Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вимірювання довжини відрізків

а) Ознайомлення із сантиметром( 1 клас, нумерація в межах 10).

Беремо дві смужки різного кольору і порівнюємо їх «на око», прикладанням або накладанням.

Мотивація: складаємо проблемну ситуацію - пропонуємо учням порівняти два відрізки, нарисовані на дошці, які не можна порівняти накладанням або «на око» (│ —).

- Який відрізок довший, який коротший? Ми не можемо порівняти їх накладанням або на око. У такому випадку звертаються до процесу вимірювання. Обирають мірку – одиницю вимірювання – це довжина якогось відрізку і «крокують» ним по відрізку. Міркою, якою ми скористаємось на сьогоднішньому уроці буде сантиметр. У мене є стрічка, довжина якої сантиметр .У кожного на партах є модель сантиметр.Прикладіть на цю модель (см) свій мізинчик, ви бачите, що товщина вашого мізинця дорівнює сантиметр. В зошиті сантиметр – це довжина двох клітинок.

На наступному етапі учні вчаться креслити 1 см: у своїх зошитах поставте точку в нижньому лівому кутку клітинки. Від цієї точки відлічить вправо дві клітинки і в нижньому правому кутку другої клітинки поставити другу точку. З’єднайте їх. Довжина цього відрізка – 1 см. Сантиметр позначається см (без крапки в кінці) ____ 1 см .

Далі проводиться практична робота – вимірювання стрічки за допомогою моделі сантиметр.

- Діти, у вас на партах є смужки, за допомогою моделі сантиметртреба знайти довжину цієї смужки.

Діти «крокують» міркою по відрізку і підраховують, скільки разів уклалася одиниця вимірювання сантиметр.

-Але кожного разу вимірювати за допомогою моделі см незручно, тому ми будемо користуватися спеціальним прибором для вимірювання довжин відрізків – лінійкою.

Знайомство з лінійкою: розбита на поділки, відстань від однієї великої поділки до другої дорівнює 1 см. Щоб виміряти довжину відрізка, лінійку треба прикласти так, щоб початок відрізка співпав з нульовою поділкою лінійки. Кінець відрізка (стрічки) повинен співпадати з великою поділкою, якій на лінійці відповідає число. Це число і показує довжину відрізка, наприклад, 4 см.

З метою формування вимірювальних навичок використовують такі вправи:

- вимірювання довжини відрізка;

- побудова відрізка заданої довжини;

- порівняння довжин відрізків;

- збільшення або зменшення відрізка на кілька сантиметрів.

б) Ознайомлення із дециметром (1 клас, нумерація в межах 20).

Мотивація: складаємо проблемну ситуацію - пропонуємо за допомогою моделі см виміряти довжину парти. Вимірювати за допомогою мо­деллі сантиметр незручно, тому необхідно ввести нову одиницю вимірювання.

Дітям показуємо смужку (модель 1 дм).

-У вас на партах такі самі смужки. Виміряємо її довжину за допомогою моделі 1 см .

Отримуємо 10 см. Говоримо:

- Довжина відрізка, який вміщує 10 см, називається дециметр.(дециметр записують двома буквами без крапки).

Пропонуємо дітям накреслити в зошитах відрізок довжиною 10 см.

____________________________________________

1дм =10см

Проводимо практичну роботу: за допомогою моделі учні вчаться вимірювати відрізки. Спочатку довжина повинна виражатися цілим числом дециметрів.

Ознайомити дітей з дм на лінійці:

- Візьміть лінійку. Покажіть на лінійці 10 см. Як інакше можна назвати 10 см?

Потім розглядають випадок, коли довжина відрізка дорівнює, наприклад, 12 см. Діти вправляються у вимірюванні за допомогою двох різних мірок і одержують у результаті складене іменоване число.

- Покажіть на лінійці 12 см. Скільки у 12 см дм і см? (міркування: 1 дм це 10см, тобто 1 дес. см, в 12 см стільки дм, скільки в числі 12 десятків, тобто 1 дес. ).

Отже, 12 см = 1 дм 2 см. Аналогічно відбувається знайомство з метром.

