Методика вивчення рівнянь і застосування рівнянь при розв’язуванні задач у початковій школі
Матеріал вивчається в 3-4 класах.
Спочатку вводяться поняття «рівняння», «розв'язати рівняння». Діти вчаться розв'язувати найпростіші рівняння на знаходження невідомого компонента дій додавання і віднімання, множення і ділення двома способами: підбором та на основі взаємозв'язку між результатом і компонентами цієї дії; вчаться доводити, що дане число є розв’язком рівняння.
Далі вводяться рівняння більш складної структури: рівняння, в яких у правій частині записано вираз, та рівняння, в яких один із компонентів поданий числовим виразом або виразом із змінною.
Крім того програмою передбачено складання і розв’язування рівняння за текстом простої задачі, а також ознайомлення з алгебраїчним методом розв’язування складених задач.
1. Методика ознайомлення з рівнянням
Підготовча робота
Підготовча робота починається вже з 1-го класу. Учні розв’язують приклади з «віконечками» на основі добору або на основі знання складу чисел:
5 + = 9, 8 + = 17, + 6 = 38, 10 – = 6.
Підготовчою роботою є також вивчення правил знаходження невідомого компонента арифметичної дії на основі залежності між компонентами і результатом арифметичних дій, а також їх застосування при розв’язуванні вправ. Це можуть бути вправи типу:
- Розглянь записи і поясни, що дістали, коли від суми відняли один з доданків:
7 + 5 = 12, 12 – 5 = 7.
- Поясни, як можна знайти невідомий доданок : + 4 = 49.
Переглядів: 2161
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: