Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 7. Управління знаннями

 

7.1. Еволюція розвитку організаційних систем і система знань

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає розгляд розвитку організаційних систем: сільськогосподарську еру; індустріальну еру; постіндустріальну інформа­ційну еру; еру пізнання, або науки. Бажано розглянути показники економіки знань з окремих країнах світу у динаміці; труднощі, які виникають під час впровадження менеджменту знань. Слід розглянути, що під час розробки та вибору стратегічних альтернатив знаннєві активи підприємства набувають вирішального значення, оскільки успіх прийня­того рішення про подальший розвиток підприємства залежить не стільки від повноти та достовірності інформації про стан та динаміку розвитку подій, скільки від вміння та здатності усіх зацікавлених в процесі осіб розробляти адекватні сценарії поведінки підприємства та оцінювати ймовірність та наслідки можливих змін в оточенні.

 

7.2. Роль системи знань

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає розгляд системи знань як активів, які багато в чому зумовлюють результати конкурентної боротьби і комерційний успіх підприємства. Слід розрізнити процеси створення нового знання та його комерціалізації; розглянути створення нового знання у вигляді спеціалізо­ваних інновацій. Розгляд природи знань і способів, якими вони можуть купуватися і продаватися з огляду на їх ключове значення для стратегічних аспектів управління знаннями. Можна також роглянути різні трактування знань; кодифіковане та неявне знання (знання, яке складно сформулювати зрозумілим і повним чином); автономне та системне знання.

 

7.3. База знань та інтелектуальна власність

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає визначення інтелектуальної власності як збірного по­няття, застосовуваного для позначення прав на результати інтелектуаль­ної діяльності в галузі науки й техніки; кошти індивідуалізації учасників цивільного обороту, товарів або послуг; захист від несумлінної конку­ренції; об'єктів інтелектуальної власності як результатів інтелектуаль­ної діяльності й коштів індивідуалізації учасників цивільного обороту, товарів і послуг, віднесення до об'єктів прав інтелектуальної власності винаходів, корисних моделей, промислових зразків, товарних знаків, знаків обслуговування, фірмових найменувань, комерційних найменувань і позначень. Потрібно дати визначення секрету виробництва як технічної, організаційної або комерційної інформації, що захищається від незаконного використання третіми особами; визначити види ноу-хау: невіддільні від конкретного індивідуума; віддільні в загальному випадку від підприємства або індивідуума, патентоспроможні результати, що зберігаються в секреті комерційної таємниці; коштів індивідуалізації; портфеля прав; інтелектуального капіталу; інтелектуальної власності; інте­лектуальних активів як знань, що мають певну вартість і використовувані певним цілеспрямованим чином.

 

7.4. Життєвий цикл знання

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає визначення та розглід основних стадій життєвого циклу знань підприємства: постановка мети розвитку знань - визначення призначення знань для наступного проекту розвитку підприємства, переходу до створення наступного нововведення, для якого будуть потрібні інші знання або знання іншого рівня; аналіз потенціалу існуючої бази знань – проведення систематизації знань за завданнями і виконавцями, оцінення достатності потенціалу всіх видів знань для майбутньої роботи з видів діяльності й функцій; можливої низки джерел наявної в організації інформації; акумуляція знань – збираються існуючі раніше створені знання в наявних джерелах у рамках підприємства в єдину базу знань, визначаються склад і джерела необхідних додаткових знань; здійсню­ється збір, підготовка, кодування й нагромадження знань у базах знань; розвиток знань – розширюється наявна база знань за рахунок одержання й виробництва нових знань; захист і зберігання знань – зроблені нові знання захищаються патен­тами, договорами й іншими способами; передача знань – організовується трансферт знань із бази й від джерел до нових виконавців – власникам знань; використання знань – відбувається зв’язування знань, видів діяльності й функцій; розгляда­ється використання як для нового проекту, тобто для нових видів діяльності, так і використання як інтелектуального капіталу, інтелектуаль­ної власності й інтелектуальних активів; оцінка накопичених знань і ефективності їхнього використання.

 

Рис.2.Життєвий цикл знань[15]

 

 

Рис.3.Європейське уявлення ЖЦЗ[15]

 

 

7.5. Система знань і система керування знаннями

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає визначення того, що управління активами знань істотно відрізняється від управління матеріальними активами не тільки через те, що знання може переміщатися, передаватися, що робить можли­вим виток знань, їх імітація і копіювання. Існує ще одна особливість: знання важко створювати, цього необхідні високо-кваліфіковані, творчі люди. Слід зауважити, що управління знаннями – це: образ мислення, система поглядів і принципів, орієнтованих на розвиток інтелектуального потенціалу та інноваційної активності; організаційні й економічні системи, що створюють умови для накопичення та реалізації знань, для виходу на ринки знань і забезпечення конкурентних переваг; цілеспрямовані управлінські дії, властиві організаціям всіх типів; це менеджмент, ефекти­вність якого оцінюється на основі вимірів стану ресурсів. Також слід від­значити, що знання неможливо точно контролювати або навіть точно визначити, а також зв’язок між процесами роботи зі знаннями та бізнес-процесами.

 

7.6. Оцінка стану знань і системи керування знаннями

 

Самостійне опрацювання відповіді до семінарського заняття з цього питання передбачає визначення того, що оцінка функціонального призначення системи управління знаннями полягає в визначенні наступ­них складових: рівня систематизації й нагромадження актуальної інформа­ції й знань; рівня забезпечення універсальної доступності співробітників до колективної пам'яті компанії, до явних і неявних знань; забезпечення семантичного пошуку й фільтрації знань у корпоративному й світовому інформаційному ресурсах; стимулювання співробітництва високоефектив­них фахівців у процесі генерації ідей і прийняття рішень; створення середовища для on-line взаємодії розподілених проектних і бізнес-груп, професійних співтовариств і експертів; створення мережного середовища для підвищення кваліфікації фахівців; підвищення корпоративної куль­тури в реалізації управлінських і бізнес-процесів.

 

Література: основна [1; 2; 4]; додаткова [24; 32; 33].

 




Переглядів: 192

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.