Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Division of Whole Numbers

 

The operation by means of which a factor is obtained when the product and the other factor are given is called division. The arithmetic operation is performed on the number, which we take as the given product. In division this number is called the dividend. The given factor is known as the number by which the dividend or the product is to be divided. This number is called the divisor. The result of the division of the dividend by the divisor is called the quotient. The sign of division is “:” or “/“ in England.

 

Fractions

 

A fraction is a part of a unit, such as ½; ¼; etc. A fraction has a numerator and a denominator. For example in the fraction ¾ - 3 is the numerator, and 4 is the denominator. In the fraction the numerator is divided by the denominator. The fraction 2/7; indicates that 2 is being divided by 7.

 

A mixed number is an integer together with a fraction, such as 2 3/5; 7 3/8 etc. An integer is the integral part and a fraction is the fractional part. An improper fraction is one in which the numerator is greater than the denominator, such as 19/6; 23/4 etc.

 

To change a mixed number to an improper fraction you must:

a) multiply the denominator of the fraction by the integer;

b) add the numerator to this product;

c) place the sum over the denominator of the fraction.

For example let’s change 3 4/7 to a fraction.

The solution is: 7 x 3 = 21; 21 + 4 = 25; 3 4/7 = 25/7 .

 

Addition of Fractions

 

Fractions cannot be added unless the denominators are all the same. If they are, add all the numerators and place this sum over the common denominator. Add up the integers, if any.

 

If the denominators are not the same, the fractions in order to be added must be converted into fractions having the same denominators. In order to do this; it is first necessary to find the Lowest Common Denominator (L.C.D.). The L.C.D. is the lowest number, which can be divided by all the given denominators.

 

For example L.C.D. of ½, 1/3, and 1/5 is 2 x 3 x 5 = 30.

 

Subtraction of Fractions

 

More than two numbers may be added at the same time. In subtraction, however, only two numbers are involved. In subtraction, as in addition, the denominators must be the same. One must be careful to determine which term is the first. The second term is always subtracted from the first, which should be of a larger quantity.

 

To subtract fractions you must:

a) change the mixed numbers, if any, to improper fractions;

b) find the L.C.D.;

c) change both fractions to fractions having the L.C.D. as the denominator;

d) subtract the numerator of the second fraction from the numerator of the first, and place this difference over the L.C.D.;

e) reduce if possible.

 




Переглядів: 138

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.