Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правове виховання студентів.

Правове виховання — цілеспрямований постійний вплив на людину з метою формування в неї правової культури й активної правомірної поведінки. Основна мета — дати людині необхідні в житті юридичні знання та навчити її шанувати закони і підзаконні акти і дотримуватися їх, тобто сформувати досить високий рівень правової культури, здатний значно зменшити кількість правопорушень.

Ознаки (риси) правового виховання:

1) будується яа основі системи норм права;

2) припускає впровадження у правосвідомість вихованців складових елементів упорядкованих суспільних відносин — дозволів, обов'язків, заборон;

3) спирається на можливість застосування примусової сили держави шляхом покладення юридичної відповідальності на правопорушників;

4) охоплює не тільки суб'єктів права, які дотримуються правових норм, а й схильних до правопорушень і тих, що порушили правові норми;

5) здійснюється за допомогою спеціальних правовиховних способів і засобів;

6) здійснюється вихователями, які здебільшого мають педосвіту або спеціальну пед підготовку.

Сутністю правового вих – формув правової установки на узгодження прагнень і очікувань особистості з інтересами й очікуваннями с-ва, тобто процес вироблення стійких правових ідей і принципів у свідомос.

Зміст правового вих — це процес цілеспрямованого та систематичного впливу на правосвідомість особистості за допомогою комплексу правовиховних заходів, певних способів і засобів, які має с-во.

Функції правового вих:

- передача вихованцям (індивідам, суспільним групам) певної суми правових знань, навичок, умінь;

- формування правових ідей, почуттів, переконань у правосвідомості вихованців;

- вироблення правової установки на правомірну поведінку.

Систему правового виховання утворюють такі елементи:

суб'єкти — державні органи, організації, спеціально уповноважені державою особи, які здійснюють правовиховну діяльність,

об'єкти— громадяни або суспільні групи, яких виховують; сукупність правовиховних заходів, певних способів і засобів.

Способи правового вих:

· правова освіта (або інакше: правовий всеобуч);

· правова пропаганда;

· юридична практика держ органів та Інших організацій;

· правомірна поведінка громадян, особиста участь їх у здійсненні (реалізації) і охороні правових норм;

· самовиховання.

Засоби правового вих:

1. нормативно-правові акти, акти застосування норм права;

2. ознайомлювальні та роз'яснювальні матеріали про правові акти в пресі;

3. педагогічні та юридичні газети, метою яких є поширення правових знань;

4. організаційно-освітні: прес-конференції, брифінги, зустрічі, лекції, бесіди, семінари, консультації.

Механізмправового виховання можна подати у вигляді таких стадій:

1. накопичення правових знань, правової інформації;

2. перетворення накопиченої інформації в правові переконання, навички правомірної поведінки;

3. готовність діяти, керуючись цими правовими переконаннями, тобто правомірно, відповідно до закону.

Правова вихованість— це внутрішній духовно-правовий стан, у якому перебуває особистість у момент прийняття рішення про те, як вчинити за тих чи інших обставин.

Рівень правової вихованості — це не тільки знання права й розуміння необхідності виконувати правові розпорядження. Він визначається також ступенем сформованості ставлення до права і правового закону як до цінностей, що в демократичному суспільстві перебувають поза конкуренцією.

 




Переглядів: 417

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.