МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
APPENDIX IISOME SPECIAL DIFFICULTIES OF ANALYSIS (syncretic forms, syntactic homonyms, dubious cases of analysis) Though each sentence can be divided into parts as described in the section “Parts of the sentence”, the attribution of some parts may present certain difficulties.
Here we may distinguish three cases.
1. The analysis of parts of the sentence which contain two meanings at one and the same time (the so-called syncretic forms). 2. The analysis of phrases built on one and the same pattern in different syntactical functions (the so-called syntactical homonyms). 3. The analysis of parts of the sentence whose attribution is dubious due to their nature. Syncretic forms
Difficulties of this kind arise where a part of the sentence contains two meanings at once and it is not always clear which of them is the predominant. This is usually the case with various classes of adverbials, especially those expressed by an infinitive, a participle, or phrases and complexes with these verbals. Here are some examples.
She looked under the cot and laughed to see the girl crouched there. The work done, I felt as free as a bird. It growing dark, she hurried the boys home.
In all these sentences the parts in italics express at the same time the idea ofthe cause of the action of the predicate verb andan indication of the time of these actions. In the sentenceTo hear him talk, you’ll think he's at least ten years old the part in italics combines the ideaof time with thatof condition. In the sentences She was clever enoughto keep silent; I’ve watched you work too longto underrate you the adverbials combine the ideaof resultwith the ideaof degree. Sometimes an adverbial expressed by a noun with a preposition which name the place where the action of the predicate verb was performed actually denotes ratherthe time of the action than its place. This is usually the case where the adverbial is detached, as in: Athome, she took off her hat and cloak and hurried to the kitchen. Here Athome has rather the meaning ‘when she came home’. Переглядів: 254 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|