 

в) Ознайомлення з метром ( 1 клас, нумерація в межах 21-100).

Повторюємо одиниці вимірювання довжини сантиметр, дециметр, співвідношення між ними.

Мотивація: складаємо проблемну ситуацію - треба виміряти довжину або ширину класної кімнати. Вимірювати за допомогою сантиметра або дециметра не зручно, кроками теж (різні результати), тому потрібна нова одиниця вимірювання, яка більша за сантиметр і більша за дециметр.

Показуємо дітям модель метра - лінійку довжиною 1 м ( дерев’яну, складну).

- Дізнаємось, скільки в метрі дециметрів, сантиметрів: 1м =10дм, 1м =100см

Проводиться практична робота на вимірювання довжини стрічки, нитки або шнура в 3 м за допомогою метрової лінійки.

 

У 2 класі учні розв’язують такого типу завдання з іменованими числами:

1) 1 м 2 дм = дм , 5м 3 дм =  дм, 4 дм 2 см =  см (міркування: 1 м це 10 дм, та ще 2 дм, буде 12 дм, отже 1 м 2 дм =12 дм);

2) 86 дм =  м дм, 52 см =  дм  см (міркування: 1 м це 10 дм, отже в цьому числі стільки м, скільки в ньому дес., тобто 8, отже 86 дм = 8 м 6 дм);

3) порівняйте числа: 5 дм  44 дм ; 71 дм  8м ; 4 м 2 см > 3м 7 см;

(50 дм > 44 дм) (71 дм < 80 дм) ( 402см >307см)

4) обчислити: 4 м + 5 м, 15 м – 3 м, 5 дм 6 см + 3 см, 8 дм 7 см – 4 дм ; 2 м + 4 дм, 1 дм – 2 см.

 

г) Ознайомлення з міліметром( 3 клас, нумерація в межах 1000)

Повторюємо одиниці вимірювання довжини сантиметр, дециметр, метр і співвідношення між ними.

Мотивація: складаємо проблемну ситуацію - виміряти товщину зошита. За допомогою моделей сантиметра, дециметра, метра ми не можемо це зробити, тому потрібна нова одиниця вимірювання, яка менша за відомі вже одиниці вимірювання довжини.

Показуємо дітям міліметр. Для цього розглядається лінійка.

- Знайдіть 1 см. На скільки частин поділено 1 см? (на 10). Довжина відрізка між цими маленькими поділками є 1мм. (Позначається двома буквами без крапки - мм).

1 см = 10 мм

Складаємо таблицю співвідношень між одиницями вимірювання довжини:

10 дм = 1м 100см = 1 м

10 см = 1 дм 10 мм = 1 см

Практична робота - діти приступають до вимірювань з точністю до 1 мм.

д)Ознайомлення з кілометром ( 3 клас, нумерація в межах 1000 )

Повторюємо одиниці вимірювання довжини сантиметр, дециметр, метр, мілітетр і співвідношення між ними.

- Для вимірювання великих відстаней існує ще одна одиниця вимірювання – 1 км ( для того щоб дати наочне уявлення 1км, можна провести екскурсію і пройти з дітьми цю відстань на стадіоні).

1 км = 1000 м

 

У 3 класі виконуються вправи на закріплення таблиці співвідношення між одиницями довжини. Крім того, продовжується робота із перетворення крупних одиниць довжини у дрібні і навпаки, зі порівняння іменованих чисел, із знаходження сум та різниць іменованих чисел, але вже з використанням мм і км.

У 4 класі ми узагальнюємо знання учнів про вивчені одиниці вимірювання довжини, відпрацьовуємо знання таблиці:

= 10 дм 1 км = 1000 м

1м = 100см 1 дм = 10 см

1м = 1000 мм 1 см = 10 мм

Виконуємо завдання аналогічні тим, що були в 3 класі. Діти знаходять частину від іменованого числа. При додаванні і відніманні іменованих чисел виконуємо як усні, так і письмові обчислення .

Що стосується письмового додавання і віднімання складених іменованих чисел, вчимо два способи виконання дії.

53 м 08 см – 9 м 73 см

1 спосіб:




Переглядів: 3542

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.