Маркетингова інформація, що її збирають у процесі дослідження, є двох видів:
- вторинна, яку вже було зібрано раніше для іншої мети;
- первинна, яку збирають уперше для досягнення конкретної мети даного дослідження.
Дослідження переважно починають із збирання вторинної інформації. Цей етап називають “кабінетними” дослідженнями. Вторинну інформацію можна збирати із внутрішніх, і зовнішніх джерел.
Джерела внутрішньої вторинної інформації:
— фінансова і статистична звітність підприємства;
— дані про збут щодо товарів і ринків;
— рахунки клієнтів;
— дані попередніх досліджень тощо.
Джерела зовнішньої вторинної інформації:
— видання державних установ, зокрема довідники, статистичні огляди;
— періодика, книжки;
— комерційна інформація, яку продають комерційні дослідницькі фірми.
Вторинна інформація має певні позитивні й негативні властивості, які наведено в таблиці 1.
Таблиця 1
Переглядів: 180
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: