!!!Більшість спеціалістів в сфері роздрібної торгівлі вважають, що основна мета мерчандайзингу – полегшувати та стимулювати продажі у магазині, які в свою чергу створюють умови для максимального росту прибутку. Однак бажання продати як можна більше товару без урахування подальшої реакції споживача, оцінки ступеня його задоволення, як правило обертається втратою клієнта. А оскільки число споживачів не збільшується, в той час як виробників та продавців стає все більше і більше, прагнення збільшити прибуток без врахування її впливу на перспективу може привести до втрати конкурентноздатності. Отже основною метою мерчандайзингу є просування товарів і підвищення лояльності споживачів.
1. Стимулювати збут продукції, товарів та послуг
Ефективне представлення продукції та товарів споживачам
Закріплення в свідомості споживачів відмінних рис продукції, товарів та торгових марок
Позиціонуювання товарів на основі психологічних особливостей сповивачів і факторів регулювання уваги
Привертання уваги споживачів до нової продукції, товарів, послуг, спеціальних пропозицій
2. Створити конкурентну перевагу магазину чи закладу сфери послуг, або окремих марок чи видів продукції
Забезпечення більш повного задоволення потреб споживачів
Збільшення кількості лояльних споживачів
Закріплення в свідомості споживачів позитивного образу закладу і асортименту в продукції та товарів
Створення обстановки в якій споживач отримував задоволення від процесу покупки
3. Удосконалювати рекламно-комунікаційну політику
Розробка програм маркетингових комунікацій
Удосконалення видів та способів реклами у місцях продажу
Забезпечення споживачів необхідною інформацією
4. Удосконалювати торговельно-технологічні та процеси обслуговування
Оптимальне планування торговельних залів і системи розміщення обладнання
Більш ефективне використання торговельних площ
Регулювання руху потоків споживачів в торговому залі магазину
Забезпечення доступності товарів для покупців в процесі вибору без участі продавців консультантів
Скорочення періоду адаптації покупців в торговельній залі
Створення атмосфери торгового залу, адекватної психологічному стану відвідувачів
5. Впливати на поведінку споживачів
Аналіз і інтерпретація факторів, що впливають на поведінку покупців різних груп населення
Підвищення рівня прийняття рішень покупцем безпосередньо в торговельній залі
Підвищення часу перебування покупців в торговельній залі і числа покупок, які вони здійснюють
Збільшення середньої суми покупки
Цілі і завдання мерчандайзинга
Виробник
Роздрібний торговець
1. Формування попиту
Підтримувати продажі власних продуктів, марок, збільшувати об’єми реалізації
Сформувати стійкий попит на різноманітні види товарів
Представити на ринку як можна більше позицій асортименту продукції
Досягти оптимальних пропорцій в асортименті між товарами різних виробників
Захищати імідж торговельної марки з метою забезпечити їй не тільки бажану позицію на ринку, але і певне місце в торговельному залі
Забезпечити загальний прибуток і показники оборотності категорій за рахунок вдалого розміщення товарів в торговельному залі і відносно один одного
2. Стимулювання попиту
Звернути увагу споживача до конкретного товару
Сформувати лояльність до магазину і окремих марок
Виділити власну продукцію серед продукції конкурентів за допомогою доступних засобів сенсорної стимуляції
Впливати на придбання більшої кількості необхідних покупцеві товарів саме в даній торговельній точці
Завойовувати нових споживачів своєї продукції
Завойовувати нових споживачів шляхом створення стійких конкурентних переваг торгівельної точки
Впливати на вибір споживача на користь власної продукції
Підвищити відсоток лояльних до магазину споживачів
3. Інформаційне забезпечення
Контролювати долю власних товарів на кінцевих стадіях
Максимально забезпечити потреби покупців в різного роду інформації для скорочення часу на передкупівельну оцінку варіантів
Забезпечити необхідну інформаційну підтримку в місцях продажу власних товарів
Удосконалювати види та способи застосування реклами та інформації в місцях продажу
Звертати увагу споживачів на розроблені нові продукти і власні спеціальні пропозиції забезпечити споживача інформацією про властивості і переваги товару
Підготовлювати і розміщувати рекламні матеріали, які містять інформацію про товари, безпосередньо в місці, де споживач здійснює вибір і передкупівельну оцінку варіантів
Навчати і консультувати персонал торговельної точки
Спрощувати пошук інформації про товари
4. Формування лояльності споживача
Сформувати імідж торговельної марки в свідомості цільових груп споживачів
Сформувати позитивний образ торговельної точки шляхом гарантії якості товарів та послуг та гнучкості до змін попиту
Сформувати позитивний образ виробника шляхом турботи про якість продукції і розширення пропозицій
Досягнути збалансованості засобів емоційної дії та підпорядкувати їх загальній ідеї, що лежить в основі асортиментної концепції
Закріпити в свідомості споживачів відмінні риси марок асортименту, що виробляється; сформувати відданість до окремих торгових марок
Створити обстановку, в якій споживачі почуватимуть себе не пасивними покупцями, а повноправними учасниками і отримуватимуть задоволення від процесу здійснення покупок
5. Підвищення ефективності процесу реалізації
Удосконалювати дизайн упаковки товарів для збільшення продаж
Більш ефективно використовувати торгові і демонстраційні площі
Покращувати логістичний сервіс для магазинів
Регулювати потоки споживачів за допомогою раціонального розміщення обладнання і привабливості товарів
Розробляти продукцію з високим рівнем підготовленості до продажу за сучасними технологіями
Удосконалювати торгово технологічні процеси в торговельних точках за рахунок використання прогресивних методів продаж і обслуговування споживачів
Мета методу висування:
1. Збути залишок запасу продукції;
2. Підняти престиж товарної категорії;
3. Підкреслити достоїнства нового товару;
4. Запропонувати вигідну покупку;
5. Порушити монотонність викладки;
6. Запропонувати додатковий товар.
Мета методу просування:
1. Привабити нових клієнтів до товарної категорії, продукту, марки;
2. Зробити покупців постійними клієнтами якоїсь марки;
3. Запустити на ринок новий товар;
4. Переконати споживачів у популярності марки;
5. Відреагувати на дії конкурентів.
Мета реклами/інформації в місцях продаж:
1. Нагадати в місцях продажу всі елементи повідомлень, що розповсюджуються іншими ЗМІ;
2. Інформувати про особливості товару (новизна, удосконалення, функції). Дозволяє керувати вибором споживача;
3. Провокувати імпульсивні покупки товарів, придбання яких не було заплановано;
* - детально вивчаємо в темі 5.
Переглядів: 977
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: