Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософія доби еллінізму

Початком зародження римської філософії традиційно прийнято вважати II-I ст. до н. е.. Якщо говорити про античний періоді в цілому, то по відношенню до грецької філософії багато хто вважає римську філософію вторинною. Грецькі філософські вчення почали поширюватися серед римлян в I ст. до н. е.. Найбільшою популярністю користувалося в той час вчення Епікура, філософські погляди стоїків і скептиків, теорія Платона.

Елліністична філософія – період, який став завершальним у розвитку філософії Стародавньої Греції і характеризується етичної спрямованістю і адаптацією східних релігійних течій.

Однією з найбільш відомих шкіл цієї епохи була школа, заснована послідовниками кинізма. Це вчення проголошувало зневагу і заперечення всього зовнішнього – починаючи з фізичних потреб і закінчуючи наукою. Кініки були переконані, всі блага приходять виключно зсередини людини і не мають відношення до зовнішнього, яке не тільки не сприяє прояву в людському житті цих благ, але навіть виявляє собою перешкоду на шляху до щастя.

Епікур (341 – 270 рр.. до н.е.) і його послідовники висували дещо інші життєві та філософські принципи, хоча в їх вченні щастя також є однією з головних філософських категорій. У вченні Епікура є своя гносеологія, онтологія, фізика, однак найбільш значущою в історії філософії стала його етика. В основі етики Епікура лежить принцип, згідно з яким, задоволення і насолоду є благо, але Епікур не має на увазі розпуста, він розуміє під насолодами, насамперед, “відсутність тілесних страждань”. Саме поняття насолоду у вченні Епікура набуло якусь інтелектуальну витонченість, і одним з компонентів такої насолоди Епікур вважав заняття філософією.

В кінці VI в. до н.е., трохи пізніше школи Епікура, елліністичний період античної філософії ознаменувався утворенням іншої відомої філософської школи – школи стоїків. Засновником цієї школи був Зенон. Основоположний принцип стоїків був у наступному: щастя полягає в тому, щоб в усьому слідувати природі. Варто відзначити, що ідеї стоїцизму стали досить популярні в Стародавньому Римі. Елліністичної-римська філософія відзначена діяльністю найбільш великих римських стоїків: Сенеки, Марка Аврелія, Епіктет. В ідеях мислителів того періоду майже зовсім втрачений інтерес до філософських проблем, що лежить за межами етики. А що стосується самої етики, то римські стоїки проголошували ідеї універсального братерства людей, поблажливості, любові до своїх ближніх і навіть до ворогів.

Ще одним відомим плином, яким знаменита елліністична філософія, є скептицизм. Засновником скептицизму є Піррон (360 – 280 рр.. До н.е.). Ідея його вчення полягала в тому, що саме філософ вважався, на думку Піррона, людина, що прагне до досягнення щастя. Щастя полягає, перш за все, у відсутності страждань і повному спокої. На думку скептиків, жоден спосіб пізнання не можна визначити як помилковий або істинний, філософське ставлення до речей полягає в утриманні від суджень про ці речі. Достовірними є тільки наші чуттєві враження, а судження призводять лише до омани.

Елліністична філософія внесла деякі зміни в ідейну спрямованість навчань того часу, ці зміни були обумовлені, насамперед, політичними і соціально-економічними змінами в развивавшемся суспільстві . Мислителі періоду еллінізму основний наголос робили на вирішення проблем людської моралі, проблем поведінки особистості в суспільстві. Елліністична філософія ознаменувалася революційними для того часу ідеями про визнання за рабами їх людської гідності, деякі філософи навіть висловлювали думки про те, що раби можуть володіти вищими моральними якостями. У підсумку розвитку нових філософських поглядів на світ і на суспільство в цілому, дві старі школи, засновані Платоном і Аристотелем, поступово втратили свій авторитет, і відійшли на другий план.




Переглядів: 8893

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.