МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Маркетингова політика розподілуПитання 50: Поняття збуту (розподілу). Передумови виділення збуту як самостійної складової комплексу маркетингу. Функції системи збуту. Під збутом (розподілом) слід розуміти різноманітну|всіляка| діяльність фірми, завдяки якій товар стає доступним для цільових споживачів. Виділення збуту як самостійного елементу комплексу маркетингу обумовлене тим, що між виробництвом і споживанням|вжитком| товарів може виникати цілий ряд|лава,низка| невідповідностей, а саме: 1) географічні, або просторові (товар виготовляється|виробляється,справляється| в одному місці, а споживається в іншому; виробництво сконцентроване, а споживання|вжиток| розпорошене); 2) тимчасові (виробництво і споживання|вжиток| не співпадають|збігаються| в часі, наприклад, виробництво сезонне, а споживання|вжиток| постійне| - або навпаки); 3) масштабні (виробництво великосерійне, а споживання|вжиток| дрібносерійне або одинарне|поодиноке|; виробництво вузькоспеціалізоване, а споживачу необхідні товари в певному поєднанні); 4) мотиваційні (інтереси покупців і продавців, наприклад фінансові, не співпадають|збігаються|); 5) інформаційні (одна із сторін ринку не має повної|цілковитої| інформації про бажання|воління| і можливості|спроможності| іншої) і т.п. Для подолання|здолання| цих невідповідностей необхідна спеціальна система - система збуту, яка повинна виконувати наступні|слідуючі| функції: - операційні (пошук покупців, організація контактів, ведення переговорів, укладення угод, організація оплати, передача титулу власності, ухвалення|прийняття,приймання| ризику комерційних операцій); - логістичні (транспортування, складування і зберігання, сортування, підбір дрібних|мілких| партій в асортименті, розфасовка, упаковка); - що забезпечують (надання|виявлення| супутніх послуг при продажі, надання кредиту покупцям, збір|збирання| інформації про стан ринку, сприяння просуванню товару шляхом інформування покупців); - фінансові (дослідження|вишукування| засобів|коштів|, необхідних для покриття витрат збуту). Питання 51: Прямий та непрямий маркетинг. У принципі|в принципі| виробник може виконувати всі перераховані функції самостійно (т.з. прямий маркетинг). Проте|однак| в більшості випадків всі або деякі збутові функції передаються посередникам (т.з. непрямий маркетинг). Посередники завдяки своїм контактам, досвіду|досліду|, спеціалізації і масштабам діяльності звичайно забезпечують виробникам більший прибуток, ніж ті могли б одержати|отримати| самостійно. Посередники різко скорочують число операцій|угод| в економіці; вони приносять користь як виробникам (звільняють|визволяють| їх від частини|частки| збутових функцій і знижують сукупні витрати збуту), так і споживачам (забезпечують їм корисність володіння, тобто товари в зручному асортименті, а також тимчасову і просторову корисність).Основні передумови для використання прямого або непрямого маркетингу показані в таблиці.
