МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Особливості використання інструктажу на уроках трудового навчання в початкових класах. Вимоги до інструктажу. Види інструктажуНа уроках трудового навчання в молодших класах досить широко застосовується інструктаж. Інструктаж – це сукупність методів навчання, спрямованих на пояснення мети, завдань, послідовності і прийомів виконання трудового завдання та окремих трудових операцій, які необхідно засвоїти учням. Інструктаж є складовою частиною уроку трудового навчання. В процесі інструктажу, як правило, використовується декілька методів навчання. Такими методами є демонстрування трудових дій, прийомів і пояснення правил їх виконання; бесіда, у процесі якої вчитель з’ясовує, наскільки учні зрозуміли поставлене завдання. При цьому методи тісно переплітаються між собою, і їх комбінації виступають як системи. До інструктажу ставиться ряд дидактичних вимог: 1) уміле комбінування різних методів і прийомів навчання в процесі інструктажу; 2) обґрунтування змісту інструктажу; якщо завдання, яке ставить учитель перед учнями, незрозуміле їм, то вони часто порушують умови його виконання; 3) повнота інструктажу і його розчленування на елементи; в залежності від складності завдання інструктаж може бути даний весь або по частинах; 4) наявність в інструктажі вказівок, за допомогою яких учні можуть контролювати свою діяльність. Під час навчання учнів трудових дій, практичних умінь і навичок проводять вступний, поточний і заключний інструктаж. Вступний інструктаж – це повідомлення учням вказівок із виконання трудових процесів, операцій і різних завдань, що супроводжується демонструванням об’єктів, які вивчаються, і відповідних наочних посібників; демонструванням прийомів поводження з інструментами, прийомів виконання операцій; аналізом технічної документації (креслень, ескізів, технологічних карток). Головне завдання вступного інструктажу полягає в тому, щоб з його допомогою організувати і спрямувати діяльність учнів. У структурі уроку вступний інструктаж відноситься до четвертого етапу (повідомлення нового матеріалу), а саме – планування технологічного процесу. Поточний інструктаж проводять для виправлення помилок, що виникли в процесі виконання практичної роботи. Як правило, поточний інструктаж проводиться індивідуально, а якщо однакові помилки допускають ряд учнів, то проводиться поточний інструктаж для всього класу-фронтальний. Заключний інструктаж учитель проводить у кінці уроку. Мета його - підбиття підсумків уроку, виконаної роботи. Проводиться заключний інструктаж у формі бесіди, під час якої розглядається і оцінюється правильність і якість виконання учнями завдання, роз’яснюються допущені помилки, їх причини та шляхи виправлення. Заключний інструктаж будується так, щоб виховати в учнів навички самоконтролю, оцінки і аналізу трудової діяльності і діяльності своїх товаришів. Переглядів: 2161 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|