Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зв'язок між діаграмою і її батьківським функціональним блоком

Нумерація блоків і діаграм

Всі функціональні блоки IDEF0 нумеруються. У номерах допускається використання префіксів довільної довжини, але в більшості моделей використовується префікс А. Номер блоку проставляється за префіксом. Контекстний блок завжди має номер А0. Префікс повторюється для кожного блоку моделі. Номери використовуються для віддзеркалення рівня декомпозиції, на якому знаходиться блок. Блок А0 декомпозується в блоки А1, А2 A3 і т.д. А1 декомпозується у А11, А12, А13 і т.д. А11 декомпозується в А111, А112 А113 і т.д. Для кожного рівня декомпозиції в кінець номера додається одна цифра.

Функціональний блок декомпозується, якщо необхідно детально описати його роботу. При декомпозиції блоку корисно розглянути його життєвий цикл, це допоможе визначити функціональні блоки "дочірньої" діаграми, що виходить. Наприклад, життєвий цикл блоку "Підсмажити біфштекс" може виглядати як наступна послідовність: "Підготувати продукти", "Відбити м'ясо", "Розігріти масло" і т.д.

При моделюванні IDEF0 важливо мати на увазі, що межа дочірньої діаграми є межа батьківського функціонального блоку. Це означає, що вся робота виконується блоками самого нижнього рівня. На відміну від ієрархії, вживаної в структурному програмуванні, блоки верхнього рівня не є суб'єктами управління для блоків нижнього рівня. Це означає, що в IDEF0 діти — це ті ж об'єкти, що і їх батьки, тільки показані з більшою деталізацією. Дії генерального директора компанії на діаграмах IDEF0 можуть відображатися поряд з діями простих робочих.

На кінцях граничних стрілок (що починаються або закінчуються за межами діаграми) дочірних діаграм поміщаються коди ICOM, щоб показати, де знаходиться відповідна стрілка на батьківській діаграмі (рис. 2.14). Вони потрібні для перевірки цілісності моделі і можуть бути корисні, коли порядок розташування стрілок на дочірній діаграмі відрізняється від порядку їх розташування на батьківській діаграмі. Код ICOM складається з латинської букви I, С, О або М і числа, що показує розташування стрілки на батьківській діаграмі в порядку зверху вниз або зліва направо.

 

Рис. 2.14. ІСОМ-коди на граничних стрілках

2.3.11 Два підходи до початку моделювання ("завширшки" і "в глибину")

Моделі можуть проектуватися з використанням підходу "завширшки", коли кожна діаграма максимально деталізує фасад своєю декомпозицією, і з підходом "в глибину", коли спочатку визначається ієрархія блоків, а потім створюються сполучаючі їх стрілки. Природно можливе застосування комбінації цих підходів, причому ієрархія блоків може іноді трохи змінитися після того, які нарисовані стрілки. Це відбувається через те, що створення стрілок може змінити розуміння внутрішньої архітектури модельованого об'єкту.




Переглядів: 678

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення стрілок на контекстній діаграмі | Інші діаграми IDEF0

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.