Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фінансова санація на ухвалу господарського суду

Як уже зазначалося, одна із функцій інституту банкрутства полягає в сприянні реабілітації підприємств, які опинилися у фінансовій скруті, однак мають значні резерви для успішної фі­нансово-господарської діяльності в майбутньому. У законодавстві мають бути закладені механізми фінансової санації чи реорганізації юридичної особи. Саме такі механізми містяться в законодавстві про фінансову неспроможність підприємств у більшості країн світу. Не становить виняток і вітчизняне законодавство.

Підставою для прийняття рішення господарським судом про проведення санації боржника після порушення справи про банкрутство може бути:

1. Санаційна спроможність боржника, тобто наявність санаційної концепції.

2. Наявність реальних можливостей виконання плану санації, тобто відновлення платоспроможності підприємства-боржника та його наступної успішної виробничо-господарської діяльності.

3. Наявність санатора, який має достатньо фінансових ресурсів для фінансового оздоровлення боржника.

Ініціатива щодо санації може походити від самого підриємства-боржника з причин, що були пояснені раніше.

Кредитори можуть увійти з клопотанням про проведення санації, коли після опублікування в засобах масової Інформації ого­лошення щодо порушення справи про банкрутство підприємства надійшли пропозиції від осіб, які бажають взяти участь у санації боржника. Фізичні та юридичні особи, які виявили бажання стати санаторами, мають, як було уже сказано, подати заяву до господарського суду з письмовою гарантією погашення боргівборжника.

До заяви додаються:

а) план фінансової санації (реорганізації) боржника:

б) відомості про фінансовий стан та платоспроможність санатора;

в) дані про характер майнових відносин між боржником та потенційним санатором.

Для санатора мотивувальними стимулами можуть бути такі:

• здобуття контролю над підприємством-боржником;

• ефект синергізму, пов'язаний із новими можливостями внутрішньої кооперації, диверсифікації продукції або ринків збуту товарів;

• збереження надійного постачальника сировини та матеріалів чи споживача своєї продукції тощо;

• приватизація підприємства, якщо воно належить до держав­ної форми власності.

Особа, яка бажас взяти участь у санації боржника, має право ознайомитися з його майновим і фінансовим станом безпосередньо на підприємстві. Потенційний санатор може також дати доручення аудиторській чи консалтинговій фірмі провести санаційний аудит боржника з метою визначення його санаційної спроможності.

Санація запроваджується на строк не більший за дванадцять місяців. З клопотання комітету кредиторів, керуючого санацією або інвесторів цей строк можна або продовжити ще на шість місяців або скоротити. Комітет кредиторів затверджує кандидатуру керуючого санацією, вибір інвестора (санатора) та план санації боржника.

Одночасно з винесенням ухвали про санацію господарський суд призначає керуючого санацією. Керуючим санацією може бути особа, яка виконувала повноваження розпорядника майна, або керівник підприємства, якщо на це є згода комітету кредито­рів та (або)інвесторів. З дня винесення ухвали про санацію при­пиняються повноваження керівника боржника, управління борж­ником переходить до керуючого санацією, який має право:

• самостійно розпоряджатися майном боржника:

• укладати від імені боржника мирову угоду та інші цивільно-правові угоди;

• за відповідних підстав відмовлятися від виконання договорів боржника.

Останнє полягає в тому, що керуючий санацією в тримісяч­ний строк із дня прийняття рішення про санацію мас право відмовитися від виконання договорів боржника, укладених до початку провадження справи про банкрутство, у тому разі, коли:

• виконання договору завдає збитків боржнику якщо порівняти з аналогічними договорами, що укладаються за таких самих умов;

• договір є довгостроковим (понад один рік) або розрахованим на одержання позитивних результатів для боржника в довгостро­ковій перспективі (крім випадків випуску продукції з технологіч­ним циклом, більшим за строки санації боржника);

• виконання договору створює умови, що перешкоджають відновленню платоспроможності боржника.

До основних обов'язків керуючого санацією слід віднести такі:

• приймання в господарське відання майна боржника та про­ведення його інвентаризації;

• відкриття спеціального рахунка для проведення санації та розрахунків з кредиторами;

• розробка плану санації боржника;

• забезпечення ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності;

• здійснення заходів зі стягнення дебіторської заборгованості боржника:

• звітування перед комітетом кредиторів про хід реалізації плану санації.

План санації (реорганізації) боржника.

Протягом трьох мі­сяців з дня винесення ухвали про санацію боржника керуючий санацією зобов'язаний подати комітету кредиторів для затвер дження план санації (реорганізації). В іншому разі господарський суд має право прийняти рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. За наявності санаторів план санації розробляється з їхньою участю.

План санації розглядається комітетом кредиторів, який скликає керуючий санацією в чотиримісячний строк із дня винесення гос­подарським судом ухвали про санацію. План вважається схвале­ним, якщо за нього на засіданні комітету кредиторів було по­дано понад половину голосів кредиторів — членів комітету.

Схвалений комітетом план санації та протокол засідання ко­мітету керуючий санацією подає до господарського суду на за­твердження не пізніше ніж через п"ять днів із дня проведення за­сідання комітету. Господарський суд спеціальною постановою затверджує умови санації підприємства-боржника. які можуть бути розроблені у формі:

а) плану реорганізації (як правило, без збереження юридичної особи боржника);

б) плану фінансової санації (зі збереженням юридичної особи боржника).

