МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
з дисципліни «Людино-машинна взаємодія»ЗАТВЕРДЖЕНО Завідувач кафедри інженерії Програмного забезпечення ________________ Сидоров М.О. Запитання До модульної контрольної роботи №1 з дисципліни «Людино-машинна взаємодія»
1. Що вивчає когнітивна психологія? Психологія вивчає, яким чином зовнішній вплив переходить до внутрішнього,психічного відображення і стає регулятором нашої діяльності. А також вона вивчає загальні закономірності психічних процесів і своєрідність їхнього протікання в залежності від умов діяльності і від індивідуально-типологічних особливостей людини.
2. Чим відрізняється короткострокова пам'ять від довгострокової? Короткострокова пам'ять утримує інформацію впродовж дуже незначного часу, її завдання дати психіці час вирішити подальшу долю інформації.
3. Які методи роботи з інформацією із довгострокової пам'яті існують? Відтворення-процес активізації в мозку інформації, яка була попередньо запам'ятована та збережена полягає в переході його з довготривалої пам'яті в короткочасну, тобто актуалізація його у свідомості. Має три форми - впізнавання, пригадування і спогади. Забування- це процес втрати або погіршення точності чи обсягу матеріалу, що був запам'ятований. Відповідно, якщо втрачена частина інформації, то забування вважають частковим, якщо весь матеріал - то повним.
4. Що зберігається у буферної пам’яті? Кеш — особлива швидкісна пам'ять або частина ОЗП, де зберігаються копії часто використовуваних даних. Забезпечує до них швидкий доступ. Кеш пам'ять зберігає вміст і адресу даних, до яких часто звертається процесор. Під час чергового звертання процесора до адреси пам'яті, перевіряється наявність цієї адреси у кеші. Якщо відповідні дані наявні, вони передаються процесору з кешу. Це дозволяє скоротити тривалість обміну, оскільки швидкодія кешу більша за швидкодію звичайної пам'яті. Вибір даних зі звичайної (повільнішої) пам'яті здійснюється лише тоді, коли потрібні процесору дані в кеші відсутні. 5. Опишіть процес сприйняття інформації людиною. Зорова – фізичне сприйняття Читання Дотик Пам'ять (комбінація зорової, слухової та нюхової памяті)
6. Які існують види пам’яті у людини? 7. Чим відрізняються процеси розпізнавання й відновлення інформації? Відновлення інформації Відновленню інформації з пам’яті можуть сприяти сигнали, наприклад, категорії, образи.
8. Які переваги та недоліки має пам’ять комп’ютера у порівнянні з пам’яттю людини? Система пам'яті мозку принципово відрізняється від бінарної системи пам'яті комп'ютера: пригадування нами інформації не відбувається шляхом звертання до постійної адреси збереження. У комп'ютері кожна одиниця інформації має свою адресу — код, що потрібний для її отримання. Біологічна пам'ять теж використовує адреси, але варіює їх залежно від асоціацій і думок. Постійно накопичується все більше доказів того, що у людини та інших високорозвинених істот пам'ять виникає як властивість мозку в цілому, а не як властивість окремих компонентів. 9. На яких параметрах базуються викладки моделі GOMS? Модель GOMS дозволяє передбачити, скільки часу буде потрібно досвідченому користувачеві на виконання конкретної операції під час використання конкретного інтерфейсу. GOMS – модель, що базується на оцінці швидкості друку. 10. Чи дозволяє модель GOMS обрахувати абсолютні значення? Чому? Ні, вона обраховує приблизну кількість жестів які зробить людина, тому вона не надає абсолютні значення.
11. Перелічіть правила моделі GOMS. Початкова розстановка операторів M Видалення очікуваних операторів М Видалення перекриваючих операторів M
12. Які є переваги в інтерфейсі, що розроблений за допомогою стандартних елементів? За цілями користувачів розрізняють чотири основні категорії елементів управління: Командні, які застосовуються для виконання функцій Вибору, що дозволяють вибирати дані або настройки Введення, застосовувані для введення даних Відображення, використовувані для наочного безпосереднього маніпулювання. Вони часто використовувані, і для людини зрозуміліші 13. Про що допомагають пересвідчитися закони Хіка і Фітса? Закон П.Фіттса (Paul M. Fitts) дозволяє кількісно визначити той факт, що чим далі знаходиться об'єкт від поточної позиції курсору або чим менше розміри цього об'єкта, тим більше часу потрібно для переміщення до нього. 14. У яких випадках має сенс використовувати модель GOMS при розробці інтерфейсів? GOMS дозволяє передбачити, скільки часу буде потрібно досвідченому користувачеві на виконання конкретної операції під час використання конкретного інтерфейсу. GOMS – модель, що базується на оцінці швидкості друку. Тому ця модель є найбільш ефективною і доцільною для використання, якщо користувач під час використання інтерфейсу програми виконує конкретні визначені операції та вводить певну інформацію. 15. Що таке взаємодія? Взаємодія - широкий загальний термін, що позначає таку сумісну дію кількох об'єктів або суб'єктів, при якій результат дії одного з них впливає на інші.
