МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Взаємозв'язок інфляції і безробіття
Порівняння конкретних даних про зміну інфляції і безробіття призвело до розуміння взаємозв'язку між цими економічними явищами. Уявлення про співвідношення норми безробіття і рівня інфляції дає крива Філіпса. Вона показує обернену взаємозалежність, чим вищий темп інфляції, тим нижча частка безробітних. У короткостроковому періоді держава маніпулює сукупним попитом для вибору певної комбінації показників безробіття й інфляції на кривій.
рівень цін, %
Безробіття, %
Рисунок 3.4 – Крива Філіпса у короткостроковому періоді
У довгостроковому періоді крива Філіпса набуває іншого вигляду. Припустимо, що економіка знаходиться в положенні А, що показує рівень безробіття при відсутності інфляції й інфляційних очікувань, тобто в положенні природного рівня безробіття. Уряд намагається скоротити безробіття нижче цього рівня за допомогою політики розширення попиту. Працюючі за наймом не очікують інфляції і сприймуть зростання номінальної заробітної плати як підвищення її реальної купівельної спроможності. Багато хто в такій ситуації почне шукати роботу. Підприємці також сприймають підвищення цін як ознаку підвищення купівельної спроможності, тому вони бажають більше виробляти і більше приймати на роботу. Активність в економіці внаслідок цього зростає і безробіття скорочується. У результаті економіка переміщується уздовж кривої Філіпса до точки В. Тут інфляція вища, а безробіття нижче, ніж початкове. Підвищення інфляції породжує інфляційні очікування і підвищені вимоги до заробітної плати, крива Філіпса зміщується вгору, тобто економіка потрапляє в точку С. Інфляція зростає знову. Знову посилюються інфляційні очікування найманих робітників і підвищуються їхні вимоги до заробітної плати. Крива Філіпса продовжує переміщатися вгору. Таким чином, може виникнути інфляційна спіраль. У довгостроковому періоді підприємці і працюючі за наймом можуть пристосуватися до інфляції і стануть цілком враховувати її в розрахунках та вимогах заробітної плати, вони почнуть приймати ті ж самі рішення щодо виробництва і зайнятості, що і до початку процесу інфляції. Тоді економіка повернеться до початкового рівня безробіття, але тепер уже на більш високому рівні інфляції. Вона переходить у точку Д на кривій. Крива Філіпса в довгостроковому періоді набирає форми вертикальної лінії на рівні природної норми безробіття. рівень цін, % Д 3 С 2 В А 1 Безробіття, %
Рисунок 3.5 – Крива Філіпса у довгостроковому періоді
Питання для самоконтролю
1. Що економісти розуміють під поняттям “економічний цикл”? 2. Назвіть і охарактеризуйте фази економічного циклу. 3. Які показники економічного циклу ви знаєте? Які з них характерні для тієї або іншої фази? 4. Що таке криза в економіці? Назвіть види криз. 5. Перерахуйте і дайте стислу характеристику різноманітним економічним циклам. 6. Які відмінності сучасних економічних циклів ви знаєте? 7. Що таке безробіття? Назвіть основні види безробіття. 8. Що ви розумієте під природним рівнем безробіття? Яким він повинен бути? 9. Поясніть закон Оукена. Як він розраховується? 10. Які види інфляції ви знаєте? 11. Перерахуйте основні причини розвитку інфляції попиту й інфляції пропозиції. 12. Якого вигляду набуває крива Філіпса в довгостроковому періоді і чому?
|
||||||||||||||
|