Питання 52: Мета збутової діяльності фірми. Поняття каналу розподілу. Класифікація каналів за числом рівнів. Основна мета|ціль| збутової політики фірми - створення|створіння| і управління системою каналів розподілу для забезпечення ефективного продажу продукції споживачам. Канал розподілу - це сукупність незалежних організацій (виробників, оптових і роздрібних торговців), покликана довести потрібний набір товарів до споживачів в потрібний час і в потрібному місці. Питання 53: Види торговельних посередників: роздрібні посередники; незалежні оптові посередники (оптовики, дистибьютори, джобери, ділери); агенти (комісіонери, консигнанти, агенти виробників, збутові агенти, брокери, маклери). Класифікація систем розподілу за видом товарів, що розподіляються: розподіл споживчих товарів, товарів промислового призначення, послуг. Класифікація систем розподілу за структурою (традиційні, вертикальні, горизонтальні, змішані). Системи розподілу можна класифікувати залежно від того, для яких товарів вони призначені, а також залежно від структури самих систем. Залежно від видів розподілюваних товарів розрізняють: 1) Системи розподілу споживчих товарів. 1-виробник Споживач Канал 0-уровня
2-виробник Роздрібний Споживач Канал 1-рівня торговець
3-виробник Оптовий Роздрібний Споживач Канал 2-уровня торговець торговець
4-виробник Агенти і Роздрібний Споживач Канал 2-рівня брокери торговець
5-виробник Агенти і Оптовий Роздрібний Споживач Канал 3уровня брокери торговець торговець
Рівень каналу визначається числом проміжних ланок. Варіанти каналу нульового рівня - продажи через власні (фірмові) магазини, продажи вдома (розносячи), продажи по телефону, по копмьютерних| мережах|сітях|, по каталогах. Роздрібні торговці займаються продажом товарів кінцевим|скінченним| споживачам. Оптові торговці купують|купляють,покупав| і перепродують товари іншим оптовикам або роздрібним торговцям. Агенти і брокери здійснюють головним чином оптову торгівлю, але|та| на відміну від попередніх груп не набувають|придбавають| прав власності на товар, а лише зводять покупців і продавців і одержують|отримують| за цю комісійну винагороду. Агенти працюють на підставі більш менш тривалої агентської угоди; брокери не підтримують постійних відносин з|із| продавцем. 2) Системи розподілу товарів промислового призначення: 1-виробник Споживач 2-виробник Дистриб'ютор Ділер Споживач 3-виробник Агент Споживач 4-виробник Агент Дистриб'ютор Споживач Прямий маркетинг на ринках ТПП| застосовується частіше, ніж на споживчих ринках, оскільки|тому що| число покупців звичайно обмежене і немає сенсу|змісту,рації| створювати складні канали; крім того, товари тут технічно складні і мають високу вартість, тому украй|надто| необхідні кваліфіковані консультації продавців. Варіанти прямого маркетингу - особисті|особові| продажи, продажи по телефону, по каталогах, за допомогою бланків-замовлень, що публікуються в спеціалізованих журналах|часописах|. Дистриб'ютори - це оптові торговці товарами промислового призначення; можуть здійснювати продажи як іншим посередникам, так і кінцевим|скінченним| покупцям.
3) Системи розподілу послуг 1-виробників Споживач 2-виробник Агенти Споживач 3-виробник Роздрібна торгівля Споживач У цій сфері найбільш поширений прямий маркетинг; система 2 використовується, наприклад, при замовленні місць в готелях через туристичні агентства|агенції|; система 3 припускає|передбачає|, що послуги пов'язані з товаром, що реалізовується через роздрібну мережу|сіть|. Залежно від структури виділяють традиційні, вертикальні, горизонтальні або змішані (багатоканальні) системи розподілу. У традиційних системах окремі рівні каналів були відносно незалежні; проте|однак| останніми роками всього більшого поширення набувають т.з. вертикально інтегровані системи розподілу, що знаходяться|перебувають| під контролем одного з учасників - т.