Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Control.

The behaviour and the attitude of the teacher is perhaps the single most important factor in a classroom, and thus can have a major effect on discipline. So, if a teacher want to avoid problems with his student (class) he should probably not do:

1) Don’t give boring classes. It seems true that perhaps the greatest single cause of indiscipline is boredom. Interested students do not misbehave in the same way.

2) Don’t be unfair. Teachers cannot allow themselves to be unfair, either to the class or as a whole or to individuals. Teachers should always try to avoid having favourites or picking on particular individuals.

3) Don’t be inconsistent. If the teacher allows students to come to class late without taking action one week they cannot be reproached for doing the same thing again the week after. Teacher have to be consistent, in other words, about what the code of conduct is otherwise the students will lose respect for it.

4) Don’t issue threats. Teachers who threaten students with terrible punishments and they do not carry them out are doing both the class and themselves a disservice. Hopefully threats are not necessary, but it is absolutely fatal to say that some action is going to be taking if it is not.

5) Don’t go to the class unprepared. Students automatically identify teachers who are not sure what to do in the classroom. Particularly for those classes that might cause trouble, the teacher has to appear to be well prepared and knowledgeable about the subject.

6) Don’t have negative attitude to learning. A teacher who does not really care and who is insensitive to the student’s reactions to what is happening in the classroom will lose the respect of the students – the first step to problems of disruptive behaviour.

13. As the mayor of a city you are concerned about the issues of waste disposal. How do you propose to deal with it?
The increasing amount of waste being produced around the world is a serious problem and a major threat to the environment. Animals are losing their homes to make room for landfills, and disease-ridden vermin like rats are moving in. Trash incinerators emit carbon dioxide, adding to the already critical buildup of greenhouse gases and exacerbating global warming. We’re polluting water sources and wild environments with our careless litter, making once natural habitats hostile for our precious wildlife. This is only part of the problem. Basically, it comes down to this: we’re producing more garbage than the Earth can handle, and we’re running out of places to put it.
New products and technologies contain more man-made components, like synthetic fabrics, other plastics, and metals. These can take thousands of years to break down, unlike the organic waste of our ancestors, which took months or at most a couple years. To add to this, we’re producing these slow-decomposing materials at a much faster rate than the environment can handle. Large quantities of these materials just lengthen the decomposing process.
Another issue is electronic waste (or e-waste), which includes computers, TVs, cell phones – all items that can be hazardous to the environment if not properly disposed of. Despite restrictions on e-waste in landfills, some still finds its way to the city dump, which can add toxic chemicals to the earth and groundwater.
We can cut the garbage that ends up in landfills by recycling more, reusing what can be reused, and properly disposing of hazardous waste and e-waste. Instead of trashing food scraps, start a composting pile in your yard or at school, and use the nutrient-rich soil to plant a garden. Use eco-friendly products, like reusable water bottles, rechargeable batteries, and reusable shopping bags. Instead of throwing away or recycling an old glass jar, clean it and use it to store something. These little acts can add up to a big difference.
We don’t have to live like this forever, though. There are a variety of ways we can reduce the amount of waste we create. We can cut the garbage that ends up in landfills by recycling more, reusing what can be reused, and properly disposing of hazardous waste and e-waste. Instead of trashing food scraps, start a composting pile in your yard or at school, and use the nutrient-rich soil to plant a garden. Use eco-friendly products, like reusable water bottles, rechargeable batteries, and reusable shopping bags. Instead of throwing away or recycling an old glass jar, clean it and use it to store something. These little acts can add up to a big difference.




Переглядів: 283

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.