МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Polysemy (continued).Практическое занятие №4 Plan. 1. Semantic structure of the word. 2. Types of semantic components. 3. Meaning and context. 4. Combinability (collocability) of the words.
1) translatethe following words into Russian: twofold, concept, referent, tools of language, utterances of speech, quantitative growth, qualitative growth, to oust, denotative component, connotative component, hypothesis, transitive verb.
2) explainthe following scheme : Thought/ Reference
Symbol Referent
2) givethe definition of polycemy.
3) answerthe question : What is the general tendency with English vocabulary at the modern stage of its history?
4) speak oneach of two levels of analysis in investigating of the semantic structure of a word;
5) enumeratethe types of semantic components which can be distinguished within the meaning of a word; represent your own examples;
6) explainthe term “combinability”(collocability); give the examples of differentiation between the different meanings of a word and different variations of combinability. practical work: 1) ex.3 p.143 ( make the groups of words which represent the same meaning; explain the different meanings and the different usages).
7) listento the jokes and explain on which meanings of the verb “to take “ they are based. 8) read and retellex.5 p.145 and give the linguistic analysis of the context and the words used in it.
New topic : Polysemy.Development of new meaning. Listen to the explanation of the reasons of development of the new meanings in English. Copy out the following two schemes :
a) Why the development 1. historical /extra-linguistic factors takes place 2. influence of other words
b) How the development Means of transference occures
Similiarity Contiguity Broadning/Generalization Degradation (metaphor) (metonymy) Narrowing/Specialization Elevation
Home work :1) Learn the material p.147-160 of the textbook. 2) Answer the questions 3-5 p.160 of the textbookbook. 3) Ex.2 p.160 of the textbook (read, translate and explain). 4) Study two schemes and fill them with your own examples.
Читайте також:
|
||||||||
|