з. лідера каналу. Лідером може бути як виробник, так і оптовий або роздрібний торговець. Горизонтально інтегрована система розподілу виникає, якщо декілька фірм-виробників об'єднують зусилля по освоєнню ринку і створюють загальні|спільні| збутові структури. Нарешті|урешті|, змішана система припускає|передбачає|, що продукція реалізується| одночасно по декількох видах каналів (безпосередньо|прямо|, через роздрібну мережу|сіть|, за участю оптовиків і т.п.). Питання 54: Етапи процесу стратегічного управління системою розподілу. Поняття та функції роздрібної торгівлі. Поняття та функції оптової торгівлі. Процес стратегічного управління системою розподілу включає такі етапи: 1. При оцінці умов розподілу необхідно враховувати: • споживчі і конкурентні чинники|фактори| (для крупних|великих| і концентрованих покупців прямий маркетинг, для дрібних|мілких| і розпорошених непрямий; оригінальний канал, не використовуваний конкурентами, може забезпечити конкурентна перевага); • законодавче регулювання (може бути заборонено вимагати від посередника торгувати тільки|лише| даною продукцією, призначати тільки|лише| одного посередника на території або продавати товар з|із| навантаженням); • характеристики товару (для технічно складних, дорогих|любих|, громіздких товарів - прямий маркетинг); • характеристики фірми (фірмі, що починає|розпочинає,зачинає|, потрібні агенти для налагодження|налагоджування| зв'язків; крупна|велика| може відмовитися від агентів і оптовиків, може стати лідером каналу). 2. Цілі розподілу встановлюються залежно від результатів оцінки умов і відповідно до загальної|спільної| стратегії маркетингу. Вони можуть бути, наприклад, такими: уникнути конкуренції в каналах розподілу, тобто|цебто| використовувати не ті канали, які застосовують конкуренти; запропонувати особливі канали для кожної асортиментної лінії або кожної групи клієнтів і т.п. 3. На етапі визначення структури системи необхідно вирішити|розв'язати| три проблеми: • чи використовувати посередників (головний критерій - мінімум витрат|затрат| на плановий об'єм|обсяг| реалізації; іноді|інколи| віддають перевагу прямому маркетингу, щоб контролювати збут, навіть якщо це дорожче); • рішення|розв'язання,вирішення,розв'язування| про довжину каналу (короткі легше контролювати, але|та| вони звичайно дорожче; дрібні|мілкі| фірми вимушені|змушені| використовувати довші); • рішення|розв'язання,вирішення,розв'язування| про інтенсивність розподілу, або ширину каналу (розрізняють: інтенсивний розподіл - через багато пунктів збуту; для недорогих, часто набуваючих|придбаваючих|, упакованих|пакованих| споживчих товарів; виборчий|вибірковий| (селективне) розподіл - через обмежене число посередників; для поширених товарів тривалого користування; ексклюзивний розподіл - через ексклюзивних посередників по регіонах; для товарів виробничого призначення або споживчих товарів, що вимагають особливого сервісу або з|із| підкресленим іміджем якості); 4. Найбільш ефективними стратегіями для каналів розподілу є|з'являються,являються|: • стратегія проштовхування (переконати оптових і роздрібних торговців мати товари компанії); • стратегія витягування (переконати покупців прийти в магазин і придбати|набути| товар). Звичайно використовують обидві стратегії; необхідно лише визначити пріоритети. Невеликі фірми і фірми, що проводять|виробляють,справляють| ТПН|, віддають перевагу стратегії проштовхування; відомим фірмам проштовхуванням займатися не потрібно, оскільки|тому що| торговці самі зацікавлені в їх товарах. Стратегії каналів розподілу повинні бути інтегровані в загальну|спільну| маркетингову стратегію фірми і поєднуватися|сполучатися| з|із| іншими елементами комплексу маркетингу. 5. Оперативне управління системою розподілу припускає|передбачає|: • відбір конкретних посередників (головні критерії відбору - здатність|здібність| охопити цільовий ринок і здійснювати торгові|торгівельні| функції з|із| розумними витратами|затратами|; враховують також фінансовий стан, досвід|дослід|, географічне розташування, рівень сервісу, темпи зростання|зросту|, знання продукції, репутацію в галузі); • мотивацію посередників., між учасниками каналу можуть виникати конфлікти із-за конкуренції, неспівпадання економічних цілей, незадоволеності|невдоволення| контролем лідера і т.