Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Степанюк С.І., Гречанюк О.О., Маляренко І.В.

Міністерство освіти і науки України

Філософія

Навчальний посібник для самостійного

вивчення дисципліни

 

Редактор А.С. Тяпкін

Коректор, верстка К.С. Сухаревська

 

 
 


Підписано до друку. 29.07.08 р. Формат 60х84/90. Друк. трафарет. Папір офсетн. Ум. друк арк. 11,7
Обл.-вид.арк. 8,7. Замовл. № 43.

 

Редакційно-видавничий відділ

Харківського інституту фінансів УДУФМТ

62003, Харків, пров.Плетньовський, 5.

Херсонський державний університет

Кафедра теорії та методики фізичного виховання

 

 

Методичний посібник для вивчення дисципліни “Історія фізичної культури” за блочно-модульною системою

 

(для студентів денної та заочної форми навчання факультету фізичного виховання та спорту)

 

 

Херсон – 2006

Розглянуто на засіданні навчально-методичної комісії факультету (протокол № 3 від 22.11.2005 р. Схвалено навчально-методичною комісією університету протокол № 2006 р.
Рекомендовано до друку Вченою радою Херсонського державного університету Протокол № 2006 р.  

 

 

Уклалачі:

Степанюк С.І. – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання ХДУ.

Гречанюк О.О. – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, завідувач відділом аспірантури Львівського державного інституту фізичної культури.

Маляренко І.В., – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцет, завідувач кафедрою теорії та методики фізичного виховання ХДУ.

 

 

Рецензент:

Вацеба О.М. - кандидат педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи та зовнішніх зв’язків, Львівського державного інституту фізичної культури.

Грабовський Ю.А. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедрою олімпійського та професійного спорту ХДУ.

 

© С.Степанюк, О.Гречанюк, І.Маляренко. 2006;

