Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Polysemy (continued).

Практическое занятие №4

Plan.

1. Semantic structure of the word.

2. Types of semantic components.

3. Meaning and context.

4. Combinability (collocability) of the words.

 

1) translatethe following words into Russian:

twofold, concept, referent, tools of language, utterances of speech, quantitative growth, qualitative growth, to oust, denotative component, connotative component, hypothesis, transitive verb.

 

2) explainthe following scheme :

Thought/ Reference

 

Symbol Referent

 

2) givethe definition of polycemy.

 

3) answerthe question : What is the general tendency with English vocabulary at the modern stage of its history?

 

4) speak oneach of two levels of analysis in investigating of the semantic structure of a word;

 

5) enumeratethe types of semantic components which can be distinguished within the meaning of a word; represent your own examples;

 

6) explainthe term “combinability”(collocability); give the examples of differentiation between the different meanings of a word and different variations of combinability.

practical work: 1) ex.3 p.143 ( make the groups of words which represent the

same meaning; explain the different meanings and the different usages).

 

7) listento the jokes and explain on which meanings of the verb “to take “ they are based.

8) read and retellex.5 p.145 and give the linguistic analysis of the context and the words used in it.

 

New topic : Polysemy.Development of new meaning.

Listen to the explanation of the reasons of development of the new meanings in English. Copy out the following two schemes :

 

a) Why the development 1. historical /extra-linguistic factors

takes place

2. influence of other words

 

 

b) How the development Means of transference

occures

 

Similiarity Contiguity Broadning/Generalization Degradation

(metaphor) (metonymy) Narrowing/Specialization Elevation

 

Home work :1) Learn the material p.147-160 of the textbook.

2) Answer the questions 3-5 p.160 of the textbookbook.

3) Ex.2 p.160 of the textbook (read, translate and explain).

4) Study two schemes and fill them with your own examples.

 


Читайте також:

  1. POLYSEMY




Переглядів: 584

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Etymology of English Words. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.