п.; щоб подолати|здолати| конфлікти і підвищити ефективність каналу, лідер може використовувати позитивні чинники|фактори| мотивації (збільшення знижок, операції|угоди| на пільгових умовах, премії, заліки за сумісну|спільну| рекламу і експонування товару, проведення конкурсів продавців, консультації) і негативні|заперечні| чинники|фактори| (погрози скоротити знижки, уповільнити|сповільняти,сповільнити| темпи постачань, взагалі розірвати відносини). Головне - зрозуміти потреби|нужду| посередників і запропонувати взаємовигідну програму довгострокової співпраці|співробітництва|; • оцінку і модифікацію кантів розподілу., необхідно оцінювати ефективність каналів, зіставляючи|співставляючи| фактичні продажи з|із| плановими, вимірюючи|виміряючи| питомі витрати|затрати| аналізуючи запаси, своєчасність постачань - і модифікувати канали, якщо в цьому виникне необхідність. Роздрібна торгівля - це будь-яка діяльність по продажу товарів або послуг безпосередньо кінцевим|скінченним| споживачам для їх особистого|особового| некомерційного використання. Функції роздрібної торгівлі: • дослідження кон'юнктури товарного ринку; • підбір товарів і формування асортименту • операції з|із| товарами (зберігання, маркіровка, розміщення в торгових|торгівельних| залах, нанесення цін); • надання інформації споживачам через рекламу, вітрини, персонал; • здійснення операції|угоди| і надання супутніх послуг. Під роздрібною мережею|сіттю| розуміється компанія, що налічує|нараховує| більше 4 магазинів. Крім того, роздрібна торгівля представлена|уявлена| наступними|слідуючими| формами | торгівлі: • торгівля по каталогах; • торгівля вдома (розносячи, із|із| замовленням по телефону, поштою або по комп'ютерній мережі|сіті|); • торгівля через торгові|торгівельні| автомати. Роздрібні компанії, так само як і виробники, розробляють свої стратегії.
Зокрема, для роздрібного торговця особливо важливі|поважні| наступні|слідуючі| маркетингові рішення|розв'язання,вирішення,розв'язування|: • про товарний асортимент, комплекс послуг і внутрішню атмосферу магазина; • про рівень цін; • про місце розміщення підприємства; • про методи стимулювання попиту. Оптова торгівля - це будь-яка діяльність по продажу товарів і послуг тим, хто набуває|придбаває| їх з метою перепродажу або професійного використання. Основні відмінності|відзнаки| оптових торговців від роздрібних полягають в тому, що вони: • приділяють менше уваги стимулюванню збуту, атмосфері і місцю розташування підприємства, оскільки|тому що| мають справу|річ| не з|із| кінцевими|скінченними|, а з|із| проміжними споживачами; •по об'єму|обсягу| оптові операції|угоди| звичайно крупніше|більше|, а обслуговувана фірмою зона більша. Функції оптової торгівлі: • вивчення ринку і надання інформації зацікавленим сторонам; • розміщення замовлень на виробництво товарів в необхідному клієнтам асортименті і кількості, підбір партій товарів; • своєчасне і ритмічне постачання клієнтів; • транспортування і зберігання товарних запасів; • фінансування операцій|угод| і ухвалення|прийняття,приймання| на себе ризиків. Виконання оптовиками названих|накликати| функцій дозволяє понизити|знизити| сукупні витрати по переміщенню товарів від виробника до кінцевого|скінченного| споживача. Ефективність збутової діяльності виробників і посередників багато в чому визначається ефективністю руху товару. Рух товару, або маркетингова логістика — це все види діяльності, пов'язані з організацією рухи фізичних потоків матеріалів і готової продукції від місця виробництва до місця продажу або споживання|вжитку|. У систему руху товару входять функції обробки замовлень, отримання|здобуття|, розвантаження, складування, створення|створіння| запасів, зберігання, упаковки, вантаження|навантажування| і транспортування. Ефективна система руху товару може забезпечити фірмі конкурентну перевагу. Особливо важливо|поважно| рух товару для продавців продукції виробничого призначення; для багатьох організацій-покупців вирішальний|ухвальний| чинник|фактор| при виборі постачальника - не найменша ціна, яку він може запропонувати, а гарантія своєчасного постачання товару і надійного сервісу. Етапи процесу руху товару: 1. Цілі руху товару. Фірма повинна з'ясувати, які саме послуги, пов'язані з доставкою, найбільш значущі для її клієнтів, і забезпечити ці послуги або на вищому рівні, або з|із| меншими витратами|затратами|, ніж конкуренти. 