Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Які виявлені закономірності в розвитку науки?

1. Наука рухається вперед пропорційно масі знань,
успадкованих нею від минулих поколінь
. Починаючи з XX століття, обсяг наукової діяльності подвоюється кожні 10-15 років, а тепер уже кожні 3-4 роки. Це відображається у рості, кількості наукових відкриттів, а також у кількості людей, зайнятих у науці. У 90-х роках нашого століття кількість вчених і наукових працівників складала більше 90% від загальної кількості вчених за всю історію науки.

Ведуться активні розробки у галузі високих наукомістких технологій. Використання досягнень науки на практиці – покращення здоров’я людей шляхом трансплантації штучно вирощених органів, тканин; ведуться дослідження у галузі наномедицини, кріоніки, трансгуманізму тощо.

2. Розвиток науки здійснювався у єдності та еволюції. Еволюція відображає лінійний, поступовий розвиток науки, кумулятивний розвиток – накопичення знань. Революція – корінний перегляд раніше визнаного знання, це стосується не тільки теорій, але й фактів, методів, фундаментальних світоглядних уявлень.

 

Ведучими напрямками сучасної науки є мікроелектроніка, біонізація технічних процесів, космізація різних видів виробництва, ядерна енергетика, генна інженерія та інші.

У наш час наука стала головною продуктивною силою суспільства, а виробництво – сферою технологічного використання науки.

Причини науково-технічної революції різноманітні – це й прорив у мікросвіт, наносвіт, це й оволодіння атомною енергією, це й суспільна потреба в розвитку науки.

Соціальні наслідки НТР різноманітні:

1) у наявності тріади економічного росту – науки, техніки, виробництва;

2) виник новий суспільний розподіл праці – людина звільняється у сфері матеріального виробництва від тяжкої механічної праці. Безробіття зростає, збільшується нестабільність робочих місць. Роботизація та автоматизація робочих місць;

3) збільшується розрив між отриманою кваліфікацією і новими вимогами виробництва;

4) збільшується кількість вільного часу. Посилюється можливість реалізувати свій потенціал у сфері виробництва й у сфері дозвілля.

 

 




Переглядів: 642

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.