МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Polysemy (continued).Практическое занятие №4 Plan. 1. Semantic structure of the word. 2. Types of semantic components. 3. Meaning and context. 4. Combinability (collocability) of the words.
1) translatethe following words into Russian: twofold, concept, referent, tools of language, utterances of speech, quantitative growth, qualitative growth, to oust, denotative component, connotative component, hypothesis, transitive verb.
2) explainthe following scheme : Thought/ Reference
Symbol Referent
2) givethe definition of polycemy.
3) answerthe question : What is the general tendency with English vocabulary at the modern stage of its history?
4) speak oneach of two levels of analysis in investigating of the semantic structure of a word;
5) enumeratethe types of semantic components which can be distinguished within the meaning of a word; represent your own examples;
6) explainthe term “combinability”(collocability); give the examples of differentiation between the different meanings of a word and different variations of combinability. practical work: 1) ex.3 p.143 ( make the groups of words which represent the same meaning; explain the different meanings and the different usages).
7) listento the jokes and explain on which meanings of the verb “to take “ they are based. 8) read and retellex.5 p.145 and give the linguistic analysis of the context and the words used in it.
New topic : Polysemy.Development of new meaning. Listen to the explanation of the reasons of development of the new meanings in English. Copy out the following two schemes :
a) Why the development 1. historical /extra-linguistic factors takes place 2. influence of other words
b) How the development Means of transference occures
Similiarity Contiguity Broadning/Generalization Degradation (metaphor) (metonymy) Narrowing/Specialization Elevation
Home work :1) Learn the material p.147-160 of the textbook. 2) Answer the questions 3-5 p.160 of the textbookbook. 3) Ex.2 p.160 of the textbook (read, translate and explain). 4) Study two schemes and fill them with your own examples.
Читайте також:
|
||||||||
|