Поряд з алмазними широко застосовуються твердосплавні долота, контактні сектори яких укріплені твердими сплавами. При бурінні з вибійними двигунами в неабразивних породах середньої твердості добрі результати дають долота, армовані твердим сплавом і зубцями, виготовленими з твердого сплаву “Славутич”. Останні, як і лопатеві долота, розроблені інститутом надтвердих матеріалів Національної Академії Наук України (“ІНМ”).
Долота “ИСМ” руйнують породу аналогічно алмазним долотам, тобто за принципом різання (мікрорізання) і стирання.
Долото складається із стального корпусу, на торцевій профільній поверхні якого, виконаній у вигляді радіально розміщених секторів, і калібруючій стінку свердловини поверхні є зубці-вставки з твердого сплаву “Славутич” (рисунок 3.7). Твердий сплав “Славутич” виготовляють методами порошкової металургії на основі природних або синтетичних алмазних кристалів і карбіду вольфраму. Виліт твердосплавних зубців над контактною поверхнею складає (3-5) мм, а на поверхні, що калібрує стінки свердловини, зубці втоплені.
З’єднують долото з бурильною колоною або валом вибійного двигуна за допомогою замкової різьби.
Промивальна рідина із насадок надходить у промивні канали між секторами, захоплює частинки вибуреної породи, виносить їх у затрубний простір і далі на денну поверхню.