План реорганізації розробляється в тому разі, коли фінансуання санації здійснюється зовнішнім інвестором. Це означає, що головна мета провадження справи про банкрутство — задоволен­ня претензій кредиторів — досягається (в основній своїй масі) за рахунок коштів санатора. Саме тому обов'язковими складовими частинами плану реорганізації мають бути:

умови участі санатора в задоволенні вимог кредиторів;

умови та порядок реорганізації юридичної особи боржника;

механізм виплати санатором боргу кредиторам.

Перший пункт - це угода між боржником і санатором про надання фінансових ресурсів або про переведення боргу на сана­тора (що можливе лише за згодою кредиторів).

Участь санатора у фінансуванні боржника може відбуватися че­рез залучення його до складу учасників (власників) підприємства: або зі збереженням юридичного статусу та правової форми органі­зації бізнесу боржника, або в ході його реорганізації. Саме тому дру­гим елементом плану реорганізації є узгодження умов реструктури­зації статутного капіталу юридичної особи боржника. Суть такої реструктуризації полягає в частковій або повній зміні власника ста­тутного капіталу юридичної особи боржника на користь санатора. Якщо суб'єкт банкрутства — господарське товариство, умови реструктуризації статутного капіталу узгоджуються між його учасниками та санаторами. Включення санатора в склад учасників (власників) підприємства може відбуватися такими основними способами:

а) збільшенням статутного капіталу боржника, коли всі або більшу частину корпоративних прав нової емісії викуповує санатор;

б) перевідступленням частини корпоративних прав на користь санатора власниками підприємства, що підлягає санації:

в) через злиття, поглинання чи приєднання.

Третім елементом санаційної реорганізації є погодження між санатором та кредиторами умов виплати боргу (строки виплати, її послідовність, форми оплати тощо).

Поряд із цими особливими умовами плану реорганізації він має включати і стандартні позиції звичайного плану санації.

План фінансової санації. У разі визнання боржника санаційно спроможним ухвалюється рішення про реалізацію плану фінан­сової санації, який розроблено або боржником (на замовлення боржника), або керуючим санацією. Головна ідея плану санації - створення умов для задоволення претензій кредиторів за рахунок фінансово-господарської діяльності боржника. План санації зі збереженням статусу юридичної особи має певні особливості, оскільки він базується на мобілізації внутрішніх фінансових ре­зервів боржника та на участі в санації власників підприємства і його кредиторів. Для реалізації плану треба на певний час звіль­нити підприємство від обов'язків виконання своїх платіжних зо­бов'язань. Цього можна досягти через укладення мирової угоди.

План санації, який акцентується в ході провадження справи про банкрутство, також відрізняється від такого, що реалізується в досудовому порядку. Він має містити таку інформацію:

1) аналіз причин фінансової кризи;

2) оцінку фінансового стану боржника до початку санації;

3) заходи з нормалізації фінансового стану боржника (спря­мовані на відновлення платоспроможності, ліквідності та при­бутковості);

4) узгоджений з кредиторами порядок відстрочення виконання платіжних зобов'язань;

5) інформацію про те, наскільки реалізація плану санації полі­пшує шанси задоволення претензій кредиторів;

6) порівняльні розрахунки повноти задоволення претензій кредиторів у разі реалізації плану санації та в разі задоволення вимог через проведення ліквідаційних процедур;

7) прогнозні показники фінансово-майнового стану боржника в процесі та після реалізації плану санації із вказівкою строків віднов­лення платоспроможності та погашення претензій кредиторів;

8) механізми контролю за ходом реалізації плану.

За заявою будь-кого з кредиторів або самого боржника госпо­дарський суд може відхилити план санації, якщо будуть подані обгрунтовані докази того, що внаслідок санації становище однієї із заінтересованих сторін буде гіршим, ніж за здійснення ліквіда­ційних процедур.

Функції контролю та нагляду за повнотою виконання плану са­нації покладаються на арбітражного керуючого. Якщо в процесі нагляду виявляється, що вимоги кредиторів не виконуються або не можуть бути виконані відповідно до передбачених планом санації умов, керуючий повідомляє про це господарський суд та комітет кредиторів. Останні ухвалюють щодо цього відповідне рішення аж до здійснення ліквідаційних процедур у примусовому порядку.

За п'ятнадцять днів до закінчення санації, а також за наявності підстав для дострокового припинення санації керуючий санацією зобов'язаний подати зборам кредиторів письмовий звіт з реєст­ром вимог кредиторів. Одночасно зі звітом керуючий санацією вносить па збори кредиторів одну з таких пропозицій:

1) прийняти рішення про припинення процедури санації зв'язку з відновленням платоспроможності боржника;

2) звернутися до господарського суду з клопотанням довженмя процедури санації:

3)звернутися до господарського суду з клопотанням про ви­знання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Звіт керуючого санацією, розглянутий зборами кредиторів, і протокол зборів кредиторів надсилаються до господарського су­ду для затвердження не пізніше ніж через п'ять днів після дати проведення зборів. Затвердження господарським судом звіту є підставою для винесення ухвали про припинення провадження справи про банкрутство.




Переглядів: 564

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.