Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність понять “методи”, “прийоми”, “засоби” навчання.

Термін “метод” – означає спосіб діяльності, спрямований на досягнення поставленої мети.

Методи навчання – основні способи досягнення певної дидактичної мети (засвоєння знань, понять, вироблення певної навички або уміння).

Отже, методи навчання – це способи взаємопов’язаної діяльності вчителя та учнів, за допомогою яких здійснюється процес навчання, тобто озброєння учнів знаннями, практичними уміннями і навичками.

Метод навчання визначає характер і спосіб діяльності вчителя і учнів. Тому метод навчання являє собою упорядковану систему взаємопов’язаних прийомів педагогічної діяльності вчителя і навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Будь-який метод навчання є сукупністю окремих компонентів.

Прийом навчання (основний компонент) – це складова частина або окрема сторона методу навчання, завдяки якій реалізуються окремі дидактичні завдання.

Наприклад, метод вправ складається з прийомів:

- показ вчителя, як необхідно застосовувати знання на практиці;

- повторення показаних дій учнями;

- тренування учнів по формуванню і удосконаленню умінь і навичок.

Прийом навчання включає цілеспрямовану діяльність вчителя і учня, дії яких складаються з кількох операцій.

Метод навчання покликаний вирішувати основну дидактичну мету, а прийоми, дії, операції – конкретні завдання, які спрямовані на досягнення основної мети. Наприклад: проблемний метод роботи з підручником може бути реалізований завдяки наступним прийомам:

- створення проблемної ситуації;

- самостійний аналіз тексту учнями;

- робота з ілюстраціями;

- фіксування в зошитах основних понять;

- складання плану, тез, конспектів.

Отже, кожний метод навчання є цілісною дидактичною системою зі складною структурою, яка включає прийоми навчання, прийоми розумової та фізичної діяльності, мотивації, творчого підходу (проблемно-наукова і конструктивна діяльність) моделювання.

Структура методів навчання:

- змістові компоненти (оволодіння учнями новою інформацією);

- мотиваційні (формування мети);

- практичні;

- корекційні (корекція, наприклад, діяльності учнів).




Переглядів: 5270

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.