Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціальні функції науки

 

Можна виділити три групи соціальних функцій науки:

- функції культурно-світоглядні;

- функції науки як безпосередньої продуктивної сили;

- функції науки в системі управління суспільством.

 

В епоху середньовіччя переважав міфологічний, релігійний світогляд. У цю епоху наука починає створювати світоглядні позиції.

Культурно-світоглядна функція не може бути реалізована без відповідної системи освіти. У сучасній науці відбувається подвоєння знань кожні 3-5 років, у біології – кожні 5 років, у генетиці – кожні 2 роки, у ядерній фізиці й космонавтиці – кожні 1,5 роки.

Швидко застарівають інженерні знання: наполовину за 10 років. Сьогодні важлива здібність до безперервної освіти. Сьогодні необхідно оволодівати другою грамотністю – комп’ютерною. Актуальні методи й засоби самоосвіти.

Велике значення надається дистанційній та мережевій освіті, яка можлива за рахунок мережі Інтернет.

У навчальному процесі все частіше використовуються інформаційно-комунікаційні та мережеві технології:

- on-line schools (он-лайн школи). Відомий досвід створення таких шкіл в Америці, тобто за допомогою мережі Інтернет учні заходили на сайт школи і виконували необхідні завдання, не виходячи з дому. На наш погляд, це актуально, так як сьогодні, враховуючи проблеми зі здоров’ям багатьох дітей, не всі можуть відвідувати школу і виховуються вдома. Спілкування в он-лайн школі допоможе більшій соціалізації таких дітей;

- «plazma-teacher» – використовується в деяких країнах Африки для навчання в школах, при цьому в клас вноситься великий плазмовий екран, на якому видно зображення вчителя, який дає завдання і певний час для його виконання, а наглядач в класі стежить за дисципліною;

- соціальні мережі – коли педагог спілкується зі своїми студентами через соціальні мережі, задає їм завдання і активно співпрацює з іншими викладачами.

Також відомий досвід використання на заняттях мобільних телефонів і комунікаторів. Можна говорити про становлення дистанційної та мережевої освіти, які не виключає основну базову освіту. Мережева освіта може бути задіяна, в більшій мірі, як додаткова в процесі навчання.

 

Чи є в мережевій такій освіті недоліки? Чи лише позитивні сторони?

 

Наука – це безпосередня продуктивна сила суспільства. Для здійснення цієї функції науці необхідні точні наукові дані про розвиток матеріального виробництва. Відбувається матеріалізація наукового знання в речових
елементах продуктивних сил, знаряддях і засобах праці, техніці й технології. Учасники виробництва включають наукові знання у свою діяльність. Наука стає теоретичною основою виробничих процесів.

Суспільні науки теж стають продуктивною силою суспільства, тому що прямо й опосередковано впливають на виробництво.

 

Зростає роль науки в суспільному управлінні. Соціальне управління – це свідомий вплив на всі сфери суспільного життя. Різний комплекс суспільних наук бере участь у створенні довготермінових програм розвитку – енергетичної, екологічної, продовольчої, демографічної. У нас маса екологічних проблем. Наука дозволяє їх передбачати і прогнозувати.

 

 




Переглядів: 3686

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.