, take time to reflect on what was most meaningful about your conversation.

 

From the list below pick ten words or phrases that are important to you. Feel free to add your own words. Really think what is important to you. Pick your top three words. Circle your most important values.

Parents’ words Kids’ words
accountability doing what you say you will do
achievement reaching your goals
balance home/ work balancing school work and play time
commitment working hard on what we believe in
compassion being kind and understanding
competence being good at what you do
continuous learning always learning
cooperation working well with other people
courage being brave
creativity using your imagination
enthusiasm being excited and confident
efficiency making good use of time
ethics doing the right things
excellence doing excellent work or sport
fairness being fair
family family
financial stability having enough money
friendships having friends
future generations caring about the children
health keeping healthy
honesty telling the truth
humor/ fun laughing and having fun
independence able to do things on your own
integrity being honest and trustworthy
initiative making decisions for yourself
making a difference making life better for others
open communication talking openly and freely with others
personal fulfillment having a full and happy life
personal growth improving yourself
respect showing respect
responsibility being responsible
risk-taking being brave to try something new
self-discipline controlling your behavior
success being successful
trust trusting others
wisdom Being wise



Переглядів: 160

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.