Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VOCABULARY

Do these pairs of sentences mean the same thing or something different? Write (S) same or (D) different.

1. Speak up, please / Speak more loudly, please. ( )

2. Speak more slowly, please. / Please hold a moment. ( )

3. I didn’t catch that. / I couldn’t hear that. ( )

4. I can’t hear you I’m afraid. / I don’t understand what you mean. ( )

5. Can you read that back to me? / Can you take a message? ( )

6. Let me read that back to you. / Let me just check I’ve got that. ( )

7. Would you mind repeating that? / Can you call me back? ( )

8. Sorry, you’ve lost me. / I didn’t understand you, I’m afraid. ( )

 

 

8. Complete sentences 1-10 with these pairs of verbs. Don’t forget to put the verbs into the correct form!

be + speak get + read hear + try mean + know say + catch speak + hear speak + repeat spell + be understand + mind need + write

 

 

1. I’m not sure if I __________ . Would you ______________ repeating it?

2. Please _________ up. I can’t ____________ you very well.

3. Can you _____________ that again? I didn’t ____________ the last part.

4. Sorry, that __________ too fast for me. Can you __________more slowly?

5. Please ____________ your surname again so I can ____________ sure.

6. I’m sorry, I still don’t know what you __________ . Is there anyone in your office who _______ Italian?

7. I think I’ve __________ it but let me just ________ it back to you.

8. Sorry, I don’t __________ English very well. Can you ___________ it?

9. Perhaps you ___________ to email me, in case I didn’t _________ it down correctly.

10.I can’t ________ you properly. You’d better __________ calling again.

 

Complete these two calls with sentences (a-i) from the list below. Use each sentence once only.

Call1

A.: May I help you?
B.: _____________
A.: I’m sorry, I think you have the wrong number. What number were you calling?
B.: __________________________________________________________
A.: No, this is 311 4240.
B.: _________________
A.: No problem. Goodbye.
B.: ___________________

Call 2

C.: __________________________________________________________
D.: Ah, yes, Mr Fernandez. It’s James Dale here again. I don’t know what happened there. We were cut off somehow, and now this is a terrible line…
C.: __________________________________________________________
D.: Oh, I’m sorry, I said we were cut off somehow, and now there’s lot of interference on this line. I think I’ll have to call you back.
C.: __________________________________________________________
D.: Interference? It just means there’s a lot of noise on the line so it isn’t very clear.
C.: __________________________________________________________
D.: I’m going to hang up and call you back. OK?
C.: _____________________________________

 

a) OK.

b) Ah, I see. No, it isn’t very clear – I can hardly hear you.

c) Isn’t that 311 4249?

d) Goodbye.

e) I’m afraid you are speaking a bit too fast for me. Could you possibly speak a little slower, Mr Dale?

f) Could you please connect me with your Purchasing Officer, Mr Dean?

g) Inter… what? I’m sorry, I don’t know this word. What does it mean?

h) Fernandez.

i) Oh, excuse me, I do have the wrong number.

H 10. What would you say to the person you are speaking with on the phone in the following situations?




Переглядів: 178

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.