МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Збір-стартСтартова бесіда На цьому етапі вчитель за допомогою бесіди актуалізує знання дітей про природу та зміни, які відбуваються в ній з приходом кожної пори року, підводить дітей до думки про необхідність з’ясування та дослідження весняних змін у природі. Важливо, аби діти самостійно висунули цю ідею. Після визначення тематики справи доцільно провести “Аукціон творчих ідей” щодо пошуку назви справи, а також можливих способів реалізації означеної мети.
ІІ етап КТС На загальних зборах обговорюються всі дитячі пропозиції, визначається зміст номера “журналу” (тематика його “сторінок”), за бажанням, а також, ураховуючи результати соціометрії, здійснюється розподіл учнів на мікрогрупи (4-5 учнів), що презентуватимуть кожну зі “сторінок”, обираються командири – “редактори”. До початку збору “редакторів” “сторінок” кожна мікрогрупа визначається із своєю назвою, формою представлення напрацьованих матеріалів, встановлює часову регламентацію роботи, здійснює пошук можливих джерел інформації, необхідного обладнання, атрибутів. Можливий зміст номера усного журналу (за тематикою “сторінок”): 1. Весняні дивоцвіти (форма представлення: пізнавальна гра “Вгадай весняну квітку за описом”). 2. Театр весняної природи (форма представлення: гра-інсценізація “Знімаємо кіно”, пластичні етюди). 3. Весняні таємниці тварин (форма представлення: уявна екскурсія до заповідника). 4. Симфонія весни (форма представлення: імітаційна гра “Оркестр”, концерт-“блискавка”). 5. Загадки Весни-чарівниці (форма представлення: вікторина знавців весняної природи).
ІІІ етап КТС Засідання ради КТС (збір керівників мікрогруп) На цьому етапі кожен “редактор” “сторінки” (керівник мікрогрупи) робить звіт про стан підготовки матеріалів. Уточнюються назви мікрогруп. Аналізуються труднощі, з якими стикнулися творчі групи в процесі підготовки, відбувається спільний пошук шляхів їх подолання. Приймається остаточне рішення щодо представлення “номера” журналу. Можливі назви мікрогруп співвідносно до визначеної тематики “сторінок”: 1. Квітникарі. 2. Артисти. 3. Екскурсоводи. 4. Музиканти. 5. Ерудити.
IV етап КТС Звіт мікрогруп з підготовки усного журналу “Дивосвіт весняної природи” Це етап представлення творчих здобутків кожної із мікрогруп. Здійснюється “огляд” усного журналу за його “сторінками”. Учитель виконує роль головного редактора журналу, бере безпосередню участь у його презентації.
V етап КТС Збір-вогник (підсумки КТС) Під час обговорення діти висловлюють свої враження від побаченого та почутого на звіті-огляді усного журналу, аналізують свою роботу і роботу інших, відзначають позитивні сторони колективної творчої справи, наголошують на труднощах, які виникали у процесі її підготовки та представлення. На цьому етапі визначається проблематика перспективних КТС.
Отже, колективна творча справа – це не запланований заздалегідь учителем захід. Це діяльність, основу якої становить імпровізація, творчість, фантазія. Її завдання – розкрити здібності й таланти дитини, створити умови для творчого самовираження особистості, формувати пізнавальний інтерес до предмета, збагатити досвід спілкування в спільній діяльності. Слід також зауважити, що формування навичок поведінки, вміння взаємодіяти з людьми, моральний і соціальний розвиток дитини забезпечуються активним її залученням до постійної і різноманітної діяльності. Як зазначають дослідники, модель КТС працює лише за певних умов: необхідна моральна й психологічна атмосфера, яку характеризує віра у можливості дітей, у позитивні цінності, ідеали (скажімо, добро), у перспективу зробити своє життя кращим. Таку атмосферу може створити лише педагог-лідер, педагог, який сам є яскравою особистістю. Надзвичайну цінність щодо організації колективних творчих справ мають десять порад, сформульовані російським ученим С. Соловейчиком. Зокрема, дослідник зазначав: 1. Там, де дітей не спонукають вигадувати щось хороше, вони чинять погане. Тому нехай вони вигадують постійно. 2. Якщо один не в змозі впоратися, нехай збираються удвох, утрьох. Разом – вийде. 3. Діти дуже люблять імпровізувати. Тому на підготовку – максимум десять хвилин. Немає акторів і глядачів, у кожній справі участь беруть усі. 4. Для проведення творчих справ не обов’язково самому бути вигадником, треба лише заохочувати дітей і з повагою ставитися до їхніх пропозицій. 5. Усі командирські посади – по черзі. Сьогодні – ти, завтра – я. Але завжди разом. 6. Будь-яку справу не лише разом виконувати, а й організовувати. 7. У кожній справі – турбота один про одного та про оточуючих. 8. Кожну справу треба обговорювати в спільному колі. З цього починається все. 9. Якомога менше зауважень з наскоку, а більше серйозних розмов у вільну хвилину. З дітьми взагалі треба більше розмовляти – менше доведеться кричати на них. 10. У спільній справі всі несуть відповідальність за все. І кожен – найголовніший .
|
||||||||
|