МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Формування навички правильного читання
Не можна занижувати вимог і до правильності читання. Під терміном правильність читання розуміють читання, коли: правильно передається складо-буквений зміст слова, граматичні його форми, не допускається пропусків і перестановок слів звуків чи складів, правильна постановка наголосу. Причина помилкового читання у школярів (як у читачів з несформованими навичками читання) полягає у тому, що у них немає гнучкого синтезу між сприйманням, вимовою і усвідомленням змісту прочитаного. У підручниках для 3 і 4 класів рекомендується перечитування (в різних темпах і з різною метою) кожним учнем винесених під текстами складних, малозрозумілих слів і висловів, а потім - робота над ними протягом уроку. Особливо результативними є вправляння учнів читати слова (різної складової структури) з різним темпом, виписаних друкованими буквами на дошку, з поступовим розширенням кола читання – колонка односкладових слів, колонка дво- трискладових і більше слів, взятих з опрацьованого чи нового тексту; пізніше – читання словосполучень і речень. Для дітей з відставаннями у вимові, читання скоромовок, чистомовок (на початку уроку чи після перевірки домашнього завдання). Для попередження помилок доцільно практикувати такі завдання: - спершу довідайтесь, хто автор твору і як називається оповідання чи твір іншого жанру; - перегляньте побіжно текст, ілюстрації до нього і орієнтовно визначте, про що читатимете; - при читанні будьте уважними до кожного слова, речення прочитуйте рядок до кінця, не повертайтесь, якщо збагнули зміст; - після кожного абзацу робіть паузу; - намагайтеся зрозуміти, про що читаєте; - запам'ятайте персонажів, послідовність подій; - спробуйте оцінити вчинки, стан персонажів. Які почуття і думки вони викликають у вас? Що б ви сказали про них товаришам? Доцільно також перед читанням застосовувати такі прийоми: - пояснення перед читанням лексичного значення слів, без розуміння яких сприймання буде поверховим; - попереднє поскладове читання слів, що мають важку складову чи морфемну структуру; - створення на уроці обстановки для уважного читання тексту (зокрема, чіткість завдань); - попереднє прочитування тексту мовчки; - систематичний контроль з боку учителя за читанням школярів і урахування їхніх індивідуальних особливостей; - методично правильне виправлення помилок залежно від їх характеру (наприклад, помилку в закінченнях слів учитель може виправити, не перериваючи читання школяра; помилку, у результаті якої спотворюється смисл речення, учитель виправляє, використовуючи повторне читання, запитання за смислом прочитаного, відповідаючи на які учень уважніше повторно читає речення); - добір слів на певну орфограму; - широке застосування ігор, кросвордів, що потребують вміння читати; - визначення, скільки разів на сторінці повторюється те чи інше слово; - знаходження відповідей на складні запитання; - використання вправ на вміння швидко орієнтуватися в тексті; - щоденна перевірка домашнього завдання у кожної дитини; - виділення на кожному уроці часу для читання мовчки; - п'ятихвилинка самостійного читання пошепки на уроках читання, малювання, праці; - ознайомлення дітей з якнайбільшою кількістю цікавих книжок, щоб кожен учень зміг обрати таку, яку буде читати без примусу.
Переглядів: 907 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|