МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Натурфілософія В. Шеллінга.Яскравим представником німецької класичної філософії є Фрідріх Вільгельм Йозеф Шеллінг(1775 — 1854), що став посередньою ланкою між И. Фіхте і Г. Гегелем. Зовсім юним (у 22 року) Шеллінг став професором. У творчості Шеллінга виділяється ряд етапів, які ми коротко розглянемо. Натурфілософія.Шеллінг почав спробу філософського узагальнення досягнень природознавства свого часу у всіляких областях. Природа, по Шеллінгу, є становлення духовного початку. Він, вважав, що якщо в людині духовний початок усвідомлює себе, то в природі воно несвідомо. Рух від несвідомої духовності природно-сущого до свідомості проходить ряд прогресуючих ступіней. Природа, у розумінні Шеллінга,представляється як силова динамічна єдність протилежностей, при цьому на всіх ступінях розвитку спостерігається протилежність об'єкта і суб'єкта Прообраз цього - магніт як прояв універсального світового закону. В основі всякого роздвоєння сущого лежить споконвічно єдина сила, що мислиться Шеллінгом тільки як жива. Природа є космічний організм, що володіє "світовою душею". По Шеллінгу, сходи буття з усіма її ступінями дані від століття. Усі ступіні абсолютно одночасні. Матерія для нього - загадка, що хвилює, манить до себе, нерозв'язна. Вона не існує без духу, як дух без неї - навіть у Богу. Трансцендентальний ідеалізм.Шеллінг задається питанням: як виникле в процесі розвитку природи суб'єктивне (несвідоме-духовне) стає об'єктивним? На це питання відповідає праця Шеллінга "Система трансцендентального ідеалізму". Шеллінг виходить із суб'єктивного Я, думаючи його як щось первинне, а з нього виводиться об'єктивне. Внутрішнім актом суб'єктивного є "інтелектуальна інтуїція". По Шеллінгу, форми розумного пізнання - не умовиводу доказу, а безпосереднє збагнення в інтелектуальному споглядання - інтуїції. Але суб'єктом такого збагнення сущого може бути не просто розум, а лише філософський і художній геній. Філософія тотожності.Шеллінг затверджував тотожність духу і природи. Тут вихідним було поняття абсолютного розуму, у якому суб'єктивне й об'єктивне нерозрізнені. Абсолютне думає своєю діяльністю суб'єкт і об'єкт. Але те, що в Абсолюті тотожно, вічно і неподільно, у світі роздільне, незриме, множинне, розвивається в часі, представляється як процес. Природа кожної речі визначається перевагою в ній суб'єкта або об'єкта, інакше кажучи - ступенем Абсолюту, тому розвиток характеризується як доцільне: на одному полюсі -матерія, а на іншому - істина пізнання. По Шеллінгуідея абсолютної тотожності тісно зв'язана з думкою про самосвідомість єдиного — Бога. Він і є розум. Шеллінгвелику увага приділяє ідеї волі, яку погоджував з феноменами добра і зла. Та воля вільна, для якої однаково можливе те й інше: людина постає перед вибором. Правомірне питання: як погодити існування зла з всемогутнім і благим Богом - людина соціальна істота: у ній зло перемагається добром. На останньому етапі своєї творчості Шеллінгрозглядав проблему одкровення і міфології. На закінчення необхідно сказати, що праці Шеллінга зробили дуже великий вплив не тільки на німецьку філософію, але й на філософські погляди мислителів інших країн, у тім числі і діячів російської культури. Читайте також:
|
||||||||
|