МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ СТАНУ ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. ГРУПИ ЗДОРОВ'ЯЗдоров'я— природній стан організму, який характеризується врівноваженістю його з навколишнім середовищем і відсутністю нких-небудь хворобливих станів. Для дітей дошкільного віку врівноваженість з навколишнім середовищем означає можливість відвідувати дошкільні заклади й оволодівати вміннями та навичками, передбаченими для їх віку програмою дитячого дошкільного закладу. Комплексна оцінка стану здоров'я досягається використанням таких критеріїв: - наявністю або відсутністю в момент обстеження хронічних захворювань; - рівнем фунціонального стану основних систем організму; - ступенем резистентності організму несприятливим факторам; - рівнем досягнутого фізичного та нервово-психічного розвитку та ступенем його гармонійності. Оцінка стану здоров'я дітей дається на момент обстеження при огляді так: гостре респіраторне захворювання, перенесені хвороби, ммцо вони не перейшли в хронічну форму, можливість рецидиву (вигострення), стадія реконвалесценції; можливість виникнення иічнорювання, зумовлена спадковістю чи умовами життя, не приховується. Рівень основних функцій організму визначається характером поведінки. Оцінюють сон дитини, апетит, емоційний настрій, відносини і Іншими дітьми. Крім того, кожна дитина має індивідуальні особливості, що визначають її поведінку: плаксивість, пасивність чи ібудливість, надмірну рухливість. Рівень функціонального стану основних систем організму встановлюється шляхом визначення фізіологічних і біохімічних показників з використанням інструментальних методів дослідження. Відомості про поведінку та додаткові дослідження функціонального стану організму (частота серцевих скорочень та дихання, рівень артеріального тиску, вміст гемоглобіну в крові тощо) важливі для достовірної оцінки стану здоров'я. Ступінь резистентності організму до захворювань визначається за тривалістю і кількістю перенесених за рік гострих захворювань. У дітей дошкільного віку найчастіше зустрічаються гострі респіраторні вірусні інфекції, дитячі інфекції (вітряна віспа, скарлатина, краснуха та інші), гострі кишково-шлункові захворювання, гострі отити. За кількістю перенесених гострих захворювань за рік дітей поділяють на групи: не хворілих жодного разу за рік; хворілих 1-3 рази (епізодично) в рік; часто і довго хворілих (це свідчить про знижену стійкість до захворювань). Рівень і ступінь гармонійності фізичного розвитку визначається антропометричними дослідженнями з використанням регіональних стандартів фізичного розвитку. Досягнутий рівень фізичного розвитку визначається шляхом порівняння із середніми показниками біологічного розвитку для даного віку, а ступінь гармонійності - з використанням оціночних таблиць. Для оцінки нервово-психічного розвитку дитини дошкільного віку необхідно зіставити її уміння і навички з контрольними показниками для даного віку. Групи здоров'я. Діти дошкільного віку в залежності від стану здоров'я діляться на п'ять груп Перша група об'єднує здорових дітей, які не мають відхилень у стані здоров'я за всіма критеріями, а також ті діти, які мають незначні морфологічні відхилення, що не потребують корекції. До другої групи відносяться діти, в яких відсутні хронічні захворювання, але є деякі функціональні та морфологічні відхилення. До цієї групи відносяться реконваленсценти (видужуючі) після інфекційних захворювань; діти з загальною затримкою фізичного розвитку без ендокринної патології; діти зі значним дефіцитом маси; діти, які часто та довго хворіють. Третя група об'єднує хворих дітей із хронічними захворюваннями без порушення загального стану та самопочуття, з наявністю функціональних відхилень лише однієї, патологічно зміненої системи чи органу, без клінічних проявів функціональних відхилень інших систем організму. Четверта група - це діти з хронічними захворюваннями, вродженими вадами розвитку в стадії субкомпенсації, яка визначається наявністю функціональних відхилень не лише патологічно зміненого органу чи системи, але й інших органів чи систем, з частими загостреннями основного захворювання, порушеннями загального стану та самопочуття, затяжним рекон валесцентним періодом. П'ята група включає дітей з важкими хронічними захворюваннями, важкими вродженими вадами розвитку в стадії декомпенсації. Стан декомпенсації визначається важкими функціональними відхиленнями, як з боку патологічно зміненого органу і системи, так і інших органів і систем організму. Діти, які за станом здоров'я відносяться до цієї групи, не відвідують дошкільні заклади. При масових медичних оглядах іноді складно встановити групу здоров'я дітей, особливо другу і третю групи, оскільки важко ми значити різницю між хворобою, що настала, і лише функціональним відхиленням організму, зокрема, підвищення чи пониження артеріального тиску, гіпертрофія мигдаликів, порушення постави можуть розглядатися як функціональні відхилення, а можуть бути вже ознакою хвороби. Іноді можуть виникати труднощі і при розмежуванні третьої та четвертої груп здоров'я. Диференціювати належить у залежності від ї ї у і існя прояву патології та при цьому враховувати функціональний стан організму дитини. Доцільно, щоб при огляді декількома спеціалістами групу здоров'я визначав кожний лікар, а остаточний висновок у цілому (до якої групи здоров'я віднести дитину) визначав лікар педіатр. Але і триба мати на увазі: якщо у дитини при обстеженні виявлено декілька захворювань, на основі кожного з яких дитину треба віднести до третьої групи здоров'я, то її треба віднести до четвертої групи. Цінність такого групування полягає в тому, що це дає можливість оцінити стан здоров'я в цілому, а також визначити соціальну дії здатність колективу дітей. Особливо важливе соціальне значення має друга група здоров'я. Таких дітей часто відносять до категорії практично здорових, не враховуючи функціональних змін, які мають у них місце. Функціональні можливості дітей з другою групою здоров'я знижені та потребують уваги, оскільки можуть перейти у хворобу. Другу групу здоров'я мають діти групи ризику (часто та довго хворіють, зі зниженою резистентністю організму), тобто в таких дітей є небезпека для виникнення хронічних захворювань і переходу із другої в третю групу здоров'я. Такі діти потребують постійної уваги з боку вихователів та медичного персоналу дошкільних закладів. З такими дітьми потрібно постійно проводити оздоровчі та корекційні заходи. Визначивши, до якої групи здоров'я відноситься дитина, для встановлення причинно-наслідкових зв'язків повинні бути обстежені умови виховання в дошкільному закладі та в сім'ї. Оцінка зрушень стану здоров'я на практиці використовується: при вивченні законів росту та розвитку, для розробки заходів, що зміцнюють здоров'я, при оцінці ефективності впровадження гігієнічних заходів у роботу дошкільного закладу; при оцінці ефективності оздоровчих заходів; при вивченні впливу на здоров'я дітей різноманітних факторів навколишнього середовища і умов виховання (праці, навчання, спорту тощо).
|
||||||||
|