Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Культура запису розв’язування задач

Текстові задачі в початковому курсі математики розв’язують окремими діями (без пояснення, з поясненням, за письмовим планом), способом складання виразу (без пояснення, з поясненням, готовий вираз), а деякі прості задачі – і способом складання рівнянь.

Розглянемо вимоги до оформлення письмового розв’язання задач.

1 клас.

Учні розв’язують тільки прості задачі. Запис розв’язання виконують у вигляді прикладу. Першокласники іноді пропонують проілюструвати задачу малюнком. Для позначення предметів, про які йдеться в задачі, використовують кружечки, палички, трикутники, квадрати. У цьому разі розв’язання записують під малюнком.

                       
           


6 3 ?

 
 


6 + 3 = 9

6 + 3 = 9 (гр.)

2 клас

Ще в процесі розв’язування простих задач учням варто показати короткий запис задачі. Учні не роблять короткий запис задачі у зошиті, вони розглядають його на дошці. З опорою на цей запис повторюють задачу, але розв’язання виконують так само, як і в першому класі.

Після ознайомлення із складеною задачею учні вчаться записувати коротко задачі в зошиті, але виконують такі завдання за зразком і під керівництвом учителя. На цей час запроваджується найменування предметів у відповідях предметів. Назви предметів пишуть однією буквою в дужках після числа 13-6=7 (в).

У відповідях до задачі назви предметів пишуть повністю (7 вагонів). Слова, які починаються на голосний, скорочують до наступного голосного (яблуко – ябл.), (ялина – ял.).

 
 


Б.- 9 л Б.- 9 л ?

К.- ?, на 6 л менше К.- ?, на 6 менше

Разом -?

 

1) 9-6=3 (л)

2) 9+3=12 (л)

Відповідь: 12 літрів.

У кінці вивчення нумерації в межах 100 ознайомлюють учнів із розв’язуванням задач складанням виразу.

Задача.У бочці було 90 л бензину. У легковий автомобіль заправили 60 л, а в мотоцикл 20 л. Скільки літрів бензину залишилося в бочці?

90- (60+20)

Поясніть, як скласти вираз. Виконайте обчислення і запишіть відповідь.

Всі складені задачі з буквеними даними розв’язують складанням виразу.

Розв’язання однієї і тієї самої задачі і окремими діями і складанням виразу практикують в окремих випадках, як вид творчої роботи. У підручниках 2- 4 класів запроваджується така форма завдання, як розв’язання задач за планом. У 2-3 класі учні план не переписують у зошит, а в 4 класі переписують у зошит лише на вимогу вчителя.

 

3 клас

Вчаться записувати повну відповідь і короткі пояснення розв’язання (на початку навчального року). Записувати повну відповідь до кожної задачі не слід. Треба практикувати як короткі, так і повні відповіді, а в домашніх і контрольних роботах повну відповідь записувати обов’язково.

Задача.На 45 к. купили олівців ціною по 5 к. Стільки ж купили стержнів ціною 8 к. Скільки заплатили за стержні?

Назва Ціна Кількість Вартість
олівець 5 к однакова 45 к.
стержень 8 к ?

 

1) 45:5=9 (шт.)- купили олівців;

2) 8∙9=72 (к.) – заплатили за стержні.

Відповідь. За стержні заплатили 72 к.

4 клас

Використовують ті самі форми запису розв’язання задач, що й у 3 класі, проте іноді в короткому записі задачі за допомогою арифметичних дій визначають між величинами. Вводиться запис розв’язання задач з письмовими формами обчислень. (ст.259).

 

Задача.Посіяли 6 кг гречки, а зібрали в 9 раз більше. На скільки кілограмів більше гречки зібрали, ніж посіяли?

Відомо, що посіяли 6 кг гречки. Пишемо: Посіяли – 6 кг. Зібрали гречки у 9 раз більше. Це можна записати так: Зібрали - 6∙ 9 (кг).

Отже, короткий запис задачі має такий вигляд:

Посіяли – 6 кг Зібрали – (6∙9) кг
На скільки кілограмів більше гречки зібрали?

Щоб дізнатися, на скільки кілограмів більше гречки зібрали, ніж посіяли, треба від 6∙9 відняти 6. Складемо вираз і обчислимо його значення: 6∙9-6=48 (кг).

Відповідь. Гречки зібрали на 48 кг більше, ніж посіяли.

 

Розв’язування задачі з письмовим планом у другому півріччі можна іноді пропонувати і для домашньої роботи. Однак у контрольних роботах учні розв’язують задачі без запису плану. Щоб заощадити час, можна не записувати слова «задача», «розв’язання» чи « план розв’язування».




Переглядів: 2432

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.