Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Закон закріплює екологічні обов'язки громадян України.

Основні положення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (1991).

1) Закон закріплює основні напрями екологічної діяльності: охорону природи, раціональне використання і відтворення природних ресурсів, захист і оздоровлення навколишнього середовища.

2) Закон закріплює основні принципи охорони навколишнього природного середовища: принцип пріоритетністі вимог екологічної безпеки; принцип поєднання екологічних та економічних інтересів; принцип гласності у прийнятті рішень в сфері природокористування; принцип безкоштовності загального і платності спеціального природокористування; принцип нормування впливу господарської діяльності на довкілля; принцип стягнення плати за забруднення навколишнього середовища; принцип компенсації шкоди, заподіяної порушеннями природоохоронного законодавства; принцип поєднання заходів стимулювання і відповідальності.

3) Закон закріплює екологічні права громадян України: право громадян України на безпечне для життя навколишнє середовище; право участі в обговоренні проектів законодавчих актів та інших рішень в галузі охорони нав­колишнього середовища; участі в розробці та здійсненні заходів щодо охорони природного середовища, раціонального викорис­тання природних ресурсів; об'єднання в громадські природоохоронні організації; отримання повної і достовірної інформації про стан навколишнього природного середовища; право звертатися до суду з позовом до підприємств, установ і організацій щодо відшкоду­вання шкоди, заподіяної здоров'ю та майну внаслідок негативного впливу на навколишнє середовище; право на екологічну освіту; участь у проведенні громадської екологічної експертизи; здійснення загального і спеціального використання природних ресурсів.

Громадяни України зобов'язані: берегти природу, охороняти, раціонально

використо­вувати її багатства; здійснювати діяльність із додер­жанням вимог екологічної безпеки, екологічних норма­тивів; не порушувати екологічні права та законні інтереси інших суб'єктів; вносити плату за спеціальне природокористування;

компенсувати шкоду, заподіяну забрудненням та ін­шим негативним впливом на навколишнє природне се­редовище.

5) Закон визначає повноваження органів управління в галузі охоронинавколишнього природного середовища.

6) Закон визначає поняття екологічної безпеки та заходи щодо її забезпечення, екологічні вимоги до розміщення, проектування, будівництва, реконструкції, введення в дію підприємств та інших об'єктів, про застосування мінеральних добрив, засобів захисту рослин, токсичних хімічних речовин; передбачає заходи щодо охо­рони навколишнього природного середовища від шкідливого біо­логічного впливу, шкідливого впливу фізичних факторів та радіоактивного забруднення, від забруднення виробничими, побутови­ми та іншими відходами.

7) В Законі даєтьсяпоняття зон надзвичайних екологічних ситуацій (екологічної катастрофи, підвищеної екологічної небезпе­ки).

8) В Законі встановлена дисциплінарна, адміністративна, цивільна і кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення.

Основними з них є: порушення прав громадян на екологічно безпечне нав­колишнє природне середовище; порушення норм екологічної безпеки; порушення вимог законодавства при проведення еко­логічної експертизи; допущення наднормативних, аварійних, залпових ви­кидів і скидів у навколишнє природне середовище; самовільне використання природних ресурсів, переви­щення лімітів та порушення інших вимог використання природних ресурсів; невжиття заходів щодо попередження та ліквідації еко­логічних наслідків аварій та іншого шкідливого впливу на навколишнє природне середовище; порушення природоохоронних вимог при зберіганні, транспортуванні, використанні, захороненнї хімічних, токсичних та радіоактивних речовин, виробничих, по­бутових та інших відходів; відмова від надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан навколишнього природного сере­довища, джерела його забруднення та інше.

8) В Законі важливим є розділ про екологічну експертизу. Законодавчо закріплена її обов'язковість. Позитивний висновок державної екологічної експертизи є підставою для відкриття фінансування за всі­ма проектами і програмами, реалізація яких без такого позитивно­го висновку забороняється. Крім державної, Закон передбачає інші форми екологічної експертизи - громадську, наукову, які проводяться незалежно від державної.

9) Закон визначає державні стандарти в галузі охоро­ни навколишнього середовища проголошуються обов'язковими. Визначена система екологічних нормативів: гранично допустимі концентрації забруднюючих речовин у навколишньому середови­щі, гранично допустимі й тимчасово узгоджені викиди і скиди за­бруднюючих речовин; гранично допустимі рівні шуму, електрома­гнітного випромінювання та інших шкідливих впливів, а також норми і правила радіаційної безпеки; норми і правила природоко­ристування, які встановлюються і вводяться в дію Міністерством охорони здоров'я та Міністерством охорони навколишнього при­родного середовища.

10) Закон передбачає, що в Україні громадянам гарантується право загального використання природних ресурсів для задово­лення життєво необхідних потреб (естетичних, оздоровчих, рекре­аційних, матеріальних тощо).

Природні ресурси поділяються на республіканські (загальнодержавні) та місцеві. До республіканських природних ре­сурсів віднесено територіальні води, природні ресурси континен­тального шельфу та економічної (морської) зони і поверхневі води, що розташовані або використовуються на території більш, ніж однієї області; лісові ресурси; види рослин і тварин, занесені до Чер­воної книги України; природні ресурси в межах об'єктів природно-заповідного фонду республіканського значення; корисні копалини, за винятком загальнопоширених.

11) Законом передбачено, що Україна приєднується до всіх ви­дів міжнародного співробітництва у галузі охорони природи та раціонального використання природних ресурсів, яке здійснюється шляхом укладення договорів, угод, а також участі в природоохо­ронній діяльності ООН, інших урядових і неурядових організацій.




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове регулювання природокористування і природоохоронної діяльності. | Економічні методи як необхідна складова процесу раціоналізації природокористування, види методів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.