Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






До лабораторних робіт з дисципліни

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ
УНІВЕРСИТЕТ РАДІОЕЛЕКТРОНІКИ


МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до лабораторних робіт з дисципліни

“ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ”

 

 

 

Харків 2012

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ

УНІВЕРСИТЕТ РАДІОЕЛЕКТРОНІКИ

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до лабораторних робіт

з дисципліни “ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ”

 

для студентів денної форми навчання

напряму 6.040303 – Системний аналіз

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

кафедрою ПМ.

Протокол № 5 від 19.12.2011.

 

Харків 2012


 

Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни “Геоінформаційні системи” для студентів денної форми навчання напряму 6.040303 “Системний аналіз” / Упоряд.: С.М. Ієвлєва, Є.С. Ієвлєв – Харків: ХНУРЕ, 2012 – 56 с.

 

 

Упорядники: С.М. Ієвлєва

Є.С. Ієвлєв

 

 

Рецензент В.П. Ткаченко, канд. техн. наук, проф. каф. МСТ


ЗМІСТ

 

Вступ. 5

1 СТВОРЕННЯ ЦИФРОВОЇ КАРТИ МІСЦЕВОСТІ. РЕЄСТРАЦІЯ РАСТРОВОГО ЗОБРАЖЕННЯ. РОБОТА З ШАРАМИ.. 7

1.1 Мета роботи. 7

1.2 Теоретичні відомості та хід лабораторної роботи. 7

1.2.1 Растрове зображення та вибір визначення географічних координат точок прив’язки. 8

1.3 Реєстрація растрового зображення. 10

1.4 Шари і об'єкти цифрової карти. 13

1.4.1 Об'єкти ЦМ.. 13

1.4.2 Визначення складу та кількості шарів ЦМ.. 14

1.4.3 Створення об'єктів ЦМ.. 14

1.5 Відпрацювання топологічної коректності 18

1.5.1 Перевірка пошарової відповідності об'єктів. 18

1.5.2 Перевірка топологічної коректності окремих шарів карти. 18

1.6 Вибір стилю об’єкта. 19

1.7 Завдання та зміст звіту з лабораторної роботи. 20

1.8 Контрольні запитання та завдання. 21

2 РОБОТА З ВІКНАМИ І ТАБЛИЦЯМИ СПИСКІВ. СТВОРЕННЯ КАРТОГРАФІЧНОЇ ЛЕГЕНДИ ТА ЗВІТІВ.. 22

2.1 Мета роботи. 22

2.2 Робота з вікнами Списків. 22

2.2.1 Створення таблиці списку. 22

2.2.2 Зміна та оновлення полів таблиць. 24

2.2.3 Підписування об'єктів ЦМ.. 26

2.3 Створення картографічної легенди. 26

2.4 Створення Звіту. 29

2.5 Завдання та зміст звіту з лабораторної роботи. 30

2.6 Контрольні запитання та завдання. 31

3 АНАЛІЗ ПРОСТОРОВИХ ДАНИХ У ГІС MAPINFO. 32

ВИБІРКИ ТА SQL-ЗАПИТИ.. 32

3.1 Мета роботи. 32

3.2 Теоретичні відомості 32

3.3 Вибірка групи даних. 32

3.3.1 Відображення даних. 33

3.4 Виконання запитів. 35

3.5 Команда SQL-запит. 36

3.6 Завдання та зміст звіту з лабораторної роботи. 38

3.7 Контрольні запитання та завдання. 38

4 ГЕОКОДУВАННЯ ТА РАЙОНУВАННЯ У ГІС MAPINFO.. 39

4.1 Мета роботи. 39

4.2 Теоретичні відомості 39

4.3 Загальна процедура геокодування. 39

4.4 Загальна процедура районування. 41

4.4.1 Списки районів. 41

4.5 Завдання та зміст звіту з лабораторної роботи. 42

4.6 Контрольні запитання та завдання. 42

5 ТЕМАТИЧНА КАРТОГРАФІЯ.. 43

5.1 Мета роботи. 43

5.2 Теоретичні відомості 43

5.3 Використання тематичної Картографії для аналізу. 43

5.3.1 Складання плану тематичної карти. 44

5.3.2 Методи тематичної Картографії 45

5.3.3 Порядок послідовності тематичних шарів. 45

5.3.4 Типи тематичних карт. 45

5.3.5 Створення тематичної карти. 47

5.3.6 Робота з тематичними Картами і легендами. 50

5.3.7 Результати створення тематичних карт. 51

5.4 Завдання та зміст звіту з лабораторної роботи. 52

5.5 Контрольні запитання та завдання. 52

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ. 53

 

 


Вступ

 

Курс “Геоінформаційні системи” має на меті навчити студентів теоретичним основам та інформаційним технологіям формування цифрової моделі місцевості (ЦММ), створенню цифрових топографічних і тематичних карт, сприяти розвитку логічного мислення, формування наукового світогляду та розвитку творчості.

Лабораторні роботи з дисципліни «Геоінформаційні системи» (ГІС) орієнтовані на розв’язання задач, що виникають на практиці: обробка матеріалів аеро- та фотозйомки, друкованих карт, технології створення цифрових карт.

Внаслідок виконання лабораторних робіт студент має набути уявлення про методику й технологію створення цифрових карт та аналіз просторових даних у ГІС MapInfo; поняття геокодування; використання SQL-запитів і створення тематичних карт на базі цифрових.

Порядок виконання лабораторної роботи такий.

1. Отримання допуску до лабораторної роботи, що включає відповіді на декілька запитань з теорії, яку необхідно знати для виконання конкретної лабораторної роботи. Приблизний перелік таких запитань наведено у кожному розділі методичних вказівок.

2. Виконання попередньої роботи. Студент повинен показати викладачеві усі попередні напрацювання, необхідні для виконання лабораторної роботи (наприклад, для лабораторної роботи з геокодування студентові необхідно заздалегідь підготувати таблиці даних для їх імпорту у ГІС MapInfo). Перелік таких напрацювань наведено у кожному розділі методичних вказівок.

3. Робота у ГІС MapInfo на ЕОМ і досягнення мети лабораторної роботи, тобто студент повинен виконати усі необхідні процедури для досягнення поставленої мети, які наведені у кожному розділі методичних вказівок.

4. Аналіз отриманих результатів, що включає висновки, які студент має зробити після виконання кожної лабораторної роботи (наприклад: проаналі-зувати результати SQL-запитів та ін.).

5. Оформлення звіту з лабораторної роботи. Після виконання кожної лабораторної роботи необхідно оформити звіт з лабораторної роботи. Зразок оформлення титульного аркуша звіту наведено у додатку А.

Основні пункти, які має містити у собі звіт:

1) мета роботи;

2) покрокове виконання пунктів лабораторної роботи з обов’язковим документуванням усіх даних, рисунків і таблиць, які необхідно навести згідно з вимогами до змісту звіту (перелік таких вимог наведено у кожному розділі методичних вказівок);

3) аналіз отриманих результатів (якщо це є вимога до змісту звіту).

6. Захист лабораторної роботи. Після того, як лабораторну роботу виконано, отримано результати й оформлено звіт, студент допускається до її захисту, що включає в себе повний опит студента з цієї лабораторної роботи.

Номер варіанта завдання видається студенту викладачем.

На лабораторних роботах рекомендується користуватися літературою [1–13].

Деякі рисунки наведені російською мовою, оскільки вони являють натуральний вигляд лабораторного макета.





Переглядів: 346

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.