Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



MY FRIEND’S ILLNESS

Ann is a student of our medical college. She studies in our group. Yesterday she came to the classes after a week’s absence. “What was the matter with you?” I asked her. “I was ill. When I came home I went to bed and took my temperature. It was high. I coughed, sneezed and had a headache and muscular pains. I had a running nose too. My mother called a doctor and in the morning the district doctor came. She examined me carefully and prescribed some medicines. The doctor said: you will take the mixture for cough three times a day before meal. You must take a table spoonful of it. Shake the bottle well before using. This is the prescription for a gargle. Gargle your throat six times a day. This is the prescription for nasal drops. And these two prescriptions are for tablets. Theses tablets are good for a headache. Take them twice a day. And these tablets are good for colds. Take them four times a day after meal. Drink a lot of tea with lemon and raspberry jam too.” Ann followed all her instructions and soon felt good.

1.What are the symptoms of colds?

2. What did the district doctor prescribe?

 

GRAMMAR.THE SUBJECTIVE INFINITIVE CONSTRUCTION. СУБ’ЄКТНИЙ ІНФІНІТИВНИЙ ЗВОРОТ

Іменникабо займеннику називному відмінку + інфінітив

Місце звороту, його функція Перекладається Приклади
Іменник або займенник — перед присудком, інфінітив — після присудка; складений підмет   1) за допомогою присудка (відомо, ка­жуть) і підрядного речення зі сполучником що; 2)простим реченням. Не is known to be a good doctor. (Відомо, що він хороший лікар.) This man is said to have lived in Kyiv. (Кажуть, що цей чоловік жив у Києві.) She seems to know English well. (Вона, здається, добре знає англійську мову.)

 

Ex.7. Translate into Ukrainian:

a) 1. Не is said to have made an interesting report at the conference. 2. Grippe is known to be a highly communicable and rapidly spreading disease. 3. The doctor is said to be there at the time of the accident. 4. She is believed to be the most skilful therapeutist in this hospital.

b) 1. Everybody knows him to be a skillful doctor. 2. He is known to be a skillful doctor. 3. The doctor is expected to come today. 4. We expect the doctor to come today. 5. She said them to have been discharged from the hospital. 6. They are said to have been discharged from the hospital.

 




Переглядів: 924

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.