МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
The cognate object§ 80. The verbs that most frequently take a cognate object are: to live (a life), to smile (a smile), to laugh (a laugh), to die (a death), to sigh (a sigh), to sleep (a sleep), to dream (a dream), to run (a race), to fight (a, fight,, a battle).
He died the death of a hero. Here she stopped and sighed a heavy sigh. One must live one's own life, you know.
The cognate object is always used with words modifying it, never alone: the death of a hero, a heavy sigh, one’s own life, etc.
to die the death of a hero = to die like a hero; to sigh a heavy sigh = to sigh heavily, etc.
Semantically cognate objects characterize the action expressed by the predicate-verb. Nevertheless they are considered to be objects, not adverbial modifiers, because:
a) they are expressed by nouns without prepositions, which is not characteristic of adverbials;
b) they may occur in the position of the subject of a passiveconstruction.
He never doubted that life should be lived as he lived. Objects to adjectives § 81. There are quite a number of adjectives that can take an object, although not quite in the same way as verbs do. In the sentence these adjectives are mainly used as predicatives. The objects they take are of two kinds:
1. Direct objects expressed only by infinitives or infinitive phrases. No noun or pronoun is ever possible in this position.
Mack was very glad to get home. Mary was happy to have met us.
II. Indirect non-recipient objects governed by various prepositions. These objects are usually expressed by a noun or pronoun, sometimes by a gerund, a gerundial phrase or complex, or by a clause, depending on the combinability of the adjective.
Now she was ready for anything. I was surprised at her being so shy. She was only half conscious of what was going on.
As can be seen from the above examples, structurally objects to adjectives may be of the same types as objects to verbs, that is, simple, phrasal, complex, or clausal. Objects to statives § 82. The statives that can take objects are few in number. The most frequent of them are: afraid, aware, alive, ashamed, ahead, akin. Their objects may be direct infinitive or clausal objects, or an indirect non-recipient object. The latter may be expressed by a noun (pronoun), a gerund, a gerundial phrase or predicative complex,or a clause.
She had never been afraid to experiment. I think he was afraid I shouldn’t rememberhim. I was afraid of you, my pretty. I was not aware of your being a scoundrel. He was fully aware of what he was doing. Переглядів: 438 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|