Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Медична наука та освіта в епоху Відродження

Навчання медицині в ті часи відбувалося на медичних факультетах університетів. Воно зводилося до вивчення праць Галена і «Канону» Ібн-Сіни. Вивчення фармакології було пов’язано з алхімією і пошуками філософського каменю. Своїх клінік більшість університетів не мали. В багатьох університетах викладалась астрологія, і вміння складати гороскопи входило в коло знань дипломованого лікаря. В ХV ст. в Європі було близько 40 університетів. Найбільш передовими були університети Італії, серед них Падуанський університет.

В Падуанському університеті було покладено початок ятрофізики. Лікарі-ятрофізики пояснювали всі процеси, що відбуваються в організмі людини за допомогою фізичних законів. Прибічником цього напрямку був великий італійський дослідник Галілео Галілей. Один з його учнів Санторіо Санторіні (1561-1636) проводив досліди, які зараз розцінюються як перші спроби вивчення обміну речовин. Учений сконструював камеру, яка дозволяла робити кількісну оцінку засвоєння харчових продуктів і виділень. Об’єктом досліджень був він сам, а їх результати були представлені в трактаті «Про медицину рівноваги». Він перший висловив думку, що в живому організмі постійно відбувається процес оновлення. Санторіні запропонував багато різних приладів – троакар для пункції порожнин, пульсограф. Йому також належить винахід першого термометра. Громіздкий, але досить точний прибор складався зі скляної кульки і довгої звивистої трубки, заповненої підфарбованою рідиною. Температура тіла вимірювалася за допомогою свавільно нанесених поділок після того, як людина зігрівала кульку руками, або брала її в рот. Спостереження за змінами рівня рідини відбувалося впродовж 10 ударів пульсу. Прибор Санторіні став досягненням медицини того часу. Його установили на подвір’ї біля будинку вченого і проводили експерименти на всіх бажаючих. Одночасно з Санторіні розробив прибор для вимірювання температури Г. Галілей.

Прибори Г. Галілея І С. Санторіні були вельми недосконалими, бо на результати вимірювання суттєво впливала величина атмосферного тиску.. Їх недоліки виправив імператор Фердинанд ІІ Габсбург, який особисто брав участь в розробці оригінального приладу. Його термометр, демонстрація якого відбулася в 1641 р., нагадував маленьку жабку. Порожнина прибору була заповнена рідиною, в якій плавали дрібні кульки різної щільності. «Жабку» закріплювали на тілі людини, а температура визначалася за кількістю кульок, які залишалися на поверхні після зігріванні рідини.

З епідеміографів Падуанського університету найвидатнішим був Джироламо Фракасторо (1478-1553). Велика заслуга Фракасторо не лише в описі відомих йому епідемічних захворювань. Він висловив припущення, що причиною заразних захворювань є невидимі для нашого ока живі істоти, для кожної хвороби свої, які мають виняткову здатність до розмноження – вчений назвав їх контагіями. Передача їх за Фракасторо можлива різними шляхами. Деякі передаються через безпосередній дотик, інші залишають вогнища, які самі можуть поширювати контагії – одяг, посуд, речі з дерева та ін. У праці «Про контагій, контагіозні хвороби і лікування» він описав вперше висипний тиф як окрему хворобу, а також віспу, кір, проказу і чітко висловив думку про заразливість туберкульозу. В історії медицини. Фракасторо відомий також як автор опису венеричної хвороби, яку він назвав сифілісом. Лікувати сифіліс він рекомендував ртуттю.

Саме в Падуанському університеті лікар Монтано (1489-1552) відновив клінічне викладання медицини біля ліжка хворого. Але в більшості університетів Європи медицину продовжували викладати схоластично, і досвід Монтано та його послідовників на той час не одержав підтримки і визнання.

 




Переглядів: 458

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.