МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
C. МИСИКМожливості Під час визначення можливостей для кожного користувача задають, до яких файлів він може мати доступ і як саме. При цьому із користувачем пов'язують список Можливостей (capability list), що складається із пар (об'єкт, набір дій). Реалізація списків можливостей дає змогу забезпечити не тільки захист, але й задання імен. Можна зробити так, щоб кожний користувач бачив тільки ті файли, до яких у нього є доступ. Якщо при цьому значенням за замовчуванням є відсутність доступу, користувачі можуть починати роботу в «порожній» системі. Загалом можливості використовують у системах, де потрібно забезпечити більшу безпеку за рахунок деякого зниження зручності роботи.
ЛОГІКА Навчальний посібник для юристів Одеса 2008 ББК 87.4я73 УДК 16 (075.8)
Мисик С.Г. Логіка. Навчальний для юристів. – Одеса: Одеський державний університет внутрішніх справ, 2008. – .237 с.
Рецензенти: А. О. Івакін, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії Одеської національної юридичної академії М.С. Дмітрієва, доктор філософських наук, професор, професор кафедри філософії та соціології Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського; Е.А.Гансова, доктор філософських наук, професор, кафедри соціології інституту соціальних наук Одеського національного університету ім.. І.І Мечникова,
Схвалено Вченою радою Одеського державного університету внутрішніх справ. Протокол № 5 від 18 грудня 2008 р.
У даному посібнику викладено зміст головних питань з курсу логіки, передбачених вимогами навчальної програми. Розглядається сутність основних форм мислення (поняття, судження, умовивід), та логічних прийомів і операцій щодо них, форми отримання вивідного знання та умови його демонстративності. Розкривається сутність аргументації та її значення в комунікативному процесі, представлені правила та помилки щодо доведення й спростування. Також розглядаються питання шодо побудови та перевірки гіпотетичного знання Посібник відповідає програмі з навчального курсу «Логіка» для юридичних ВНЗ. Призначений для студентів юридичних факультетів, курсантів освітньої системи МВС, для усіх, хто вивчає чи цікавиться логікою.
© С.Г.Мисик, 2008
ЗМІСТ ВСТУП............................................................................................................5 ЧАСТИНА І. ЛОГІКА ЯК НАУКА. ЛОГІКА ІМЕН ТА ВИСЛОВЛЮВАНЬ. РОЗДІЛ 1. Логіка як наука.......................................................................12 1. Логіка як властивість абстрактного мислення. Логіка серед інших наук.........................................................................12 2. Предмет і задачі логіки. Види логік.......................................................14 3. Мова логіки (знаковий характер логіки). Логіка і мова.......................16 4. Значення логіки в науці та юридичній практиці...................................18 РОЗДІЛ 2. Поняття. (Логіка імен і предикаторів)...............................20 1. Поняття як форма мислення....................................................................20 2. Зміст та обсяг поняття як його основні характеристики. Узагальнення й обмеження обсягу понять.................................................22 3. Відношення між поняттями.....................................................................24 4. Види понять за обсягом і змістом...........................................................26 5. Визначення понять (дефініція)................................................................28 5. Поділ понять.............................................................................................32 РОЗДІЛ 3.Логіка висловлювань. Судження.........................................37 1. Загальна характеристика суджень, їх структура...................................37 2. Типологія простих суджень.....................................................................40 3. Відношення між судженнями..................................................................46 4. Складні судження. Зв’язки в складному судженні ...............................48 5. Судження та основні закони логіки........................................................54 РОЗДІЛ 4. МОДАЛЬНА ЛОГІКА...........................................................60 1. Модальна логіка і модальність................................................................60 2. Алетична модальність..............................................................................61 3. Епістемічна модальність..........................................................................64 4. Деонтична модальність ...........................................................................66 5. Аксіологічна модальність (логіка оцінок)..............................................69 6.Темпоральна модальність (логіка часу)...................................................71 РОЗДІЛ 5. Логіка запитань та відповідей..............................................74 1. Питання як комунікативні форма. Види запитань.................................74 2. Правила постановки запитань..................................................................76 3. Види відповідей.........................................................................................77 Завдання до частини І.................................................................................79
ЧАСТИНА. ІІ Логічні засади міркування. Логіка вивідного знання РОЗДІЛ 1. Дедуктивні умовиводи...........................................................91. 1. Умовивід як форма мислення.................................................................91 2. Безпосередні дедуктивні умовиводи.......................................................94 3. Простий категоричний силогізм..............................................................97 4. Силогізми з виділяючими судженнями.................................................102 5. Скорочені й ускладнені силогізми.........................................................103 6. Дедуктивні умовиводи із складних суджень.........................................107 7. Умовиводи із суджень з відношеннями.................................................116 РОЗДІЛ 2. Імовірнісні умовиводи...........................................................118 1. Індукція та її види....................................................................................118 2. Наукова індукція (методи встановлення причинно-наслідкових зв’язків)....................................................................................................123 3. Аналогія як форма імовірнісного умовиводу.......................................131 4. Аналогія в сучасному пізнанні. .............................................................137 Завдання до частини ІІ.............................................................................139 ЧАСТИНА ІІІ. АРГУМЕНТАЦІЯ ТА ГІПОТЕТИЧНЕ ЗНАННЯ, РОЗДІЛ 1. Логічні основи аргументації...............................................153 1. Доведення і спростування.......................................................................153 2. Логічна структура доведення..................................................................155 3. Способи доведення..................................................................................158 4. Спростування і його способи..................................................................162 5. Правила і помилки щодо доведення й спростування...........................165 6. Парадокси і софізми................................................................................171 7. Змагальний діалог (суперечка)...............................................................173 РОЗДІЛ 2. Гіпотетичне знання (гіпотеза, версія)................................182 1. Поняття і види гіпотези. Версія.............................................................182 2. Побудова гіпотези (версії)......................................................................184 3. Перевірка гіпотези...................................................................................186 4. Способи, доведення гіпотези..................................................................188 РОЗДІЛ 3. Елементи числення висловлювань. Формалізація доказового виведення......................................................191 Правила виведення у класичній логіці висловлювань. ............................191 Кон’юктивна нормальна форма та побудова аргументативних міркувань.......................................................................................................197 Завдання до частини ІІІ……………………………………………..…..201 Зразок тестового завдання ....................................……………………..223 Предметний покажчик..............................................................................228 Література....................................................................................................235
|
||||||||
|