МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
C. МИСИКМожливості Під час визначення можливостей для кожного користувача задають, до яких файлів він може мати доступ і як саме. При цьому із користувачем пов'язують список Можливостей (capability list), що складається із пар (об'єкт, набір дій). Реалізація списків можливостей дає змогу забезпечити не тільки захист, але й задання імен. Можна зробити так, щоб кожний користувач бачив тільки ті файли, до яких у нього є доступ. Якщо при цьому значенням за замовчуванням є відсутність доступу, користувачі можуть починати роботу в «порожній» системі. Загалом можливості використовують у системах, де потрібно забезпечити більшу безпеку за рахунок деякого зниження зручності роботи.
ЛОГІКА Навчальний посібник для юристів Одеса 2008 ББК 87.4я73 УДК 16 (075.8)
Мисик С.Г. Логіка. Навчальний для юристів. – Одеса: Одеський державний університет внутрішніх справ, 2008. – .237 с.
Рецензенти: А. О. Івакін, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії Одеської національної юридичної академії М.С. Дмітрієва, доктор філософських наук, професор, професор кафедри філософії та соціології Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського; Е.А.Гансова, доктор філософських наук, професор, кафедри соціології інституту соціальних наук Одеського національного університету ім.. І.І Мечникова,
Схвалено Вченою радою Одеського державного університету внутрішніх справ. Протокол № 5 від 18 грудня 2008 р.
У даному посібнику викладено зміст головних питань з курсу логіки, передбачених вимогами навчальної програми. Розглядається сутність основних форм мислення (поняття, судження, умовивід), та логічних прийомів і операцій щодо них, форми отримання вивідного знання та умови його демонстративності. Розкривається сутність аргументації та її значення в комунікативному процесі, представлені правила та помилки щодо доведення й спростування. Також розглядаються питання шодо побудови та перевірки гіпотетичного знання Посібник відповідає програмі з навчального курсу «Логіка» для юридичних ВНЗ. Призначений для студентів юридичних факультетів, курсантів освітньої системи МВС, для усіх, хто вивчає чи цікавиться логікою.
© С.Г.Мисик, 2008
ЗМІСТ ВСТУП............................................................................................................5 ЧАСТИНА І. ЛОГІКА ЯК НАУКА. ЛОГІКА ІМЕН ТА ВИСЛОВЛЮВАНЬ. РОЗДІЛ 1. Логіка як наука.......................................................................12 1. Логіка як властивість абстрактного мислення. Логіка серед інших наук.........................................................................12 2. Предмет і задачі логіки. Види логік.......................................................14 3. Мова логіки (знаковий характер логіки). Логіка і мова.......................16 4. Значення логіки в науці та юридичній практиці...................................18 РОЗДІЛ 2. Поняття. (Логіка імен і предикаторів)...............................20 1. Поняття як форма мислення....................................................................20 2. Зміст та обсяг поняття як його основні характеристики. Узагальнення й обмеження обсягу понять.................................................22 3. Відношення між поняттями.....................................................................24 4. Види понять за обсягом і змістом...........................................................26 5. Визначення понять (дефініція)................................................................28 5. Поділ понять.............................................................................................32 РОЗДІЛ 3.Логіка висловлювань. Судження.........................................37 1. Загальна характеристика суджень, їх структура...................................37 2. Типологія простих суджень.....................................................................40 3. Відношення між судженнями..................................................................46 4. Складні судження. Зв’язки в складному судженні ...............................48 5. Судження та основні закони логіки........................................................54 РОЗДІЛ 4. МОДАЛЬНА ЛОГІКА...........................................................60 1. Модальна логіка і модальність................................................................60 2. Алетична модальність..............................................................................61 3. Епістемічна модальність..........................................................................64 4. Деонтична модальність ...........................................................................66 5. Аксіологічна модальність (логіка оцінок)..............................................69 6.Темпоральна модальність (логіка часу)...................................................71 РОЗДІЛ 5. Логіка запитань та відповідей..............................................74 1. Питання як комунікативні форма. Види запитань.................................74 2. Правила постановки запитань..................................................................76 3. Види відповідей.........................................................................................77 Завдання до частини І.................................................................................79
ЧАСТИНА. ІІ Логічні засади міркування. Логіка вивідного знання РОЗДІЛ 1. Дедуктивні умовиводи...........................................................91. 1. Умовивід як форма мислення.................................................................91 2. Безпосередні дедуктивні умовиводи.......................................................94 3. Простий категоричний силогізм..............................................................97 4. Силогізми з виділяючими судженнями.................................................102 5. Скорочені й ускладнені силогізми.........................................................103 6. Дедуктивні умовиводи із складних суджень.........................................107 7. Умовиводи із суджень з відношеннями.................................................116 РОЗДІЛ 2. Імовірнісні умовиводи...........................................................118 1. Індукція та її види....................................................................................118 2. Наукова індукція (методи встановлення причинно-наслідкових зв’язків)....................................................................................................123 3. Аналогія як форма імовірнісного умовиводу.......................................131 4. Аналогія в сучасному пізнанні. .............................................................137 Завдання до частини ІІ.............................................................................139 ЧАСТИНА ІІІ. АРГУМЕНТАЦІЯ ТА ГІПОТЕТИЧНЕ ЗНАННЯ, РОЗДІЛ 1. Логічні основи аргументації...............................................153 1. Доведення і спростування.......................................................................153 2. Логічна структура доведення..................................................................155 3. Способи доведення..................................................................................158 4. Спростування і його способи..................................................................162 5. Правила і помилки щодо доведення й спростування...........................165 6. Парадокси і софізми................................................................................171 7. Змагальний діалог (суперечка)...............................................................173 РОЗДІЛ 2. Гіпотетичне знання (гіпотеза, версія)................................182 1. Поняття і види гіпотези. Версія.............................................................182 2. Побудова гіпотези (версії)......................................................................184 3. Перевірка гіпотези...................................................................................186 4. Способи, доведення гіпотези..................................................................188 РОЗДІЛ 3. Елементи числення висловлювань. Формалізація доказового виведення......................................................191 Правила виведення у класичній логіці висловлювань. ............................191 Кон’юктивна нормальна форма та побудова аргументативних міркувань.......................................................................................................197 Завдання до частини ІІІ……………………………………………..…..201 Зразок тестового завдання ....................................……………………..223 Предметний покажчик..............................................................................228 Література....................................................................................................235
|
||||||||
|