16. Які моделі взаємодії Вам відомі? 17. Що таке ергономіка?
18. Охарактеризуйте командні елементи управління. Елементи управління – доступні для маніпулювання самодостатні екранні об’єкти, за допомогою яких людина взаємодіє з цифровими продуктами.
19. Охарактеризуйте елементи управління вибору. Прапорець – вибір з двох взаємовиключних варіантів 20. Охарактеризуйте елементи управління вводу. Елементи управління вводу дають можливість користувачеві вводити нову інформацію. Наприклад: лічильники, повзунки, лінійки. 21. Охарактеризуйте елементи управління відображення. Елементи управління відображенням використовуються для відображення та управління візуальним представленням інформації на екрані. Приклад: смуги прокрутки, роздільники сторінок. 22. Назвіть основні складові процесу проектування взаємодії. - Проектування (що це, заходи, цілі та труднощі); 23. Охарактеризуйте основні принципи дизайну взаємодії. 24. Опишіть основні стилі взаємодії користувача та комп’ютера. 25. Назвіть основні правила створення меню. перша буква в назві меню - велика;
26. Які існують різновиди меню? за виконанням 27. Що таке метафора? Наведіть приклади. Метафора - це риторична фігура, слово або вираз, що вживається в переносному значенні, в основі якого лежить неназване порівняння предмета з яким-небудь іншим на підставі їх спільної ознаки. Термін належить Аристотелю і пов'язаний із його розумінням мистецтва як наслідування життя. 28. Що таке афорданс? Наведіть приклади. Перелічить способи його передачі на екрані? Афорданс - це якість об’єкта, або навколишнього середовища, що дозволяє людині виконувати певні дії. Термін використовується в різних галузях: психологія, когнітивна психологія, екологічна психологія, промисловий дизайн, взаємодії людини з комп’ютером, інтерактивний дизайн та штучний інтелект. 29. Які існують переваги та недоліки використання піктограм? Дозволяє швидко знайти і розпізнати елементи часто використовуваних інструментів для досвідчених користувачів.
30. Якім чином потрібно використовувати співвідношення "золотого перерізу" при проектуванні інтерфейсів? 31. Побудуйте діаграму діяльності меню. 32. Що таке діалог? Які існують діалогові нотації? Лексичний - форма іконки, фактично натиснуті клавіші; Синтаксичний - порядок вводу-виводу; 33. Порівняти текстові та графічні діалогові нотації. Графічні - мережа переходів, JSD діаграми, блок-схеми. Текстові - формальні граматики, ті що продовжують правила, теорія взаємодіючих послідовний процесів. 34. Опишіть основні стани діалогу. Досяжності – легкість отримання Оборотності – можливість повернутися в попередній стан Небезпечні стани – не бажаний стан
35. Наведіть приклади загрозливих станів діалогу. 36. В чому полягає різниця між модальним та немодальним вікном? Модальне це вікно яке не дає можливості перемкнутися на інше до завершення роботи в ньому. Не модальне це вікно яке е перешкоджає роботи іншим вікнам. 37. Які етапи життя мають вікна? Наведіть приклади. 38. Перелічить основні феномени, що пов’язані з поняттям колір. 39. Назвіть три основні кольори і поясніть, чому вони називаються основними. 40. Опишіть, як створюються відтінок, тон і тінь. 41. Що таке монохромна колірна схема? Назвіть правила підбору кольорів, які будуть відповідати цій схемі 42. Що таке комплементарна колірна схема? Назвіть правила підбору кольорів, які будуть відповідати цій схемі
43. Що таке триадична колірна схема? Назвіть правила підбору кольорів, які будуть відповідати цій схемі? 44. Охарактеризуйте принципи універсального дизайну. справедливого використання 45. Що таке мульти-сенсорні системи? Які сенсори людини можуть бути задіяні у взаємодії? - мову 46. Порівняйте мультимодальні та мультимедійні системи. 47. Опишіть структуру мови людини. 48. Які існують проблеми розпізнавання мови? 49. Опишіть область використання немовних звуків. 50. Які сенсори людини задіяні при тактильній взаємодії? Яка наука це вивчає? 51. Опишіть використання жестів у взаємодії. Долати: Переглядів: 8639 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|