Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Маркетингове середовище фірми

Питання 15: Поняття маркетингового середовища фірми

Маркетингове середовище фірми – це сукупність зовнішніх сил і суб'єктів, які впливають на взаємини фірми з її цільовими споживачами. Маркетингове середовище складається з макросередовища і мікросередовища.

Питання 16: Макросередовище. Проведні фактори макросередовища (демографічні, економічні, природні, науково-технічні, політичні законодавчі, соціально-культурн) та їх вплив на маркетингову діяльність організації

Макросередовище фірми, або середовище непрямого впливу – це сукупність факторів, які не здійснюють прямого безпосереднього впливу на операції фірми, але проте позначаються на них.

Виділяють шість основних груп факторів макросередовища:

1) Демографічні (чисельність і темпи росту населення, вікова структура, національний склад, рівень освіти, склад родини і т.д.). Для сучасного світу характерні такі демографічні тенденції:

- різкий ріст народжуваності в економічно слаборозвинених країнах;

- зниження народжуваності і старіння населення в розвитих країнах;

- збільшення частки працюючих жінок;

- пізні шлюби;

- збільшення частки неповних родин і самотніх людей;

- підвищення освітнього рівня населення.

2) Економічні фактори. Найважливіша характеристика ринку – купівельна спроможність населення – залежить від рівня поточних доходів, цін, заощаджень, від доступності кредиту. На купівельну спроможність помітний впливає особливості економічного циклу – кон'юнктура ринку.

3) Природні фактори. Для цієї сфери характерні:

- дефіцит деяких видів сировини (ліс, нафта, газ...);

- подорожчання енергії;

- ріст забруднення навколишнього середовища (особливо в слаборозвинених країнах);

- посилення контролю держави і громадськості за використанням природних ресурсів.

4) Науково-технічні (технологічні) фактори.

- прискорення у світі НТП ( ПК, електронний годинник, відеомагнітофон, 90% усіх учених – наші сучасники);

- поява принципово нових можливостей (біотехнології, клонування, мережі, віртуальна реальність...);

- ріст асигнувань на НИОКР;

- постійне удосконалювання існуючих товарів;

- державний контроль за якістю і безпекою товарів.

5) Політичні фактори. У світі спостерігаються тенденції по посиленню законодавчого регулювання підприємницької діяльності, а саме:

- захист фірм від недобросовесной конкуренції;

- захист споживачів від несумлінної ділової практики;

- активізується контроль за дотриманням законів;

- зростає число груп по захисту інтересів споживачів і суспільства в цілому.

6) Культурні фактори. При збереженні базисних культурних традицій (робота, родина, діти...) вторинні культурні цінності міняються більш стрімко (вплив моди); нові тенденції – культ молодості, здоровий спосіб життя, індивідуалізм, прагнення ізолюватися від суспільства, тому що воно стає усе більш агресивним і незрозумілим). Усі фактори макросередовища тісно взаємозалежні. Однієї з найбільш важливих груп є економічні фактори, зокрема – кон'юнктура.

Питання 17: Поняття кон”юнктури. Загальноекономічна кон”юнктура та кон”юнктура конкретного ринку

Кон'юнктура( лат. Conjunctura від «conjungo» - зв'язую, з'єдную) – збіг обставин, ситуація, положення речей яке здатне впливати на результат будь-якої справи.

Кон'юнктура ринку – сукупність взаємозалежних умов, що визначають ситуацію на ринку в конкретний момент або відрізок часу.

Кон'юнктура може вивчатися як для економіки в цілому (загальноекономічна кон'юнктура), так і для конкретних товарних або регіональних ринків.

У кожен даний момент часу кон'юнктура являє собою результат взаємодії довгострокових тенденцій (Т), циклічних (Ц) і сезонних (С) коливань, а також неконтрольованих факторів (Е):

К = Т + Ц + С + Е

Довгостроковий компонента формується під впливом НТП і масштабних структурних зрушень в економіці. У її основі лежать так названі «довгі хвилі кон'юнктури», або цикли Н.Д. Кондратьева, тривалість яких складає 45-60 років. Ці цикли зв'язані з формуванням нових галузей виробництва (зародження), удосконалюванням характеристик продукції і технологій (ріст, зрілість) і вичерпанням можливостей (занепад). На стадії занепаду вложения в существующюю галузеву структуру стають невигідними – настає так називаний «технологічний розрив» - і повинні з'явитися принципово нові галузі.

Циклічна компонента зв'язана зі зміною співвідношення попиту та пропозиції по стадіях економічного циклу (криза, депресія, пожвавлення, підйом).

Сезонна компонента зв'язана із внутрірічною варіацією попиту (по кварталах, місяцям) і властива не для всіх ринків.

Неконтрольовані фактори можуть бути зв'язані з непередбаченими політичними, психологічними або природними змінами, з військовими діями, небезпекою стихійних лих, слухами, панікою і т.д.

Головною метою вивчення кон'юнктури є визначення співвідношення між попитом та пропозицією.

Питання 18: Фактори, що використовують для аналізу і прогнозування загальноекономічної кон”юнктури. Оцінка кон”юнктури конкретного ринку як результат порівнювального аналізу попиту та пропозиції

Дослідження загальноекономічної кон'юнктури проводиться в такому порядку:

1) аналіз ретроспективних тенденцій;

2) визначення поточної фази економічного циклу і місця усередині фази;

3) визначення моменту переходу в наступну фазу циклу.

Цікаво, що на етапах аналізу і прогнозу кон'юнктури використовуються різні показники.




Переглядів: 167

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.