зміст програма курсу..................................................................................... Лекційний зміст.................................................................................... Лекція 1. ВСТУП. ЗНАЧЕННЯ, ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ ПРЕДМЕТУ................................................................................................... 1. “Історія фізичної культури” як навчальна і наукова дисципліна......... 2. Структура курсу, його зв’язок з іншими предметами................... ........ 3. Основні терміни і поняття дисципліни та еволюція їх розвитку.......... 4. Періодизація та джерела вивчення історії фізичної культури...... ....... Лекція 2. ВИТОКИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В ПЕРВІСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ.................................... 1. Передумови виникнення і розвитку фізичних вправ та ігор у первісному суспільстві.................................................................................. 2. Теорії походження фізичної культури................................................... Лекція 3. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ......... 1. Особливості, провідні форми та суспільне значення фізичної культури стародавнього світу....................................................................... 2. Значення фізичного виховання в житті Стародавньої Греції........ Зміст античної гімнастики............................................................................. 3. Особливості фізичної культури Стародавнього Риму........................... 4. Особливості фізичної культури у країнах Стародавнього Сходу та Америки.......................................................................................................... Лекція 4. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ......... 1. Особливості європейської фізичної культури в середні віки............... 2. Особливості фізичного виховання у середні віки в країнах Сходу..... 3. Лицарська система фізичного виховання............................................... 4. Розвиток фізичної культури серед селян та ремісників-міщан європейських країн......................................................................................... 5. Вплив християнської релігії на розвиток фізичного виховання........... 6. Зародження науково-методичної думки в галузі фізичного виховання........................................................................................................ Лекція 5. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ............................. 1. Передумови формування національних систем фізичного виховання у ХVІІІ-ХІХ ст........................................................................... .. 2. Особливості німецької, шведської, французької та сокільської систем фізичного виховання......................................................................... 3. Утворення нових форм та структур фізичного виховання: релігійних, жіночих, робітничих. Скаутський рух..................................... Лекція 6. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СПОРТУ НОВОГО ЧАСУ.. 1. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.......................................................................................................... 2. Формування системи міжнародних змагань та організаційних структур міжнародного спорту..................................................................... 3. Формування наукових основ розвитку спорту...................................... Лекція 7. ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ............... 1. Значення спорту у житті античних греків............................................... 2. Передумови виникнення Олімпійських ігор у Стародавній Греції...... 3. Програма, зміст, учасники Олімпійських ігор........................................ 4. Спортивні споруди Стародавньої Греції................................................. 5. Причини занепаду давньогрецьких Олімпійських ігор......................... Лекція 8. ВІДРОДЖЕННЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР СУЧАСНОСТІ. ДІЯЛЬНІСТЬ П’ЄРА ДЕ КУБЕРТЕНА..................... 1. Передумови відродження Олімпійських ігор сучасності. Піонери відродження Олімпійських ігор. Розкопки Олімпії................................... 2. Життя та діяльність П. де Кубертена..................................................... 3. Атлетичний конгрес 1894 року та його значення............................ 4. Діяльність О.Бутовського......................................................................... Лекція 9. ІСТОРИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ОЛІМПІЙСЬКОГО РУХУ..................................... 1. Організація, проведення та значення Ігор I Олімпіади.................... 2. Хронологія та аналіз Олімпійських ігор сучасності........................ 3. Діяльність Міжнародного Олімпійського Комітету та його президентів...................................................................................................... 4. Олімпійська символіка та атрибутика................................................ 5. “Ода спорту” та її гуманістична цінність.......................................... 6. Параолімпійські ігри та їх значення................................................... Лекція 10. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО СПОРТИВНОГО РУХУ СУЧАСНОСТІ................................................. 1. Міжнародний робітничий рух 20-30-х років......................................... 2. Регіональні та континентальні ігри як складова частина міжнародного спортивного руху.................................................................. 3. Міжнародний студентський спортивний рух, Універсіади.................. 4. Розвиток неолімпійських видів спорту.................................................. 5. Проблеми та перспективи розвитку сучасного міжнародного спортивного та олімпійського рухів............................................................. Лекція 11. ВИТОКИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УКРАЇНІ................. 1. Зародження фізичної культури на українських землях у період первіснообщинного ладу.............................................................................. 2. Особливості фізичної культури скіфо-сарматської доби...................... 3. Розвиток фізичного виховання та спорту в античних державах Північного Причорномор'я............................................................................ 4. Значення фізичних вправ у житті стародавніх слов’ян......................... 5. Особливості, провідні форми та напрямки фізичного виховання у Київській Русі................................................................................................. 6. Фізична підготовка запорізького козацтва............................................ Лекція 12. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА ТА СПОРТ В УКРАЇНІ У ХІХ-ХХ ст............................................................................................................... 1. Історичні передумови розвитку спортивного руху в Україні............... 2. Особливості розвитку фізичної культури і спорту в Східній Україні у ХІХ-ХХ ст.................................................................................................... 3. Особливості розвитку фізичної культури в Західній Україні (кінець ХІХ–30-і рр. ХХ ст.)...................................................................................... 4. Зародження та розвиток спортивно-гімнастичного руху в Західній Україні. Діяльність сокільських, січових, пластових, лугових та спортивних товариств Галичини.................................................................. 5. Особливості спортивного руху в Закарпатті та Буковині у першій третині ХХ ст.................................................................................................. 6. Роль Івана Боберського в розвитку західно-українського спортивно-гімнастичного руху....................................................................................... 7. Розвиток спорту за часів УРСР. Зародження організаційних, програмно-нормативних та науково-методичних основ системи фізичного виховання..................................................................................... Лекція 13. Україна в олімпійському русі. Проблеми та перспективи спортивного руху в Україні................ 1. Україна в міжнародному олімпійському русі................................... 2. Виступи українських спортсменів у Олімпійських іграх................ 3. Створення НОК України та особливості його діяльності............... 4. Особливості, проблеми та перспективи розвитку спортивного руху в сучасній Україні................................................................................ 5. Кращі спортсмени Херсонщини........................................................ Теми для самостійного опрацювання………………….. СПОРТИВНИЙ РУХ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ.............................. 1. Утворення та функціонування українських спортивних осередків у США, Канаді, Австралії та інших державах................................................ 2. Діяльність Української Спортової Централі Америки і Канади......... 3. Роль української діаспори у становленні НОК України....................... 4. Видатні діячі спортивного руху української діаспори.......................... Історія становлення та розвитку фізичної культури і спорту на Херсонщині........................................ 1. Історія становлення та розвитку фізичної культури і спорту на Херсонщині в сучасний період..................................................................... 2. Херсонці у Книзі рекордів Гінеса....................................................... 3. Херсонці на Олімпійських іграх........................................................ Література...............................................................................................    

 



Читайте також:

  1. Класифікація залежно від походження із різних видів епітелію (Заварзін О.О., Щелкунов С.І.).
  2. Степанюк С.І., Гречанюк О.О., Маляренко І.В.




Переглядів: 738

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Знайдіть відповідність визначень і термінів | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.