МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||
Маркетингова цінова політикаПитання 44: Умови, що визначають важливість цінової політики для організації. Етапи процесу встановлення ціни. Ціна - єдиний елемент комплексу маркетингу, який приносить прибуток; всі інші елементів збільшує витрати компанії. Важливість раціональної цінової політики для фірми визначається наступними міркуваннями: 1) для споживачів ціна асоціюється з якістю продукції; вона впливає на сприйняття товару і його позиціонування; 2) ціна визначає рівень попиту; 3) від ціни залежить прибуток фірми, рентабельність і термін окупності інвестицій; 4) ціна є зручною базою для порівняння конкуруючих товарів. Вважається, що починаючи з 80-90х рр. значення чинника ціни стало помітно зростати із таких причин: - економічний спад і падіння купівельної спроможності споживачів; - посилення конкуренції з боку більш дешевих іноземних товарів; - фрагментація багатьох ринків на сегменти, що вимагають різних цін; - ослаблення державного регулювання в області ціноутворення. В загальному випадку процес встановлення ціни включає наступні основні етапи:
Питання 45: Визначення цілей ціноутворення. Процес ціноутворення починається з визначення цілей. При встановленні цілей враховують: 1) конкурентну ситуацію на ринку збуту,а саме: • при досконалій конкуренції фірм на ринку дуже багато, а товари у них практично ідентичні (цукор, або пшениця, або долари); в цьому випадку формується єдина ринкова ціна (наприклад, біржова), кожна фірма приймає її і не займається проблемами ціноутворення; • при монополії на ринку є єдина фірма, яка може призначити будь-яку зручну для себе ціну, враховуючи при цьому лише ринковий попит (наприклад, поставки електроенергії в житлові будинки); входження інших фірм на монополізований ринок практично неможливе; проте слід враховувати, що в сучасних умовах ціни монополій майже завжди регулює державу; • при олігополії є декілька фірм (2,3... 10), які поділили ринок на крупні частки і пропонують схожі, слабо диференційовані товари (сталь, або хімікати, або промислове устаткування); в цьому випадку кожній фірмі доводиться орієнтуватися в першу чергу на ціни конкурентів, причому відмінності в цінах повинні бути виправданий відмінностями в рівні якості/сервісу; • при монополістичній конкуренції дану групу товарів пропонують багато фірм, але їх товари помітно розрізняються (одяг, або косметика, або продукти харчування); фірми можуть проводити незалежну цінову політику, підкреслюючи відмінності якості/сервісу, але інтервал варіації цін обмежений цінами конкурентів (всі приблизно уявляють, скільки може коштувати тюбика зубної пасти); 2) етап життєвого циклу товару(на етапах упровадження і зростання мета максимізація частки ринку, на етапах зрілості і упадку - максимізація прибутку); 3) глобальну стратегію фірми і загальну стратегію маркетингу,зокрема особливості вибраного цільового ринку і концепцію позиціонування товару. Звичайно при формуванні цінової політики фірма переслідує одну з наступних цілей: • виживання; • максимальний поточний прибуток, грошовий потік або рентабельність інвестицій; • максимальна поточна виручка; • максимальний об'єм продажів в натуральному виразі, максимальна частка ринку; • завоювання лідерства по показниках якості (високі ціни); • інша мета ціноутворення (наприклад, покриття витрат для неприбуткових організацій). Питання 46: Аналіз факторів, які впливають на ціни (попит споживачів, витрати на виробництво і реалізацію товару, ціни і товари конкурентів, вплив торговельних посередників та державне регулювання цін).
Основними чинниками, що роблять вплив на ціни, є попит споживачів, витрати фірми на виробництво і реалізацію товару, ціни і товари конкурентів, вплив торгових посередників і державне регулювання цін.
Споживацький попит визначає, яка кількість товару буде куплена при різних цінах; він встановлює верхній допустимий рівень ціни. Реакція попиту на ціну може бути встановлена: а) на основі статистичного аналізу даних про минулі продажі; б) в результаті ринкових експериментів, тобто пробних продажів за різними цінами; в) на підставі опитування потенційних споживачів. Головне для продавця оцінити еластичність попиту, тобто його чутливість до зміни ціни. На ринках або сегментах ринку з нееластичним попитом вигідною може бути стратегія високих цін; там, де попит еластичний, більш перспективні низькі ціни. На жаль, при оцінці кривої попиту виникає цілий ряд проблем: - попит часто міняється під впливом різних зовнішніх чинників; - еластичність попиту при підвищенні ціни може різко відрізнятися від еластичності при зниженні ціни; - споживачі не завжди дають об'єктивні відповіді при опитах і т.п. Витрати фірми на виробництво і реалізацію товару визначають нижню допустиму межу ціни. Для аналізу необхідні наступні показники витрат: - постійні витрати - витрати, величина яких не залежить від кількості продукції, що випускається (арендувати, амортизація, платня за кредит, зміст апарату управління); - змінні витрати - витрати, величина яких міняється пропорційно випуску продукції (оплата сировини, матеріалів, оплата прямої праці); - загальні витрати - сума постійних і змінних витрат; - середні постійні, середні змінні і середні загальні витрати - результат розподілу суми відповідних витрат на випуск в натуральному виразі; - граничні витрати - додаткові витрати, необхідні для збільшення випуску продукції на одиницю. В деяких випадках ціноутворення ведеться виходячи з повних витрат (середніх загальних витрат), а в деяких - виходячи з додаткових (граничних) витрат. Ціни і товари конкурентів. На сегментах ринку з гострою конкуренцією фірмі доведеться призначати ціну, орієнтуючись в більшій мірі не на власні витрати, а на співвідношення якості товару з якістю товарів-конкурентів і замінників. Запитати більш високу ціну можна лише за наявності очевидних для споживачів конкурентних переваг. Вплив торгових посередників. Вибрана продавцем цінова стратегія може не знайти підтримки з боку торгових посередників: вони можуть відмовитися знижувати ціни, оскільки при цьому зменшиться одержувана ними націнка, або, навпаки, почнуть надавати знижки для збільшення об'ємів продажів, тоді як виробник позиціонує товар як престижний і дорогою. Переглядів: 142 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|