Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Професійна освіта України та її основні поняття.

Тема 2: Методика аналізу і конструювання змісту освіти

План

1. Професійна освіта України та її основні поняття

2. Методика аналізу професійної діяльності фахівця

3. Методика формування навчального плану підготовки

4. Методика формування змісту дисциплін професійної підготовки

5. Практичне навчання.

 

Професійна освіта України та її основні поняття.

Для аналізу сучасної системи професійної освіти використовуємо системний підхід , визначивши спочатку зовнішні зв’язки поняття професійної освіти, потім виділивши його елементи і пов’язавши їх між собою.

На початковому етапі слід згадати з курсу педагогіки основні дефініції понять «освіта», «зміст освіти», «компоненти змісту освіти».

Освіта – організований суспільством нормований процес передавання соціально важливого досвіду попередніх поколінь наступним, який в онтогенетичному плані є встановленням особистості відповідно до генетичної програми й соціалізації особистості.

Зміст освіти – системазнань, умінь і навичок, оволодіння якими сприяє розвитку розумових і фізичних здібностей учнів, формуванню основ світогляду й моралі,необхідної поведінки, підготовки до життя і праці.

Досвід особистості виражається перехресними групами компонентів:

· Якості особистості, інваріантні предметній специфіці діяльності, тобто ті, які відповідають найбільш загальній структурі діяльності(досвід фізичного розвитку, досвід моральних стосунків та ін.).

· Досвід предметної діяльності, диференційованої за ступенем спільності її видів(загальне – спеціальне та їх перетин – політехнічна освіта).

· Досвід особистості, диференційований за творчою ознакою (репродуктивна і творча діяльність).

Ця структура відбивається в змісті освіти, зокрема, може бути застосована при виділенні його компонентів.

Кожна з наскрізних галузей (компонентів) освіти починається в дошкільному віці, продовжується в загальноосвітній школі та професійних навчальних закладах і розвиваються у процесі перманентної освіти (підвищення професійного рівня), що відбито на рис.1.1.

Таким чином, зміст освіти містить три основні перехресні компоненти:

· Загальна

· Політехнічна

· Спеціальна

 

 

 

 


Групи компонентів досвіду особистості

 


Рис. 1.1. Характеристики досвіду особистості

Результатом загальної освіти є формування здатності до виконання її загальнокультурних, загальнолюдських функцій та видів діяльності.

Спеціальна освіта забезпечує підготовку до спеціальних, перш за все, професійних видів діяльності.

Політехнічна освіта розглядається як сфера перетину загальної та спеціальної освіти.

Професійна освіта – це такий різновид освіти, що готує людину до виконання певних соціально-диференційованих функцій.

Професія – це здатність виконувати роботи, які вимагають від особистості певної кваліфікації.

Спеціальність – це категорія, що характеризує:

· У сфері освіти – спрямованість і зміст навчання при підготовці фахівця.

· У сфері праці – особливість спрямованості та специфіку роботи в межах професії.

Виходячи з цього, можна відзначити, що:

· Професія є більш широким поняттям, ніж спеціальність;

· Різновиди професій називають спеціальностями;

· Критеріями виділення спеціальностей є способи диференціації професій, які й визначають структуру професійної діяльності.

Залежно від професійного поділу праці професійно діяльність поділяється на такі види:

· Технологічна

· Організаційно-управлінська

· Науково-дослідна

· Проектно-конструкторська

· Педагогічна

Згідно ЗУ «Про освіту» в країні встановлюються наступні освітні і освітньо-кваліфікаційні рівні:

 
 

 


Кваліфікація – це здатність особистості виконувати обов’язки і роботи на певному рівні. Вона вимагає певного освітньо-кваліфікаційного рівня і позначається через професію.

Освітній рівень – характеристика освіти шляхом визначення рівня сформованості якостей людини, що забезпечують її всебічний розвиток як особистості і є достатнім для одержання відповідної кваліфікації.

В Україні існує чотири рівні кваліфікації:

· Робоча кваліфікація (кваліфікований робітник, що навчався у ПТНЗ).

· Середня кваліфікація (фахівці середньої ланки, яких готують технікуми, коледжі).

· Вища кваліфікація (фахівці, яких випускають ВНЗ ІІІ і ІV рівнів акредитації).

· Наукова ( магістр, старший науковий співробітник, кандидат наук, доктор наук, які закінчили ВНЗ ІІІ і ІV рівнів акредитації ).




Переглядів: 1912

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.