МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
Принципи організації і діяльності прокуратури.Для того щоб органи прокуратури належним чином здійснювали свої конституційні та інші функції, виконували покладені на них завдання і ефективно реалізовували свої повноваження, вони повинні бути організовані й побудовані на певних принципах. Ці принципи можуть носити загальний характер, торкаючись начебто зовнішньої сторони організації і діяльності прокуратури. Є принципи і внутрішнього характеру, на яких базується власне робота органів прокуратури по виконанню покладених на них завдань. Без визначення системи зазначених принципів будь-яка діяльність, у тому числі і прокурорська, може виявитися малоефективною, нецілеспрямованою. Система принципів організації та діяльності прокуратури України складається із загальних принципів організації і діяльності прокуратури загального значення та внутрішньо-організаційні принципи Схема загальних принципів організації та діяльності прокуратурибуде наступною: Органи прокуратури України: 1) становлять єдину централізовану систему, яку очолює Генеральний прокурор України, з підпорядкуванням нижчестоящих прокурорів вищестоящим; 2) здійснюють свої повноваження на підставі додержання Конституції України та чинних на території республіки законів, незалежно від будь-яких органів державної влади, посадових осіб, а також рішень громадських об'єднань чи їх органів; 3) захищають у межах своєї компетенції права і свободи громадян на засадах їх рівності перед законом, незалежно від національного чи соціального походження, мови, освіти, ставлення до релігії, політичних переконань, службового чи майнового стану та інших ознак; 4) вживають заходів до усунення порушень закону, від кого б вони не виходили, поновлення порушених прав і притягнення у встановленому законом порядку до відповідальності осіб, які допустили ці порушення; 5) діють гласно, інформують державні органи влади, громадськість про стан законності та заходи щодо її зміцнення, оприлюднюють та надають інформацію за запитами відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Працівники прокуратури не можуть належати до будь-яких політичних партій чи рухів. Окрім принципів організації і діяльності прокуратури загального значення, що передбачені в законі, в прокуратурі існують і внутрішньо-організаційні принципи, вироблені практикою роботи органів прокуратури. Відповідно до цих принципів, як правило, здійснюється розподіл обов'язків як серед структурних підрозділів, так і безпосередньо серед працівників прокуратури. Територіальний (зональний) принцип означає такий елемент організації роботи, коли її обсяг розподіляється за територіальними ознаками згідно з адміністративно-територіальним поділом. Це можуть бути, наприклад, прокуратури районів, кількох районів, прокуратури міст. Зональний принцип роботи характерний і для вищестоящих прокуратур. За прокурором відділу чи управління, якого закріплюється відповідна зона — нижчестояща прокуратура, з дорученням контролювати виконання законів, наказів і розпоряджень Генерального прокурора України та організацію ефективності її роботи. З цією метою зональний прокурор має право проводити перевірки, знайомитися з відповідними матеріалами, відомостями (планами роботи, їх виконанням, узагальненням, статистикою тощо), давати відповідні вказівки, надавати практичну допомогу, поширювати позитивний досвід, брати участь у підвищенні кваліфікації підлеглих працівників прокуратури. Зональні прокурори ведуть відповідні наряди, в яких накопичуються необхідні документи, і мають поточну інформацію про стан законності й дисципліни в регіоні. А це, у свою чергу, дає можливість здійснювати кваліфіковане керівництво підлеглими прокуратурами. У прокуратурах районного рівня певною мірою теж може застосовуватися територіальний принцип. Це може мати відношення до слідчих, за якими в порядку підслідності вчинених злочинів, можуть бути закріплені певні зони, дільниці, вулиці, квартали тощо. Цей принцип може стосуватися і помічників прокурора, яким доручається участь в судових засіданнях, що проводять конкретні судді, за якими також можуть закріплюватися відповідні територіальні зони, дільниці. Для організації роботи органів прокуратури застосовується і предметний (функціональний) принцип,в основі якого лежать функції, що покладені на прокуратуру, а також сфера законодавчого регулювання, що входить в предмет прокурорського нагляду. Це може бути підтримання державного обвинувачення в суді, участь прокурорів в судових засіданнях, нагляд за додержанням відповідних законів тощо. Цей принцип дає змогу зосередити зусилля органів прокуратури на вирішенні важливих, пріоритетних завдань, що стоять перед ними. Якщо йдеться про вищестоящу прокуратуру, то, відповідно до предметного принципу, за кожним прокурором відділу (управління) з урахуванням його професійної підготовки, досвіду та інших особистих якостей працівника, закріплюються окремі напрями у межах відповідних функцій прокуратури, вирішення певних актуальних питань зміцнення законності і правопорядку. Цей прокурор постійно вивчає і накопичує інформацію, що стосується його предмета і надходить до облпрокуратури з різних джерел — обласних органів, міст і районів області; вивчає і готує до поширення позитивний досвід роботи районних і міських прокуратур і, навпаки, узагальнює характерні недоліки в роботі для вжиття заходів щодо їх усунення, розробляє методичні рекомендації по проведенню прокурорських перевірок в межах свого предмета. При цьому підтримує тісні контакти і взаємодіє з іншими прокурорами. У районних, міських і прирівняних до них прокуратурах предметний принцип може застосовуватися в плані спеціалізації їх працівників. В органах прокуратури застосовується і змішаний принцип організації роботи — зонально-предметний.Відповідно до цього принципу, за зональним прокурором закріплюються і певні напрями прокурорської діяльності, її предмет. Такий підхід дає змогу зональному прокуророві та іншим спеціалізуватися при здійсненні нагляду за дотриманням законів у певних сферах суспільних відносин, у межах функцій, покладених на прокуратуру, або у вужчому масштабі, наприклад нагляд за додержанням конституційних прав і свобод, за додержанням природоохоронного законодавства, законів про права неповнолітніх, нагляд за органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність тощо. Класичне, більш широке застосування зонально-предметного принципу організації роботи прокуратури можуть мати у разі віддалених територій, наприклад островів. У нас, напевне, це може бути острів Зміїний, де відповідні працівники прокуратури мають там проживати і здійснювати весь комплекс прокурорських функцій. При таких ситуаціях, скажімо, помічник прокурора певного району відіграватиме роль прокурора «в мініатюрі». Але за будь-якого розподілу обов'язків в прокуратурі не повинна порушуватися конституційна вимога про те, що прокуратура України становить єдину систему. Принципи мають практичне значення для визначення змісту і об'єму прав і свобод учасників прокурорсько-наглядової діяльності тощо. Переглядів: 3990 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|