2. Система обробки замовлень включає отримання|здобуття| замовлення, передачу його на склад, відбір товарів, виписку рахунків|лічби| і транспортних документів. У більшості крупних|великих| підприємств ці системи повністю автоматизовані. 3. Обробка вантажів|тягарів| - це визначення місцезнаходження товару на складі, його доставка до місця комплектування, де товари сортують і упаковують|пакують| для відвантаження, а потім переміщення товару на вантажну платформу і вантаження|навантажування| в транспортний засіб для відправки покупцю. Для підвищення ефективності обробки вантажів|тягарів| використовуються коди штриха, лазерні сканери, автоматичні транспортери і т.п. Наявність складів дозволяє фірмам зосереджувати| товари в місцях, зручних для прискорення доставок покупцям. Чим більше складів, тим швидше можна доставити товар, проте|однак| при цьому ростуть|зростають| витрати. Розрізняють склади загального|спільного| користування (фірми орендують необхідні площі|майдани|) і приватні (для постійного зберігання продукції даної фірми), а також склади тривалого зберігання (на середній або тривалий період часу) і транзитні (звідси товар якнайскоріше відправляють|відряджають| споживачам). Тенденція останніх років - будівництво розподільних центрів, тобто крупних|великих| автоматизованих складів з|із| комп'ютеризованою обробкою замовлень і переміщенням вантажів|тягарів|. 4. Система управління запасами припускає|передбачає| визначення оптимального рівня запасу, оптимального розміру партії постачання і оптимальної частоти постачань. Є|наявний| три види витрат|затрат|, пов'язаних із запасами: поточні витрати|затрати| - прямі витрати зберігання, втрати від скріплення|зв'язування| капіталу в запасах, витрати|затрати| на страхування запасів и.т.п.; втрати від відсутності запасу - сума втрат від зниження продажів товару у зв'язку з відсутністю запасу; витрати поповнення запасу - витрати|затрати|, пов'язані із замовленням і отриманням|здобуттям| чергових партій товару. При збільшенні партії постачання зростають поточні витрати|затрати|, але|та| знижується решта двох виду витрат|затрат|; оптимальний розмір замовлення відповідає крапці|точці|, в якій мінімізується сума всіх елементів витрат|затрат|. Альтернативою запасам є|з'являється,являється| система постачання «точно вчасно» - випуск продукції строго|суворо| відповідно до ринкового попиту і в мить, коли її потрібно поставити покупцю. Для впровадження такої системи потрібен ефективний зворотний зв'язок із|із| споживачем, комп'ютерна система управління, швидке транспортування і наявність транзитних центрів комплектування. 5.З|із| транспортуванням пов'язано більше 45% витрат|затрат| системи руху товару. Тому вибір транспортних засобів вважається|лічиться| одним з найважливіших завдань|задач| системи управління рухом товару. 6. Оцінка і контроль. Компанія повинна оцінити ефективність використовуваної системи руху товару, зіставляючи|співставляючи| фактичні результати з наміченою метою. Для контроля|| можуть використовуватися такі показники: • час обробки одного замовлення; • час виконання одного замовлення; • частка|доля| вантажів|тягарів|, що поступають|надходять| в непошкодженому|неушкодженому| вигляді|виді|; • час знаходження товару у запасі; • частка|доля| випадків своєчасної доставки вантажів|тягарів|; • витрати руху товару у відсотках|процентах| до продажів. Компанія звичайно приділяє більше уваги певним операціям руху товару залежно від характеру|вдачі| системи і вибраної стратегії. Лекція 9 Переглядів: 304 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|